Meppende man in watten gelegd - terecht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Meppende man in watten gelegd - terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 09:44

Meppende man in watten gelegd
Citaat:
Mannen die hun vrouw of kind in elkaar slaan, worden door Nederlandse gemeenten in de watten gelegd. De hotelkosten voor gemeenten kunnen jaarlijks oplopen tot tienduizenden euro’s.

Ook Amsterdam was het afgelopen jaar zo'n 66.000 euro kwijt aan de agressieve echtgenoten, maar vindt het in deze tijd van crisis niet langer gepast en gaat de logeerpartijen volgend jaar niet meer vergoeden.

De kosten voor de hotelovernachtingen komen voort uit de wet tijdelijk huisverbod. Hiermee kan een geweldpleger uit huis worden gezet om voor rust in het gezin te zorgen. Opvang voor hem is niet wettelijk geregeld, maar veel gemeenten betalen dit toch omdat een dader dan gemakkelijker zijn straf accepteert. Er worden zelfs taxiritten naar de hotels vergoed.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11080303/__Meppende_man_in_watten_gelegd__.html

Is er niet nog ergens een cellencomplex leeg? 8)7

aerdenhout1

Re: Meppende man in watten gelegd - terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:47

Ach je mag dit soort van mij in de watten leggen hoor.... maar dan wel met teer!!
Deden ze dat heel vroeger ook niet zo?
De lijf straf terug i.p.v op kosten van de gemeenschap in de gevangenis.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:47

Iris82 schreef:
Is er niet nog ergens een cellencomplex leeg? 8)7

Precies wat ik dacht!
Is toch eigenlijk te gek voor woorden :\

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:51

tja,zin in een hotelletje? ff je vrouw in elkaar meppen!
tmoet niet gekker worden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:34

ik blijf het zeggen, de nederlandse wet is zo krom als wat....

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:39

Mij lijkt dat men dan toch zelf een anders adres gaat zoeken. Ik vind het niet kunnen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:57

De wet zegt niets over onderbrengen in een hotel - de gedachte bij invoeren was dat de uithuisgeplaatste partner in eigen kring opgevangen zou worden - en als ik het goed lees gaat het dat ook wel weer worden.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:10

laat ze maar lekker onder een brug gaan liggen, hier zou de gemeenschap geen cent aan moeten uitgeven

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:12

Aan de andere kant vind ik wel dat het weghouden van de 'meppende' man bij z'n slachtoffer iets mag kosten. En als de veiligheid van de vrouw geregeld kan worden door de man in een hotel te stoppen, dan is me dat wel wat waard.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:30

Wat ik wel raar vind: "omdat een dader dan gemakkelijker zijn straf accepteert."
Ehh, pardon??

"Ja meneer de rechter, ik zal mijn celstraf accepteren maar alléén als ik dan dit-en-dit privilege krijg.."

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:41

Anoeska schreef:
Aan de andere kant vind ik wel dat het weghouden van de 'meppende' man bij z'n slachtoffer iets mag kosten. En als de veiligheid van de vrouw geregeld kan worden door de man in een hotel te stoppen, dan is me dat wel wat waard.

Mee eens :j
Maar misschien zijn daar ook wel andere, goedkopere, oplossingen voor te verzinnen.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:44

Wat een onzin, dat ze zelf maar een slaapplaats regelen als ze zich zo hebben misdragen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:46

daders worden over het algemeen vaak in de watten gelegd....dat is Nederland :D
omgekeerde wereld.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:48

Tsss, en als je alleenstaande moeder bent of wordt mag je het uitzoeken...

Ik vind het een belachelijke regeling, kan wel goedkoper lijkt mij. En dan? Na het incident, weer terug naar huis?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:49

DaniBanani schreef:
Wat ik wel raar vind: "omdat een dader dan gemakkelijker zijn straf accepteert."
Ehh, pardon??

"Ja meneer de rechter, ik zal mijn celstraf accepteren maar alléén als ik dan dit-en-dit privilege krijg.."

"Ten eerste wil ik roomservice, op ieder moment van de dag, een fles champagne bij mijn ontbijt en het zwembad moet exact 29,3 graden zijn. Oh en als mijn Jus d'Orange morgenochtend lauw is, ga ik direct naar huis!"

+:)+ Nederland is zo leuk :):)

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:50

DaniBanani schreef:
Ehh, pardon??

Ik denk dat het er meer om gaat dat een gefrustreerde kerel die z'n eigen huis niet in mag niet bij dat huis wegblijft. En dan gaat de vrouw/kinderen/buren de politie weer bellen (terecht!), die moeten die kerel weer meenemen en proces verbaal opmaken, in de cel stoppen en de volgende morgen ontbijt geven. Als je de kosten van dat gedoe afweegt tegen de kosten van zo'n vent linea recta naar een hotel sturen dan zou het me niks verbazen al het hotel goedkoper is.

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:57

DaniBanani schreef:
Ehh, pardon??

Ja was het maar een CELstraf, maar nee het is een HOTELstraf! Met taxiritjes heen en terug! Te gek voor woorden.....
Lijkt wel vakantie...kan die man even lekker tot rust komen...:(:)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:00

Ongelofelijk dit he!
Die gasten horen met zijn allen in een veel te kleine cel te zitten zodat ze mekaar afmaken. Ruimt lekker op. Maar ze verdienen absoluut niet deze luxe.

Het is altijd jammer dat de daders er goed mee wegkomen en de slachtoffers altijd als 'dader' worden achtergelaten.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:19

LiNdA1986 schreef:
Het is altijd jammer dat de daders er goed mee wegkomen en de slachtoffers altijd als 'dader' worden achtergelaten.

Wie zegt dat de daders in het hotel beter af zijn dan de slachtoffers thuis? Volgens mij staat in dat bericht nergens dat de slachtoffers zomaar worden achtergelaten of geen hulp krijgen. Er staat ook helemaal niet dat de slachtoffers niet ook naar een hotel mogen, of dat het hotel in dat geval niet door de gemeente wordt betaald.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:51

maura schreef:
DaniBanani schreef:
Ehh, pardon??

Ik denk dat het er meer om gaat dat een gefrustreerde kerel die z'n eigen huis niet in mag niet bij dat huis wegblijft. En dan gaat de vrouw/kinderen/buren de politie weer bellen (terecht!), die moeten die kerel weer meenemen en proces verbaal opmaken, in de cel stoppen en de volgende morgen ontbijt geven. Als je de kosten van dat gedoe afweegt tegen de kosten van zo'n vent linea recta naar een hotel sturen dan zou het me niks verbazen al het hotel goedkoper is.

Er is best kans dat er meer achter zit, maar dat is voor de Telegraaf natuurlijk niet interessant om te melden. Zij zullen hun verhaal eerder de andere kant op 'buigen'.