Negatieve Maatschappij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barendshoeve

Negatieve Maatschappij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 19:43

Ben natuurlijk al weer een poosje hier op bokt en heb toch iets wat me van het hart moet.

Wat zijn mensen goed in het geven van commentaar en gewoonweg het beledigen van mensen.
Ik zie heel veel leuke topic's voorbij komen van mensen en hun paard/pony.
Ze laten met trots hun geliefde zien en wat ze samen doen.
En het 1ste wat mij daar direct aan opvalt is dat we elkaar allemaal lopen afkraken.

-Je trekt je paard in de krul.
-Je bent te zwaar of te lang voor je pony.
-Je moet eerst dit of dat...

Nou ja noem het dus maar op. En wat ik dan helemaal gruwlijk irritand vind is dat er vaak nog
door veel verschillende mensen dezelfde kritiek wordt geleverd.
En ik wil eerlijk toegeven dat ik er ook een handje van kan hebben hoor. Het is zo lekker makkelijk
om op die manier je eigen ego te boosten.
Terwijl ik het ook zielig vind voor die persoon die met trots "iets" laat zien.
En het is niet alleen op bokt hoor maar echt overal. Iets in de zin van een leuk compliment of een
opbouwende kritiek die niet sarcastisch gegeven wordt kom ik nergens meer tegen.

Misschien een goed voornemen voor 2012. Elkaar in waarde laten!
Elkaar becomplimenteren op de goede dingen!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:12

Als ik zo vrij mag zijn om een puntje van kritiek te geven, irritand=irritant en gruwlijk=gruwelijk.
;)

Even serieus: een nobel streven TS! Ik zou zeggen: een betere wereld begint bij jezelf! Heb hier op bokt wel ooit een leuke opdracht gelezen: geef elke dag minstens één compliment aan iemand. Dat is misschien wel leuk om eens bij te gaan houden. Wie weet voeg ik deze opdracht ook aan mijn goede voornemens voor 2012. :)