144, Lik een dier??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovehaffie

144, Lik een dier??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 23:24

Ten eerst weet ik niet of het hier goed staat mocht het niet zo zijn excusses en alvast bedankt voor het verplaatsen

Ik geloofde mijn oren niet! Die tekst kwam uit de mond van een agent die hier nog een kwartier geleden bij mij aan de deur stond!

Even vanaf het begin:
Al ruim een week is er elke avond een hond flink aan het keffen en janken in het huis naast mij. Op zich geen moeite mee maar als je ziek thuis zit word het wel vervelend zeker ook als het langer duurt. Buren waren of niet thuis of ik lag ziek in mijn bedje dus zelf geen tijd/fut om ze aan te spreken op de hond. Vanavond was het bij mij klaar hondje was al vanaf 8 uur bezig en bleef gaan. Na lang twijfelen dus de politie gebeld en verhaal verteld, er zouden wel even 2 agenten komen kijken.

Nou en net waren ze er hoor! Na 20 keer aanbellen deden de buren dus open heel verhaal over een nieuwe pup die moest 'wennen'... Op zich logisch maar een week lang elke avond laten janken en blaffen lijkt me niet echt goed met wennen!

Vervolgens kwamen de agenten terug bij mij, voorstellen heb ik maar het voortouw in genomen want dat gebeurde ook niet, dat tot daar aan toe.
Het verhaal van de dat de pup moest wennen enz. en ook dat burgers dit zelf moeten oplossen en zij er zijn om 'boeven te vangen'. Ik nog even kort geglimlacht over zijn eigen mening van zijn werk en de manier van uitbrengen en daarna netjes bedankt dat ze toch zijn gekomen. Terwijl hij wegloopt draait hij zich nog even om met de mededeling: 'Als je er niet uitkomt moet je maar even dat nummer bellen: 114, Lik een dier!'
Ik was echt stomverbaasd door die uitspraak maar kon het niet laten om te zeggen: 'Volgens mij is het 144' waarna ik de deur heb dichtgegooid.

Wat ben ik verbaasd, boos en beledigd!

Sorry moest het even kwijt wat vinden jullie ervan? Hoe zouden jullie je voelen nadat een agent zoiets zegt over zijn eigen collega?!

nine1987

Re: 144, Lik een dier??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:28

lekker onbeschoft, zou ff naar t bureau bellen en t aan de leidinggevende daar vertellen..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:30

Klacht indienen! Wat denkt ie wel niet, pino!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:30

Ik dacht ook dat het 114 was :')

Maar inderdaad, wat onbeschoft zeg := Ik denk dat je er best even een melding van kan maken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:35

Ik moet er eigenlijk wel om lachen := :D

Moest je daar nou echt de politie voor bellen?
Had je toch ook zelf met de buren uit kunnen komen of in het ergste geval even tijdens kantooruren, contact opnemen met de wijkagent.

Kan me eigenlijk best wel voorstellen dat de dienstdoende agent er een beetje klaar mee was.

en denk ook steeds dat het 114 is hoor, is toch veel logischer dan 144?

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 23:56

Misschien moet je even beter lezen Kanelly? Ik heb geprobeerd ze te pakken te krijgen! Als ik tijdens kantooruren bel heeft het weinig zin lijkt me aangezien het 's avonds gebeurt?
En hoezo klaar mee was? Heb één keer gebeld hoor... Is niet dat ik elke avond belde oid? En daarnaast dan had hij maar geen agent moeten worden als we even kort door de bocht doen!

Ik heb het bureau gebeld, moet de klacht schriftelijk indienen maar ik weet niet of ik die moeite ervoor wil doen eigenlijk... Dat bekijk ik van de week wel als ik me ook wat beter voel! In elk geval fijn dat er mensen zijn die me begrijpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:04

Briefje door de bus gedaan bij de buren of ze even bij je langs wilden komen of dat je ze graag even wilde spreken?
Wijkagent kan je ook bellen voor dingen die 's avonds gebeuren hè ;) Het is niet zo dat hij alleen zaken die overdag gebeuren behandeld :')

Tja ik begrijp de agent wel, het is volkomen onzinnig om voor zo'n futiliteit die je niet eens hebt geprobeerd zélf op te lossen, de politie te bellen. Zal de relatie met je buren ook prettig van worden.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:09

Arme hond. Zit daar altijd in zijn eentje, snapt er niets van, blaft om hulp en geen wet die er tegen optreed. misschien inderdaad maar dat telefoonnr. bellen maar ik ben bang dat er onvoldoende regels zijn om op te treden.

Ik vind die agent niet correct gereageerd hebben. Of hij nu wel of niet te begrijpen is, hij mag in zijn functie niet een dergelijke reactie geven.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:22

Als je zo'n last hebt van het opleidingsniveau van je buren vraag je toch of je een paar keer met het hondje mag lopen?
Er is geen hond bij ons in de straat die niet gaat zitten als ik de straat in kom banjeren. :D
Wat ik er mee bedoel, investeren in een relatie levert meer op dan afkatten.

:)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:27

Agenten horen inderdaad beleefd te blijven, ze hebben immers een voorbeeldfunctie en TS was ook beleefd tegen meneer agent..
Maar als je de deur open kunt doen voor agenten en met ze kan praten, dan kan je toch ook even naar de buren lopen om te vragen wat er met hun hond is?

