Maatje meer voor Ann Summers 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Maatje meer voor Ann Summers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 16:58

´Een overwinning voor welgevormde vrouwen. Ann Summers´ wedstrijd voor het gezicht van hun campagne is gewonnen door maatje-meer finalist.

´A victory for curvy ladies: Ann Summers' competition to find 'real woman' to front campaign is won by only plus-size finalist.´

Read more: http://www.dailymail.co.uk/femail/artic ... z1jLmoflBi

*\o/* voor een gezonder modebeeld.

lesilla

Re: Maatje meer voor Ann Summers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:02

Maar overgewicht is ook niet gezond.
Vind spijtig dat het bij de mode altijd zo zwart wit is...
Een tussenmaat zoals ik heb valt in een zwart gat, te dun voor maatje meer mode, te dik voor gewone mode..
Terwijl dat het wel een heel gezond maatje is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:05

Dit is gewoon overgewicht, voilà, wel in mooie vormen, maar zij heeft echt overgewicht, hoor, en dat is ook niet gezond.

Straks weten mensen helemaal neit meer wat een gezond gewicht is, ofwel veel te mager, of te dik.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:08

Inderdaad dit is ook niet gezond meer. Overigens vindt ik de andere meiden op de foto's gewoon een gezond lichaam hebben (die zijn toch niet te dun?)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:13

Ik wil net zeggen. Persoonlijk vind ik het ook niet mooi.
Zijn echte vrouwen dan dik, zoals in de tekst wordt beweert?
Ik vind van niet!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:17

Ach wat is gezond? De ene week moet je tomaten eten want die zijn zo gezonden de volgende week zeker geen tomaten eten want dat is ongezond. Ik vind het een mooie vrouw .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:28

Ik vind haar ook wel mooi, daar gaat het niet om.

Maar echte vrouwen hebben wel vaak overgewicht ja, maar wees daar dan eerlijk in, en zeg ook gewoon dat het overgewicht is, je kop in het zand steken schiet ook niet op. We worden met zijn allen steeds maar dikker, en ipv te gaan afvallen, gaan we doen alsof het normaal is, nou dat is het niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 17:38

Mode is niet objectief en gaat om geld.
Ann Summers maakt een berekende marketingkeuze.
Goed of slecht, mooi of niet; het is míjns inziens een welkome afwisseling van de ondervoedingsvoorbeelden.

Pakweg 25.000 jaar geleden, toen ondervoeding en hongersdood in magere tijden de realiteit waren is dit gemaakt:

Afbeelding

We weten niet waarom, noch wat het betekende. Alleen dat het een enórm wijdverbreid en heel lang standhoudend model was.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 13-01-12 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:39

Gelukkig. Het modebeeld van 2012 zal niet langer in het teken staan van anorexia. Nu mag ik als zijnde spriet wel als de bliksem heen om een borstvergroting, anders heb ik niet genoeg vulsel om aan het nieuwe modebeeld te voldoen :Y)

Goed een iets meer onderbouwde mening dan, ik kan niet bedenken waarom dit zou bijdragen aan een gezond modebeeld.
Haar 'maatje meer' lijkt me geen voordelen op haar gezondheid hebben, met de huidige kennis in de huidige maatschappij.. Evenmin als extreem ondergewicht gezond is.
Het beeldje van HC is wel een erg bekende. In magere tijden, waarin je waarschijnlijk niet oud wordt en wel veel kinderen moet krijgen, zal dat model een positief effect op de gezondheid hebben gehad. Tja mode.. ? Een bepaalde trend wel ;)
Maar in deze tijd vind ik het een trieste manier om je spullen te verkopen, het slaat totaal door om mensen voor je te winnen door weer extreem de andere kant op te gaan, anti anorexia :+ Wat is er mis met een gezond model?
Achja een beetje variatie is misschien wel leuk en de markt zal er ook wel naar zijn.. Maar om nou van grote overwinning te spreken.. ;) Groot wel iig :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 21:00

Orchid schreef:
Haar 'maatje meer' lijkt me geen voordelen op haar gezondheid hebben, met de huidige kennis in de huidige maatschappij.. Evenmin als extreem ondergewicht gezond is.

GB maat 16 is maatje 42 in NL.
Een maatje meer, niet in de rode zône.
Niet vergelijkbaar ongezond met het uitgemergelde wat weer terugkwam in 2011:

Afbeelding

Helemaal +:)+ die maat 42 óók in het beeld van óók normaal ipv de beeldvorming dominerende wandelende klerenhangers.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:04

Ik wou net gaan zeggen - overgewicht? Come on. :roll: Maat 42. Misschien zou ze een paar kilo kwijt kunnen raken, maar laten we ons even niet gaan aanstellen. Kun je goed zien hoe geïndoctrineerd we zijn door de modebeelden.
Deze mevrouw heeft - als we het dan op de BMI-schaal willen gooien - een BMI van ~24 of 25. Niks mis mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:05

@ HC: En wat vind je van Doutzen Kroes dan? Dat vind ik nu een machtig mooie vrouw met een gezond gewicht. Niet te dik, en niet te dun.

Blue_Eyes: sorry, maar zij heeft echt wel overgewicht, een kilo of 10, 15 eraf, en ze is veel mooier.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:09

Zoals gezegd: maat 42 vertegenwoordigt gemiddeld een BMI van tussen de 24 en 25. Dus: geen overgewicht.
Met 15 kilo eraf is zij niet mooi meer, dat past niet bij haar lijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:11

Ligt eraan hoe lang zij is, maar bij veel mensen is maat 42 echt wel overgewicht, niemand is zo breed gebouwd dat je dan geen overgewicht hebt, geloof ik niks van.

