Orthodoxe Joden bekogelen vrouw met stenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 17:17

Citaat:

JERUZALEM - In Israël is opnieuw ophef ontstaan over het gedrag van ultraorthodoxe Joden. Zij bekogelden een vrouw met stenen, omdat zij westers gekleed was.

De vrouw was bang dat de mannen haar in brand zouden te steken.

Dat heeft de krant Haaretz woensdag gemeld. Het incident gebeurde dinsdag in Beit Shemesh ten westen van Jeruzalem, een bolwerk van ultraorthodoxen die campagne voeren tegen ''onbescheiden kleding''

De mannen sprongen op de auto van de vrouw, sloegen ruiten stuk, gooiden bleekwater naar binnen en staken alle banden lek. Toen de vrouw probeerde te vluchten, gooiden zij met stenen.

Lichtgewond

De 27-jarige Natali Mashiah raakte lichtgewond aan haar hoofd. Zij werd achtervolgd door een menigte, toen de politie haar kwam ontzetten. Die heeft vijf arrestaties verricht.

Beit Shemesh kwam in december al in het nieuws. Toen bespuugde een ultraorthodoxe jood een 8-jarig meisje dat volgens hem niet passend gekleed was.

Ultraorthodoxe joden proberen hun stempel te drukken op het openbare leven in Israël.

Bron: http://www.nu.nl/buitenland/2723936/ort ... tenen.html

tessyke

Re: Orthodoxe Joden bekogelen vrouw met stenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:18

Zijn ze nou helemaal?
Je zou voor minder met een knuppel op zak rondlopen...

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 17:26

tessyke schreef:
Zijn ze nou helemaal?
Je zou voor minder met een knuppel op zak rondlopen...

Weet niet of een knuppel werkt als die lui daar met machinegeweren mogen rondlopen, of in elk geval thuis mogen hebben.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:37

Wat is de toegevoegde waarde van dat filmpje dan? Dat is een Amerikaans meisje, geen Israëliër.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:39

Leuk he, al die extremistische religie's.
Al die gekken oppakken en op een eilandje (zonder vrouwen uiteraard!) ergens in de Stille Oceaan droppen, dikke :evaw: en tot nooit weer ziens.

Zelfde behandeling voor al die extremisten, dan zijn we er vanaf, eilandjes genoeg en sterven ze vanzelf wel uit.

Stelletje gekken. 8)7

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:54

Niets nieuws. Youtube staat vol met vrouwen die gestenigd, verbrand, in het hoofd geschoten en onderdrukt worden. Blijkbaar kan dat gewoon als men dat maar doet om een of andere god (lees: volgens een door mensenhanden geschreven voorschriftenboek, schijnbaar namens god) te behagen. En het gekke is dat deze geloven in NL vaak heel fel verdedigd worden, én dat er geen strobreed in de weg gelegd mag worden volgens onze regering. Schiet mij maar lek.....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:50

Ts volgens mij is het wel de bedoeling om een eigen mening toe te voegen, zodat er hier over gediscusseerd kan worden. :)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:49

kanniet schreef:
En het gekke is dat deze geloven in NL vaak heel fel verdedigd worden, én dat er geen strobreed in de weg gelegd mag worden volgens onze regering. Schiet mij maar lek.....

Dat is ook in jouw en mijn belang. Iedereen moet vrij in zijn doen en laten zijn zolang hij zich aan de wet houdt. Wat hierboven gebeurt heeft niks met religie te maken, tegen dergelijk geweld kan gewoon opgetreden worden door de overheid (het kan een discussie zijn of dat in Israël gebeurt...). Daar hoeft de religie niet voor aangepakt te worden, want dan wordt de burger beperkt in zijn vrijheid. En als iets belangrijk is, is het dat laatste wel.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:51

Als je als gast in een land komt hoor je je gewoon aan te passen imo.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 21:13

Sammie schreef:
Ts volgens mij is het wel de bedoeling om een eigen mening toe te voegen, zodat er hier over gediscusseerd kan worden. :)

