Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:De tijd buiten het lesgeven wordt inderdaad onderschat. Daarbij is de werkdruk belachelijk hoog.
Onze school moet bezuinigen, dat betekent minder leerkrachten en grotere klassen, dus minder individuele aandacht. Daarbij komen er meer en meer zorgkindjes in de klassen omdat ook daarin de regels gaan veranderen.
Daar maak ik me meer zorgen over dan over 1 week extra werken. Want laten we wel wezen, 12 weken vakantie in een jaar is bijzonder veel. Die ene week minder overleef ik wel.
Ik werk op een middelbare school en ben niet gaan staken. Daar moet ik bij zeggen dat niemand is gaan staken bij ons want..... er is ons verboden te staken. (leuk, stakingsrecht enzo....Gaat nergens over)
Amalarab schreef:ik vind het een ergernis dat de middelbare schoolleerlingen zo lang vrij zijn in de zomer, zoveel tussenuren hebben van leraren die zich 2/3 weken na de kerstvakantie alweer ziek melden...
Muisbal schreef:Hoe kan het dat docenten maar 1000 uur werken?![]()
1440, 1520 of 1600 lijkt me meer in de richting komen van een fulltime baan?
MamboBeach schreef:Ik word dat gepiep zo zat, wordt dan geen leerkracht! Een ander werkt ook fulltime en hebben een zware baan in de bouw en dergelijke of in de zorg. Sorry hoor, altijd dat gezeur en gezever!
Citaat:Die vakanties heb je ook echt wel nodig om weer op te laden. Mijn vriend is leraar en hij is elke avond bezig met nakijken, toetsen maken, planners maken, enz. Verder zijn er regelmatig vergaderingen, ouderavonden, open dagen, presentatie avonden, enz waarbij je ook alemaal aanwezig moet zijn onbetaald en in je vrijetijd. En daar verkijken mensen zich op, ik dacht toen ik zelf nog op school zat ook dat leraren een luizen baantje hadden maar nu weet ik echt wel beter. Het is gewoon mega zwaar en de werkdruk is enorm hoog. Tevens betekenen die vaste vakantie weken wel dat je tussendoor nooit vrij kunt nemen,