Het aangrijpende verhaal van Ben Breedlove

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saars

Het aangrijpende verhaal van Ben Breedlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 04:12

Hallo bokkers

Ik heb dit verhaal gevolgd van in het prille begin. Ik wil via bokt mensen dit bijzondere verhaal doorgeven, zodat Ben nooit vergeten wordt, ook al is hij er dan niet meer. Ben Breedlove stierf aan een hartaanval tijdens het kerstdiner met zijn familie. Hij werd begraven op 29 december in Texas, daar waar hij ook werd geboren.
Ben is maar 18 jaar geworden, hij had immers een ernstige hartaandoening: Hypertrofische obstructieve cardiomyopathie of HCM.

Ben heeft op zijn 4de een eerste hartaanval gehad en maakte toen iets wonderbaarlijks mee: hij zag een helder wit licht in de kamer, dat alleen hij kon zien. Het gevoel ging gepaard met een onbeschrijflijk gevoel van rust, van geluk.
Een tweede, duidelijke bijna-doodervaring kwam er deze zomer, na een hartaanval op school. Een gedetailleerde omschrijving van dit visioen of deze droom, hoe we het ook moeten noemen, en alle andere gebeurtenissen die het leven van Ben vormden, vind je in zijn aangrijpende youtube-filmpjes, die wereldwijd al miljoenen mensen stil hebben doen worden. In twee delen vertelt Ben zijn unieke verhaal, op steekkaartjes geschreven en met de prachtige muziek van Gary Jules als begeleiding.

Je kan de filmpjes hier bekijken:
Deel 1 en deel 2.

In het tweede filmpje vertelt Ben hoe zijn favoriete rapper, Kid Cudi, verschijnt in "Nothingness." Hij hoort zijn favoriete liedje en op een bepaald moment moedigt de rapper hem aan; "Ga terug." Dit gebeurde net na de zin:
When will the fantasy end, when will the heaven begin?
Kijk zeker in de videobeschrijving en zet de liedtekst in de juiste context. Beeld je het moment in na die ene zin.

Ik hoop dat Ben Breedlove nog lang zal herinnerd worden als een heel, heel dappere jongen, met een hart, even puur als het zwak was.

Saars

Re: Het aangrijpende verhaal van Ben Breedlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 21:01

Geen bedenkingen? Jeetje.

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:07

Ik heb de filmpjes een paar dagen geleden gezien. Heel indrukwekkend.
Sowieso een intrigerend onderwerp. ;)

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:16

Wauw... ben er stil van. Dat laatste stukje van het 2e filmpje... no words.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 21:25

Bedankt voor de reacties...
Ik werd er zelf ook een heel eind stil van, heb er slecht van geslapen.
Normaal ben ik een "ietsist", ik geloof wel in iets bovennatuurlijks, maar beleid niet echt een godsdienst. Maar deze dingen doen me toch nadenken...
Deze jongen was veel te puur van hart om er ook maar een woord van verzonnen te hebben.

Rixt95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:14

Indrukwekkend!