bron:het ommetje.
Citaat:De Vlielander Ondernemersvereniging heeft dit jaar erg veel tijd en energie gestoken in een sfeervolle Kerstverlichting van de Dorpsstraat. Vlieland, normaal één van de donkerste plekken in Nederland blijkt nu ook vanuit de ruimte zeer goed zichtbaar te zijn.
Op tweede Kerstdag ontving de voorzitter van de Vlielander ondernemersvereniging een persoonlijk telefoontje van de NASA die hem daarmee complimenteerde. De verrassing werd helemaal compleet toen Joop ook nog ineens een live-gesprek mocht voeren met André Kuipers die momenteel als Nederlandse deelnemer aan een ruimtemissie in het ISS verblijft. Andre: "Ik denk dat ik momenteel de verst van huis verblijvende Nederlander ben tijdens de Kerstdagen en om dan 17 keer per dag even een blik op het fraai verlichte Vlieland te mogen werpen maakt het wel dragelijker. Ik overweeg dan ook stellig om na mijn ruimtereis even bij te tanken op jullie fraaie eiland." Het totale gesprek is opgenomen en de uitgeschreven versie is te bestellen bij de NASA.