Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
We vroegen ons af waarom de kerk niet mee is gegaan met de tijd: lange saaie preken, weinig koren (enkel met kerst), banken die NIET lekker zitten, ect. 
gohya schreef:Weet je wat pas schijnheilig is?? mensen die alles doen wat god verbied en dan zondags vooraan in de kerk zitten en doen of zo ow zo heilig zijn.Dát vind ik pas schijnheilig.En hier wonen genoeg van zulke mensen.
Hebben geen t.v., radio of p.c. doen niets op de zondag,maar zitten wel stiekum in hun schuurtje aan een verstopte fles Wodka.Hoezo schijnheilig?
Nee dat mensen maar 1 of 2 keer per jaar naar de kerk gaan vind ik niet écht schijnheilig.

Trennie schreef:gohya schreef:Weet je wat pas schijnheilig is?? mensen die alles doen wat god verbied en dan zondags vooraan in de kerk zitten en doen of zo ow zo heilig zijn.Dát vind ik pas schijnheilig.En hier wonen genoeg van zulke mensen.
Hebben geen t.v., radio of p.c. doen niets op de zondag,maar zitten wel stiekum in hun schuurtje aan een verstopte fles Wodka.Hoezo schijnheilig?
Nee dat mensen maar 1 of 2 keer per jaar naar de kerk gaan vind ik niet écht schijnheilig.
Nou, die verstopte fles Vodka kan ik best begrijpen.
Als je zo moet leven en zo in een keurslijf wordt gedrukt met de meest bizarre leefregels, dan zou ik ws ook aan de drank zijn geraakt.
Het is in deze tijd ook bijna niet te doen om dit na te komen -en leven.
Dan kom je gewoon in de knel met je eigen geestelijke gesteldheid.
In dergelijke strenge gemeentes heeft het imo helemaal niets meer te maken met geloof, maar met macht en verwrongen interpretatie van waar god, het geloof en de bijbel voor staat.
Overigens moet ik denk ik wel even vermelden dat ik niet in welke god of kerk dan ook geloof.
Maar wel volhouden dat ze er geen hebben, ik vind dat hypocriet. Ze hebben eens op zondag met stenen naar mijn auto gegooid zelfs, ook de stoplichten en pinautomaten werken er op die dag niet. Tenminste 10 jaar terug niet.
) maar dat mocht ze niet lezen. Toen oudejaarsavond op zaterdag viel, staken ze al het vuurwerk af in de avond en overdag, want om 0:00 is het zondag en dan mocht dat niet..
Maar dat puur en alleen omdat ik erg geïnteresseerd ben in kunstgeschiedenis en een goed onderhouden Gotische kerk mij natuurlijk een kunsthistorisch orgasme bezorgt
mika11 schreef:Soms vind ik het wel apart dat mensen Christelijke liederen zingen, terwijl ze niet gelovig zijn.
Zoals Stille Nacht, etc etc.
Ik denk dat die mensen helemaal niet nadenken wat ze eigenlijk zingen
Er staat niemand tussen God en de gelovige, dus je hoeft niet alleen maar naar de kerk om bij God te zijn. Het katholicisme en andere protestantse geloven in Nederland hebben dat overgenomen.