En met 10 kg eraf is die buik weg, en overal een mooie laag vetjes weg, mooi figuurtje weer hoor. Ik vind die buik echt niet mooi.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:13

Smaken verschillen, zullen we maar zeggen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:16

Ik zie toch een meisje met een groter maatje dan 42...
En overgewicht zeker in de abdominale regio, wat niet het meest voordelig is.

Doutzen niet mijn ding, maar ook weer tegenwoordig meer in de lingerie bikini sector waar gezondere lichamen toch meer kunnen. En eigenlijk altijd zijn geweest, de hc niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:19

Nou, ik vind het raar dat overgewicht (15 kg overgewicht) als normaal en mooi gezien wordt.

Dan vind ik het ook niet zo raar dat overgewicht zo een probleem aan het worden is :+

lesilla schreef:
Ik zie toch een meisje met een groter maatje dan 42...
En overgewicht zeker in de abdominale regio, wat niet het meest voordelig is.

Doutzen niet mijn ding, maar ook weer tegenwoordig meer in de lingerie bikini sector waar gezondere lichamen toch meer kunnen. En eigenlijk altijd zijn geweest, de hc niet.

Leek mij ook, maar maat 42 is ook al overgewicht hoor, voor veel mensen, al beweren ze zelf van niet. Maar ja, weinig spier en vetjes, heb je al gauw meer vet dan goed voor je is.

Doutzen heeft wel gewoon een gezond lijf, en een gezonde maat. Geen maat 32 en ook geen 44. En volgens mij is het heus zo moeilijk niet om daar tussen te blijven :')

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:23

Yamcha schreef:
Ligt eraan hoe lang zij is, maar bij veel mensen is maat 42 echt wel overgewicht, niemand is zo breed gebouwd dat je dan geen overgewicht hebt, geloof ik niks van.

En met 10 kg eraf is die buik weg, en overal een mooie laag vetjes weg, mooi figuurtje weer hoor. Ik vind die buik echt niet mooi.

Enkel dit zinnetje schiet bij mij een beetje in het verkeerde keelgat, aangezien ik genoeg vrouwen ken die groter zijn dan 1.80 en echt geen overgewicht hebben met maat 42 :n .

Verder ga ik akkoord dat ze misschien nog mooier zou zijn met 10kg minder, dan is die buik wat strakker, maar verder is het een hele mooie vrouw vind ik en een mooi idee van de campagne! Ze is echt niet zo zwaar zoals de meeste plus-size models zijn (kan je worden vanaf minimaal maat 44) en ik vind ze een mooi figuur hebben: armen en benen mooi in vorm.

Mocht ik haar zijn, zou ik erg trots zijn op de campagne, maar wel zelf nog een paar extra kilo's kwijt willen :) (zoals ik nu zelf mee bezig ben)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:24

@Ine23: precies!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:26

En iets als mooi aanzien is gewoon smaak, ik vind Adele bijvoorbeeld ook een gruwelijk mooie vrouw, zelfs met haar overgewicht :j . Ze zou nóg mooier kunnen zijn met wat kilo's minder, maar nu vind ik ze ook al ontzettend knap.
Wat je mooi vindt kan je echt niet veranderen, zoals ik van Adele hou, houden sommige mensen ook van pro-ana websites.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:26

Vrouwen die groter zijn dan 1.80 zijn heel wat groter dan de gemiddelde vrouw hoor :j en voilà, ze zijn er wel, maar dat zijn echt echt uitzonderingen, voor 95% van de mensen is maat 42 echt wel overgewicht.

Ik vind haar ook erg mooi, en ik denk dat ze nóg mooier kan zijn :)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:30

Daarom dat ik dat alleen even wilde zeggen, aangezien het voor die vriendinnen van mij echt jammer is dat ze een Large of 42 hebben terwijl ze echt geen overgewicht hebben.
Nu, ik ben 1.70 en heb een 42 en ik heb wel overgewicht, dus je hebt wel gelijk dat de gemiddelde vrouw waarschijnlijk wat te zwaar is met maat 42, al is dat allemaal relatief (ik ben zwaarder dan sommige mensen met grotere maten etc).
Binnen een gezond gewicht blijven is niet zo vanzelfsprekend voor veel mensen, maar dat is geen excuus (ik heb ook echt een grens voor mezelf en moet dan maar streng voor mezelf zijn, want daar ga ik niet over).

Ik vind dit wel een veel mooiere campagne en manier van een maatje meer promoten dan het model dat bij Jean Paul Gaultier al couture heeft geshowd op de catwalk, Velvet heet ze geloof ik. Dat vind ik echt te ver gaan, net als Beth Ditto als ideaalbeeld op een catwalk neerzetten.
Deze vrouw dus: http://en.wikipedia.org/wiki/Velvet_D'Amour

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:38

Dat ben ik volledig met je eens :D Die vrouw vind ik ook zeker niet mooi meer :n

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:42

Maar dat was echt dan weer geen campagne om maatje meer te promoten.
Maar gewoon shockeren, wat weer modieus is en spijtig. Die shows werden gewoon meer freak show dan wat anders.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:46

Overgewicht? Wat een gelul. Nou dan ga ik mezelf maar schamen, dan heb ik ook overgewicht hoor. :n
Ik vind die andere meiden wel te dun..

Ik vind het een prachtige vrouw _/-\o_