Conducteur smeekt om klaagbrief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Conducteur smeekt om klaagbrief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 10:05

Een conducteur heeft reizigers in een overvolle trein dinsdag gesmeekt een klaagbrief naar de directie van de NS te schrijven. "Zo kan het niet langer", klonk het volgens het AD door de geluidsinstallatie in de trein op het traject Dordrecht-Venlo.
De conducteur had al drie keer zijn excuses gemaakt voor de overvolle trein. Uiteindelijk zei hij dat zijn collega nog zó om een extra treinstel had gevraagd, maar dat die niet was toegewezen.

Het moet nog blijken of het de conducteur op een reprimande komt te staan. "Onze conducteurs hebben zeer veel handelingsvrijheid", zegt een woordvoerder van de NS in de krant. "Deze oproep getuigt in elk geval van grote betrokkenheid."

http://www.depers.nl/economie/615359/Co ... brief.html

Tja, als je dan ook ziet hoe soms in de ochtend de treinen stampesvol zitten... geef hem eens ongelijk...

Nynke1

Re: Conducteur smeekt om klaagbrief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:06

Idd! Vind het OV echt verschrikkelijk slecht geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:11

Heb 10 jaar geleden regelmatig den bosch amsterdam moeten doen, toen was het al verschrikkelijk op sommige tijden....

Dan had je een lang treinstel en stond je ellenlang te wachten omdat het perron te kort was of dan was er geen plaats en stond je tegen de deur geplakt....en dan drukken en duwen om toch weer mee te mogen als er mensen moesten uitstappen......

Ik betaalde toen al een godsvermogen voor mijn jaarabonnement, dat zal nu wel helemaal niet anders zijn.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:14

Op het traject hier hetzelfde verhaal. Ik ben 1 keer 's morgens in de spits met mijn man meegereisd met de trein vanwege een cursus. Nooit meer, als sardines in een blik en dat is echt niet overdreven.
Er zijn al mensen flauwgevallen in die trein. Bij het instappen is het duwen en persen om erin te komen, taferelen uit een stripverhaal of tekenfilm.

De prijs/kwaliteitverhouding is op sommige trajecten helemaal zoek bij de NS, want je moet er ook nog eens dik voor betalen. Klaagbrieven leuk, maar het helpt niet. Hier bemoeit de gemeente zich er ook al mee. Helpt allemaal niets, het is al jaren aan de gang.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:16

Ik ben blij dat ik op kamers woon en alleen in het weekend hoef te reizen, maar klasgenoten kunnen regelmatig niet naar school komen of met heel veel vertraging... Het is echt dramatisch!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:32

ik ben blij dat ik nooit met de trein hoef,maar heb jarenlang vlak naast een station gewoond en zag dagelijks de overvolle treinen voorbij komen.....lijkt mij vreselijk :=
ik geef de condocteur helemaal gelijk en wel fijn dat het personeel zo betrokken is

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:36

Ben het helemaal met hem eens hoor. Als ik de taferelen op maandagochtend of vrijdagmiddag zie, dan word ik daar niet vrolijk van. Ik reis altijd op het traject Amsterdam - Vlissingen en stap gelukkig steeds redelijk in het begin van het traject in, maar op vrijdag is er na Den Haag echt geen plekje meer te vinden hoor. En studenten die uit Nijmegen, Eindhoven of Tilburg komen mogen standaard het laatste stuk staan, want na Roosendaal wordt het pas echt sardientjes in een blik := En vorige week had je dan ook nog een conducteur die vond dat je niet in de eerste klasse mocht gaan zitten zonder het te vragen, dus die bleef tot het eindstation kijken of de mensen in het eerste klasse wel netjes stonden _-:(

Als het dus even kan reis ik op maandagavond :=

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:20

russel schreef:
Heb 10 jaar geleden regelmatig den bosch amsterdam moeten doen, toen was het al verschrikkelijk op sommige tijden....

Dan had je een lang treinstel en stond je ellenlang te wachten omdat het perron te kort was of dan was er geen plaats en stond je tegen de deur geplakt....en dan drukken en duwen om toch weer mee te mogen als er mensen moesten uitstappen......

Ik betaalde toen al een godsvermogen voor mijn jaarabonnement, dat zal nu wel helemaal niet anders zijn.

Dan zaten wij 10 jaar geleden misschien wel regelmatig in dezelfde trein. Ik ben voor mijn studie 10 jaar geleden dagelijks van Gouda naar Utrecht, naar Den Bosch met de trein gegaan. Een drama... wilde er na een jaar gewoon me kappen met die studie. Niet vanwege de studie, maar omdat het reizen een drama was. Overvolle treinen, minstens 3x per week een aansluiting in Utrecht missen waardoor je een half uur extra reistijd had, of gewoon helemaal niet op school aan kunnen komen. Wonder dat ik wel mijn diploma in 4 jaar heb gehaald, maar niet dankzij de NS. Heb gezworen dat ik vanaf toen het OV zoveel mogelijk zou vermijden. Lukt me aardig tot nu toe.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:49

Toch maak ik regelmatig gebruik van de trein,, 3 keer per week ongeveer..

Gisteren nog in een benauwde situatie terecht gekomen waarbij ik tegen de muur aan platgedrukt ben.. als ik niet flink had geroepen dat ik geen lucht meer kreeg had ik denk ik echt een probleem gehad. Ik ben maar klein, en misschien zien ze me niet :o maar die drukte en sowieso het hele reilen en zeilen van de NS is om te huilen..