Aha, vind t leuk om de discussie te zien ontwikkelen :p maja hierbij mijn mening:
Ik vind t zwaar hypocriet van het westen om dit toe te laten zonder echt er tegen op te treden. In tegendeel, volgens mij is Israel het enige bij naam genoemde land in het regeerakkoord als ik dat goed begrepen heb. En daar staat zelfs dat de samenwerking nog beter moet. Israel heeft schijt aan het internationale recht en doet wat zij wil en wij, het westen lijken betoverd en steunen het alleen. Als iemand er wat over zegt word diegene zwaar veroordeeld en uitgemaakt voor anti semiet, terwijl dat bullshit is. Israel misbruikt oons om alles te doen wat ze willen.(Het vermoorden van palestijnse politici in het buitenland, het ontvoeren van mensen zelfs in europa (mordechai vannunu bijvoorbeeld))

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:05

Mixje90 schreef:
Sammie schreef:

Aha, vind t leuk om de discussie te zien ontwikkelen :p maja hierbij mijn mening:
Ik vind t zwaar hypocriet van het westen om dit toe te laten zonder echt er tegen op te treden. In tegendeel, volgens mij is Israel het enige bij naam genoemde land in het regeerakkoord als ik dat goed begrepen heb. En daar staat zelfs dat de samenwerking nog beter moet. Israel heeft schijt aan het internationale recht en doet wat zij wil en wij, het westen lijken betoverd en steunen het alleen. Als iemand er wat over zegt word diegene zwaar veroordeeld en uitgemaakt voor anti semiet, terwijl dat bullshit is. Israel misbruikt oons om alles te doen wat ze willen.(Het vermoorden van palestijnse politici in het buitenland, het ontvoeren van mensen zelfs in europa (mordechai vannunu bijvoorbeeld))

Wat moet het westen in godsnaam hiertegen doen? Internationaal recht gaat alleen op als Israel bepaalde bedragen heeft getekend, ik weet niet of dat het geval is.
En bovendien: het westen moet zich eens niet gaan mengen in alles dat in het Midden Oosten gebeurt. Die vreselijke bemoeizucht is de oorzaak van alle trammelant in het gebied :=

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:08

eenitraM schreef:
Als je als gast in een land komt hoor je je gewoon aan te passen imo.

In Israel wonen ook heel veel Westerse Joden hoor, dus leg mij uit hoe ze zich moest aanpassen omdat ze de pech had door een verkeerde wijk te rijden?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 22:38

Citaat:
Wat moet het westen in godsnaam hiertegen doen? Internationaal recht gaat alleen op als Israel bepaalde bedragen heeft getekend, ik weet niet of dat het geval is.
En bovendien: het westen moet zich eens niet gaan mengen in alles dat in het Midden Oosten gebeurt. Die vreselijke bemoeizucht is de oorzaak van alle trammelant in het gebied

Wat doet het westen tegen Afganistan, Irak en Iran? Hebben zij alle verdragen wel getekend? Waarom word Israel vanuit alle hoeken door ons gesteund?

Aanrader is het boek van Dries van Agt "Een schreeuw om recht" vind ik :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:40

En dan zitten we weer in die hele Palestijnen versus Joden kwestie, die er is dankzij het 'geweldige' Westen. Pootjes van het hele Midden Oosten af, dat scheelt al een hoop.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:41

@Mixje, wat wil je precies bereiken met dit topic? Aangeven hoe Israel beschermd wordt of dit soort wantoestanden in het algemeen aan de kaak stellen? edit: staat er misschien wat bot, maar is een serieuze vraag.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:44

Ik denk dat het westen zich nergens meer mee moet gaan bemoeien... :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:44

Adamootje schreef:

_/-\o_

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:58

Adamootje schreef:

net als dat israel zich er niet mee bemoeid als er in nederland homo's weggepest worden uit hun huis...... dit is een binnenlandse aangelegenheid en dus moet israel hier zelf iets mee..of niet dat is aan israel.

ingaande op het artikel .... het is van de zotte dat er mensen zijn die denken hun geloof te moeten opdringen aan een ander ,welk geloof dan ook.... en het is een schande dat ze daar geweld voor gebruiken :(

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:03

alex66 schreef:
Adamootje schreef:

net als dat israel zich er niet mee bemoeid als er in nederland homo's weggepest worden uit hun huis...... dit is een binnenlandse aangelegenheid en dus moet israel hier zelf iets mee..of niet dat is aan israel.

