Echter valt de post van Kerkbalans mij elke keer weer op.
Ik zal even een quote uit het boekje hier neerzetten:
Citaat:Om de kosten van de gemeente ook in 2012 te kunnen dekken vragen wij u met klem zorgvuldig te overwegen welk bedrag u voor de kerk kunt opbrengen.
Betaalt u minder dan 50 euro? Overweeg of u niet in ieder geval 50 euro kunt betalen. Bedenk wat het abonnement op een sportclub kost...
De gemiddelde bijdrage per pastorale eenheid in onze gemeente is zo'n 250 euro. Draagt u minder bij, overweeg dan of uw inkomenssituatie u in staat stelt om toch in ieder geval dat gemiddelde bedrag bij te dragen. Draagt u minder bij, dan is onze vraag uw bijdrage minimaal met het inflatiepercentage te doen goeien.
Bij deze folder zit tevens een brief + acceptgiro met daarin wat je het vorige jaar hebt bijgedragen en allerlei betalingsopties.
De brief met daarin hoeveel geld je geeft e.d. wordt persoonlijk door iemand van de kerk thuis bij je opgehaald.
Nu ken ik dit soort post niet vanuit mijn "kerk" (van vroeger), daar werd tijdens de dienst gecollecteerd. Kon je geven wat je wilde.
Wat vinden jullie bokkers hiervan? Geef ook even aan vanuit welk geloof/kerk je komt als je reageerd, ben erg benieuwd.