China gaat meer regen maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

China gaat meer regen maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 20:22

Om gewassen te laten groeien, heeft China meer regen nodig. Geen probleem: want dat maken de Chinezen zo.

Nog voor 2015 moet er in China zo’n tien procent meer regen vallen dan nu het geval is. Dat betekent dat er jaarlijks 230 miljard kubieke meter extra neerslag gaat vallen. Het is niet voor het eerst dat China met zulke ambitieuze plannen komt. Het land zorgt nu op jaarbasis al voor flink wat meer regen dan de natuur normaal gesproken weg zou geven,50 miljard kubieke meter,wordt nu al opgewekt.

De Chinezen werken daartoe met raketten en vliegtuigen die wolken zaaien. Er worden deeltjes in de lucht gebracht – zilverjodide,en vloibaar propaan – en deze zorgen ervoor dat wolken sneller neerslag produceren.

Het is een oplossing voor gebieden die zuchten onder de droogte. Maar of het op lange termijn ook zo verstandig is om de natuur op deze manier te manipuleren?

lifeofmarit

Re: China gaat meer regen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:23

Kunnen ze niet wat regenwolken van ons krijgen? :=

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:24

Pff lekker is dat zeg, ik vind het niet zo'n slim plan .. :(

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:24

Ik vind het belachelijk.. Het moet toch niet veel gekker worden met die Chinezen.. 8)7
Zoals jij al zegt; manipuleren. Laat de natuur toch in haar waarde..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:26

Asians :')

Maar even serieus, dit kan toch nooit werken. De regen die ze in China gaan laten vallen was toch echt ergens anders naar op weg. En die krijgen dan maar niks? Heb je straks droogte om heel China heen. Ik mag toch hopen dat ze wel snappen dat dit het hele klimaatprobleem nog eens 100x versterkt.

Miracle_

Re: China gaat meer regen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:28

Ze moeten gewoon lekker met hun plantenspuit gaan sproeien :D

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:31

Jezus, die Chinezen denken ook alleen maar aan zichzelf. Er zijn genoeg landen waar mensen dood gaan omdat er niet genoeg regen valt en de waterputten droog staan, en naar mijn idee is dat echt zo erg niet met China. En wat Marit zegt, leuk voor die landen eromheen, die dan veel minder water krijgen als wat China nu heeft.

Het moet niet gekker worden :S