Nieuw Thialf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

edelgold

Nieuw Thialf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 04:27

Er is een plan van de provincie friesland een nieuw Thialf te bouwen.,naast het Abe Lenstra stadion in Heerenveen .
De kosten zijn 100 miljoen voor de snelste en duurzaamste laaglandbaan ter wereld.
Het is een topsportlocatie.
Daar is durf voor nodig om te inversteren in zo miljoenen project.,in deze tijd van bezuinigen.
Is Heerenveen wel de juiste lokatie ?

Wat vindt bokt hiervan?

Mindfields

Re: Nieuw Thialf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 04:37

Dat wordt wel krap daar dan, naast AL stadion.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:47

Ik vind het ronduit belachelijk. Ik zie de toegevoegde waarde er niet van in. Zeker in deze tijd is dat een gigantisch bedrag. Steek dat liever in onderwijs o.i.d....

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 08:57

Het lijkt mij juist goed om dit soort dingen nu te doen. Denk maar aan de werkgelegenheid die dat oplevert. En ik neem aan dat dat geld hier al voor gereserveerd was. De plannen liggen er al jaren. Bovendien zal lang niet alles door de overheid betaald worden.

Verbouwen is ook niet goedkoop, en dan moet de tent een tijd dicht. Dan lopen er heel veel mensen inkomsten mis.

De plek moet denk ik zo blijven. Het is een goede impuls voor het Noorden. De boel loopt daar al zo leeg...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:07

Ik snap het ook niet want mijn broer zit in de gemeente raad v. heerenveen en hij heeft mij tijden geleden al eens verteld dat het hele feestje niet door ging omdat er nergens geld voor te vinden was... Zal het nog eens navragen als ik m zie. Daarnaast gaan mijn ouders plus meer uit de buurt zwaar protesteren als hij naast het abe komt. Als er nu voetbal is kunnen we al nauwelijks meer onze straat/dorp uitkomen laatstaan dat het ijsstadion er nog eens bij komt.. Tis nu nog mooi verdeeld over 2 snelweg opritten ook.

@lindyh dat leeglopen is hier ook niet waar. heerenveen is ook nu nog steeds één van de sterkst groeiende gemeentes van friesland. Kunnen ze m beter in een gemeente zetten die het harder nodig heeft haha

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:37

Ik moet zeggen dat ik de berichtgeving met verbazing heb aangehoord. Wat is er dan mis met het oude Thialf dat er absoluut een nieuwe nodig is? Ik vind het echt geldverspilling, zeker in deze financieel moeilijke tijden. En wat Eleionomae vertelt vind ik ook meewegen. Dan moet de infrastructuur dus blijkbaar ook worden aangepakt, met alle kosten van dien.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:50

ik snap ook niet waarom ze niet willen renoveren, thialf waar hij nu zit is veel logischer als midden in het centrum. Ik snap namelijk ook niet waarom ze toendertijd het abe lenstra niet verder van het centrum hebben geplaatst. Zeker ook infrastructuur technisch gezien, want het kruispunt/snelweg op/afrit waar wij nu vlak bij wonen is al te druk en als er dan voetbal is, is er al geen doorkomen aan, laatstaan dat je dan ook nog een stadion vol schaatsers hebt... (en ja die hebben ook wel wedstrijden op dezelfde dag helaas)

edelgold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 15:19

JoT schreef:
Ik moet zeggen dat ik de berichtgeving met verbazing heb aangehoord. Wat is er dan mis met het oude Thialf dat er absoluut een nieuwe nodig is? Ik vind het echt geldverspilling, zeker in deze financieel moeilijke tijden. .

Het oude Thialf voldoet niet meer aan de eisen van de topsporters.
De schaatsers willen het liefst trainen op een moderner ijsbaan .
En Nederland is schaatsland nummer 1.

Het is wel een ernorm risico, dit soort projecten overschijd meestal de begroting met miljoenen.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:52

Renovatie kost de helft.
Dan zou ik zeggen: renoveren die hap.
Ze zeggen dat nieuwbouw € 100.000.000 kost. Meestal wordt het bedrag wel overschreden.
Dat kunnen ze in deze zeer slechte tijd niet maken. Zorg eerst dat ze het helemaal zelf kunnen financieren.