Net als dat geen enkel land hier met zijn legertje aan komt zetten als er zoiets gebeurt in Nederland. Maar nee, wij moeten weer daarheen hoor, als ons 'morele plicht' :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 01:14

Tjoh en hoe verrassend, nog geen tweetje van Geert? :+ Gek zeg.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 07:46

Dat doet Geert ook niet bij elk incident in Islamitische landen. Wat ik wel waardeer is dat deze dame ontzet is door politie. Ik weet dat dit in -hopelijk niet alle- islamitische landen een erkende en door rechter opgelegde doodstraf is. Dan worden vrouwen half ingegraven (tot aan de romp) en daarna bekogeld met stenen (niet te groot, want dan treedt de dood te snel in). En wie protesteert daartegen? Ik hoor geen islamiet in NL hierover klagen, ook velen van bokt vinden dat niet de moeite waard om te vermelden, óf ertegen te protesteren. Nee, een incident omhooghalen waarbij ook nog door bevoegde instanties is ingegrepen én waarbij meteen zwaar protest uit eigen land (gelederen) komt over deze misselijke manier van opdringen van het geloof, dát is makkelijk.

Uiteraard is het een misselijkmakende manier van handelen is, en absoluut niet getolereerd mag en kan worden. Niemand moet dit ongestraft kunnen doen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:46

Natuurlijk heeft Wilders niet gereageerd, er is een verschil tussen het Jodendom en de Islam. Wilders heeft commentaar op de Islam, waarom zou hij dan iets zeggen over Israël?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 12:06

Sleeper schreef:
@Mixje, wat wil je precies bereiken met dit topic? Aangeven hoe Israel beschermd wordt of dit soort wantoestanden in het algemeen aan de kaak stellen? edit: staat er misschien wat bot, maar is een serieuze vraag.

Mag een combinatie van beide ook?

Citaat:
Natuurlijk heeft Wilders niet gereageerd, er is een verschil tussen het Jodendom en de Islam. Wilders heeft commentaar op de Islam, waarom zou hij dan iets zeggen over Israël?

De discussie gaat hier ook niet over de Islaam of moslims, daar heb je gelijk in.

Maar het gaat wel over het o zo onschuldige, zielige land wat van ons allemaal steun moet krijgen, ookal laten zij zien dat ze schijt aan ons hebben. En waarvan Wilders iemand is die israel door dik en dun steunt en het alleen nog maar meer wil doen. En hij is zelfs trots op het feit dat Israel het enige bij naam genoemde land is in het regeerakkoord.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:15

Dat slaat nergens op Mixje, een paar malloten maakt een land nog niet slecht. 'Schijt aan ons'? Beetje nuance mag wel, alsof ze daar allemaal denken van 'oeh, laten we een vrouw bekogelen om Nederland te pesten'.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 12:38

mayniac_val schreef:
Dat slaat nergens op Mixje, een paar malloten maakt een land nog niet slecht. 'Schijt aan ons'? Beetje nuance mag wel, alsof ze daar allemaal denken van 'oeh, laten we een vrouw bekogelen om Nederland te pesten'.

Niet? What about de aanval op een konvooi met hulpgoederen? Of ben je dat al vergeten?
De muur, de nederzettingen, al het land dat ze illegaal ingenomen hebben. Etc. etc.

Wil je nou echt dat ik een lijst ga maken met alle regels die Israel schendt/niet naleeft, terwijl deze internationaal gelden? Dat mag ook.
Dat mag je me gewoon vragen, of weet je hiervan? En wat vind je daar dan van?