(Overigens hebben we waar ik woon geen eens een wijkagent :P)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:35

Ik vind de opmerking wat denigrerend naar zijn 144-collega's, niet echt professioneel maar ergens moet ik er ook wel om lachen.

Zijn reactie begrijp ik wel. Vind dat je idd best zelf met de buren had kunnen praten. Heb zelf ook een hond en zou het echt onbegrijplijk vinden als mijn buurman zo gehandeld had.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 01:28

Ik heb het geprobeerd, echter waren of gaven ze bij mij geen thuis. In briefje in de bus doen is ook niet echt zinvol aangezien mijn woonsituatie een beetje vreemd is ;) Maar goed ik snap de hint al... In elk geval bedankt sommige voor het begrip het ging mij namelijk meer om te opmerking van die agent dan het spelletje: jij had dit en dat kunnen doen dus... Ik ben daar momenteel niet toe instaat anders had ik dat heus wel gedaan. Graag dus niet te snel oordelen!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 01:41

slokkie schreef:
Als je zo'n last hebt van het opleidingsniveau van je buren vraag je toch of je een paar keer met het hondje mag lopen?
Er is geen hond bij ons in de straat die niet gaat zitten als ik de straat in kom banjeren. :D

TS zegt toch dat ze ziek thuis zit? Dan lijkt het me niet echt de bedoeling dat ze met die hond gaat wandelen. Bovendien nemen haar buren een hond, niet zij. Dus wiens verantwoordelijkheid is het dan? Dat zou mooi zijn.. Ik wil een hond, maar ik heb geen tijd om hem uit te laten, ach, dat moeten de buren dan maar doen.. >;) Vreemde redenatie.

@TS: Ik vind het ook maar een achterlijke opmerking. Ik zou lekker een klacht indienen :j

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:37

Agent hoeft ook helemaal niet zo moeilijk te doen: TS heeft aan de telefoon toch gewoon melding gemaakt van een blaffende hond? Dan hoeven de agenten daar toch ook niet per se heen als ze vinden dat dat hun baan niet is? :')

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:38

Miracle_ schreef:
slokkie schreef:

TS zegt toch dat ze ziek thuis zit? Dan lijkt het me niet echt de bedoeling dat ze met die hond gaat wandelen. Bovendien nemen haar buren een hond, niet zij. Dus wiens verantwoordelijkheid is het dan? Dat zou mooi zijn.. Ik wil een hond, maar ik heb geen tijd om hem uit te laten, ach, dat moeten de buren dan maar doen.. >;) Vreemde redenatie.

@TS: Ik vind het ook maar een achterlijke opmerking. Ik zou lekker een klacht indienen :j

Mijn redenatie, vreemd als het moge zijn:

Ik ga uit van het begin van het probleem.
Door een vroeg uitsluitsel had de agent nooit zo'n comprimerende uitspraak hoeven maken.
En niet wetende hoe het contact is begonnen tussen de agent en ts kan ik ook niet opmaken of ts misschien het commentaar heeft ontlokt.
Het feit dat ts de agent wil verbeteren in zijn cijfers lijkt er op de ts graag het laatste woord wil.
En onder die druk zou ik ook een "lik een dier" uitspraak hebben gedaan.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:46

Pff geloof dat een agent ook netjes en beleefd hoort te zijn.. Dit slaat echt nergens op

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:00

lovehaffie schreef:
'Als je er niet uitkomt moet je maar even dat nummer bellen: 114, Lik een dier!'

Ben ik de enige die er stiekem wel om oet lachen :P

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:05

Neehoor, ik moest er stiekem ook wel een beetje om lachen.
Wat niet wegneemt dat ik het behoorlijk onprofessioneel vind van de agent.
Ik had zeker een melding gemaakt bij het hoofdkantoor over de desbetreffende agent en zijn opmerking, of ze er wat mee doen is een tweede natuurlijk..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:18

Lees boven je, je bent niet de enige nee.
Ben overigens wel benieuwd of de pup al wat stiller is.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:20

Pff jeetje, aso zeg.
En als ze zo nodig 'boeven moeten vangen' moeten ze dat ook wel eens echt doen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 20:39

Slokkie, al zou ze de reactie uitgelokt hebben, dan nog hoort hij zich fatsoenlijk te gedragen, punt uit.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:32

Ik begrijp dat je boos bent over de opmerking van de agent. Maar ik begrijp niet wat een agent zou kunnen doen aan een blaffende pup. Wat had je verwacht dat ze zouden doen? Hond in beslag nemen?
Ik begrijp dat het vervelend is maar als de pup overdag niet blaft dan zal er 's avonds wel iets anders gebeuren dan overdag. En dat kunnen alleen je buren je vertellen wat er 's avonds anders is dan overdag. En dan kun je daar met hen over in gesprek gaan.

Nu wordt dat wat moeilijker denk ik. Ik zou tenminste goed over de zeik gaan als mijn buren gelijk een paar agenten op me af zouden sturen. Dan was ik meteen klaar met mijn buur ;)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 02:27

Kanelly schreef:
Moest je daar nou echt de politie voor bellen?
Had je toch ook zelf met de buren uit kunnen komen of in het ergste geval even tijdens kantooruren, contact opnemen met de wijkagent.

Kan me eigenlijk best wel voorstellen dat de dienstdoende agent er een beetje klaar mee was.

Was ook het eerste wat ik dacht... ik zou néver nooit daarom de politie bellen.. en ik snap de agent dus ook wel. Ziek of niet ziek.. hoe leuk wil je het contact met de buren houden..