- Ik blijf me toch elke keer verbazen over de hoeveelheid 1e klas coupe's die zelfs in de spits niet open gegooid worden voor extra ruimte. Al is het inderdaad alleen maar om mensen in te laten staan! (dat mocht namelijk afgelopen treinreis ook niet..de HELE 2e klas was stampesvol.. je mocht niet even in de 1e klas gaan staan om meer ruimte te creeeren.) volgens de conducteur 'omdat de 1e klas niet alleen betaald voor de stoel en de luxe extra's, maar ook betaald om rust om zich heen te hebben en niet in een over volle coupe te hoeven zitten'. (die stoelen zijn zelfs nooit allemaal bezet daarzo.. :+ als alleen het gangpad opgevuld zou worden hadden de 1e klassers alsnog de lege stoel naast hun die zou zorgen voor de 'extra ruimte' :') )

Snap het ergens ook wel, maar als dat betekend dat de rest van de reizigers bijna niet meekunnen door de drukte,. word ik écht furieus door de mensen in de 1e klasse die rustig geamuseerd lachen om de drukte in de 2e klasse.

sowieso vind ik het 1e klas gezever echt te gek voor woorden anno 2011.. een 1e klasse coupe op 1 hele trein lijkt me meer dan genoeg als ik zie hoe weinig mensen daar echt gebruik van maken. 1e klasse-kaartjes limiet op de automaten gooien,. 1 coupe 1e klas, de rest 2e klasse..

- Ik betaal elke reis trouw voor mijn kaartje, al moet ik wel echt zeggen dat ik toch voor dat geld minstens een zitplaats verwacht..
als ik tel hoeveel mensen er in de spits gebruik maken van die ene trein, hoeveel er per kaartje wordt betaald gemiddeld (afgaande op het traject) en hoeveel kosten er nou eigenlijk gemaakt dienen te worden.. (of hoeveel verlies er gedekt moet worden bij een bijna lege trein die rijdt.. tja.. vraagtekens). En waar ik me helemaal elke keer kwaad om maak (ja ben op dreef :Y) ) is dat ik nu al zeker 5 maanden NOOIT gecontroleerd ben op kaartje,.. geeft me toch te denken om maar geen kaartje te halen.. (stel nou dat ik deze 5 maanden niet had betaald.... dan is 1 toevallige boete er sowieso al uit qua kosten en heb ik dat er echt wel voor over)

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:04

Ik heb er tot nu toe weinig last van. Heel af en toe echt een overvolle trein als ik om 4u klaar ben o.i.d. Maar sochtends valt het reuze mee, zit denk ik net iets voor de spits.
Heb één keer gehad dat ik niet meer kon bewegen door de drukte maar dat kwam omdat alle treinen tussen Den-haag en Rotterdam niet meer reden. Thja,toen moest íedereen die richting Rotterdam ging via Gouda reizen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:32

Wat goed dat die man daartoe oproept!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 17:16

Net zoals in duitsland: ELKE ZITPLAATS VAN TE VOREN RESERVEREN! Moet je kijken hoe snel het probleem dán is opgelost! }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:35

HorseyDude schreef:
Net zoals in duitsland: ELKE ZITPLAATS VAN TE VOREN RESERVEREN! Moet je kijken hoe snel het probleem dán is opgelost! }:)

Of juist niet, dan reserveren mensen al voor en aantal maanden van te voren. :')

Maar ik kom er natuurlijk ook achter dat de NS dan wel meer treinen in moet gaan zetten... DUH. :+

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:44

Vind het een goede actie.
Heb de laatste tijd ook het idee dat de helft van de treinstellen met kerstvakantie zijn.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:18

Zie hier ook buiten de spits veel heeeeule lange en vooral heeeeule lege treinen rijden..

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:56

Ik vind de NS echt verschrikkelijk. Veel te duur en geen service. Toen ik nog studeerde (dit jaar nog) moest ik in het weekend reizen van Dronten (Flevoland) naar Tilburg / Den Bosch. Op vrijdagmiddag was dat dus standaard staan / op de trap zitten. En die prijzen maar opvoeren jongens.. Dit jaar heb ik 40% korting, maar zelfs dan vind ik het stervensduur.

Laatst samen met mijn vriend een retourtje Nijmegen - Eindhoven gedaan: bij een normaal tarief kost dat 23,80 euro per persoon! :wow: En dan is de bus nog niet eens meegerekend. Nee voor dat geld kun je beter met de auto gaan.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:01

Vandaag bij ons op het station heeft nog zo'n 75 man de trein moeten missen omdat het zo druk was. Stonden nog op het station, belachelijk! Alle zitplaatsen vol, alle gangpaden vol. En het ergste vind ik dan nog dat er 0,0 ventilatie is bij die "sta stukken" bij de deuren. (waar ook 3 zitplaatsen zijn, maar die konden niet gebruikt worden omdat het zo propvol stond)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:32

Vraag me af wat voor een excuus de NS aandraagt als zo'n overvolle trein een ongeluk krijgt (ook voor NS zit dat in een klein hoekje). Zijn dan wel vele gewonden bij te verwachten.
Een overvolle trein ga ik niet eens in, ben claustrofobisch.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:40

Vind de NS ook helemaal vreselijk! En ik heb dan nog en OV studentenkaart, nou ik weet het wel, ik schaf meteen een auto aan als ik klaar ben met mijn studie als het niet heel snel verbeterd wordt met de NS! Gatver straks vanuit Hilversum naar Meppel, ook echt geen pretje op vrijdagavond. Vind het ook verschrikkelijk!