En wat betrefd schaatsland nummer 1, Nederland denkt van zoveel dingen dat ze de nummer 1 in de wereld zijn. Ze zijn maar een nietig klein puntje op de wereldbol.
Ze hebben last van grootheidswaanzin hier.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:56

LindyH schreef:
Het lijkt mij juist goed om dit soort dingen nu te doen. Denk maar aan de werkgelegenheid die dat oplevert. En ik neem aan dat dat geld hier al voor gereserveerd was. De plannen liggen er al jaren. Bovendien zal lang niet alles door de overheid betaald worden.

Verbouwen is ook niet goedkoop, en dan moet de tent een tijd dicht. Dan lopen er heel veel mensen inkomsten mis.

De plek moet denk ik zo blijven. Het is een goede impuls voor het Noorden. De boel loopt daar al zo leeg...

:j Jup..
Hier ben ik het mee eens, daarbij komt, dat het huidige Thialf ook minder wordt.
Ik denk dat dit een goed plan is met het oog op de toekomst gericht.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:01

Ik vind het in deze tijd van bezuinigen ook een beetje vreemd dat het Rijk en de provincie hier 80 miljoen aan gaan besteden.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:08

Zowel de renoveringsplannen als de nieuwbouwplannen zijn goed, alleen komt die nieuwbouw op een ongelovelijke ongelukkige plek. Denk je bijvoorbeeld eens in als er voetbal is tegelijk met schaatsen, wat al redelijk vaak gebeurd. Nu heb je er niet enorm veel last van, maar als je daar voetbal -en schaatsfans bij elkaar zet wordt het er echt een compleet zooitje.

Ik ben wel benieuwd wat het besluit wordt, er zal immers wel genoeg onderzoek gedaan zijn naar alle aspecten. :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:55

ik heb begrepen dat het ene deel al wel besloten heeft in heerenveen en dat het andere deel nog niet heeft besloten en dus is het daar nog op wachten. (zoiets van de gemeenteraad is tegen maar de wethouders etc moeten nog beslissen, ik ben net verhuist dus heb het niet helemaal onthouden door alle drama :') ) ik ben dus heel benieuwd wat de uiteindelijke conclusie is.

Gister met voetbal kon ik niet eens mijn eigen wijk nog inkomen omdat alles ingeparkeert stond langs de weg en er een auto met pech op sleep op de oprit stond aan het begin van onze straat. Mijn vader had gister nog een discussie met een parkeer steward. Wilden parkeren op het gratis lang parkeren stuk aan de andere kant van de weg die langs het stadion naar het centrum loopt, maar dat kon niet omdat het voetbal was. Dit was om 14.00 terwijl voetbal pas om 16.30 begint :+ en het was nog wel kerstmarkt in het centrum van heerenveen en daar stond alles al vol omdat het altijd veel mensen trekt. Te belachelijk voor woorden. Ik moet er dus echt niet aan denken dat Thialf er nog naast komt. Mijn vader heeft dus ook direct een enorme klachtbrief geschreven richting gemeente over deze gang van zaken tesamen met een klachtbrief over het parkeren bij ons in de straat tijdens voetbal wedstrijden (echt waardeloos want aan de andere kant van de snelweg ligt ook nog een enorm grasveld wat als parkeerplaats wordt gebruikt tijdens wedstrijden en dat was nog lang niet vol, terwijl ze bij ons dus 2 rijen dik in de straat staan en dat is nog veel verder lopen ook...)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:09

Jah het is werkelijk schandalig Eleionomae! Dat je niet eens meer je eigen auto in je eigen wijk kwijt kan en dat NU al niet. Dan moet je er nog duizenden schaatssupporters bij hebben, nou ik houd m'n hard vast. :n

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:05

ja ik ook hoor, ik hoop van harte dat het niet doorgaat. Nieuw Thialf prima, maar doe het dan ergens op dat industrie terrein richting Tjalleberd of Oudehaske. Val je er ook niemand lastig mee.

edelgold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 00:06

Inderdaad is het beter dat het nieuwe thialf op een andere lokatie in Heerenveen geplant wordt.

Vannavond is er op de TV het programma Andere Tijden Sport een reportage over het gloednieuwe Thialf stadion in het jaar 1987