Google weet alles..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esprit4

Google weet alles..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 12:35

hee,
altijd heel handig dat je op google kan vinden maar waar houd het een keer op?
ik werd gesmst door een vriendin van mij dat ik mijzelf eens moest gaan googlen
nou je staat er verbaasd van wat je allemaal vind foto's waar ik op gereageerd heb dingen die ik op twitter heb gezegd,
wat voor testjes ik gedaan via twitter enzo.
ik vraag me af of google dat zomaar mag ( het zal wel anders zouden ze het niet doen :') )
maar wat vinden jullie hier nou van?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:37

Tja, als je dat niet wilt moet je maar niet jezelf zo te kijk zetten op internet. :) Mij maakt het verder niet uit, ik doe ook niet aan twitter enzo, maar dit kan er dus gebeuren

Edit: niet persoonlijk bedoeld ofzo ;)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:38

De meesten zetten zelf van alles op I-net dus dat is zo te vinden.
Mensen beseffen denk ik niet wat er allemaal gevonden kan worden.

Enigste wat ik vind als ik op mijn naam google zijn wedstrijd uitslagen.
Verder zal je mijn naam niet gauw vinden,dit omdat ik zo weinig mogelijk mij eigen naam invul.
I-net is zo ''open'' voor iedereen,je kan bijna alles vinden als je iemand zoekt.
Laatst bijgewerkt door Dav op 05-12-11 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:38

Zoals Loesje al zegt ' Vreemd Google kent me beter kent dan mijn moeder'

Ja het mag, we gooien maar alles op internet maar bedenken niet dat alles bewaard blijft. En dat dus alles en iedereen terug te vinden is. Privacy bestaat niet, dat is een illusie. FB zet op tig site's linkjes van hun site neer, zodat je altijd gevolgd wordt. Je cv online zetten, prompt ben je overal terug te vinden. En onbedoeld zetten we meer neer dan we denken.

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:39

Ik vind het nogal apart, vind het niet fijn dat mensen alles over je kunnen vinden, maar aan de andere kant vind ik het ook weer je eigen verantwoordelijkheid, je zet het er zelf op ;p Maar dat geldt trouwens voor mij net zo goed :D

GroteVogel

Re: Google weet alles..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:43

Nou prima dan.................maar wat als je dit nog niet wist en je gegevens wilt verwijderen?

Veel site's ( waaronder Bokt) verwijderen dus niks.......

Stel 5 jaar geleden heb je mee gedaan met een ernstige discussie en de webmaster wilt het niet verwijderen, maar jij wilt niet dat het gegoogeld word wat dan????

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:47

Als ik mezelf google is er blijkbaar een een of ander verdienstige mevrouw geweest in de 19e eeuw met dezelfde naam als ik :') Jeeeeeej.
Edit: oh en er is ook iemand met dezelfde naam als ik in Rotterdam, die een kinderdagverblijf heeft :D coool

Nee maar het is wel een serieus ding hoor, veel werkgevers zoeken sollicitanten ook ff op via google. (Zou ik ook doen :) ) En vaak kunnen afgeschermde dingen ook in google gezien worden. Als je het dan aanklikt krijg je wel te zien dat je er niet in mag, maar toch.

@Vogel: tja dan moet je er veel overheen twitteren zodat het ondergesneeuwd wordt met politiek correcte uitspraken :+ . Of er gewoon rekening mee houden dat je op het internet zit..
En trouwens, je hebt hier toch niet je volledige naam in beeld staan?
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 05-12-11 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:49

In principe heb je het zelf in de hand. Alles wat je zelf op internet zet is terug te vinden. Daarom zet ik mijn naam ook niet op bokt en is dat ook niet persee terug te vinden onder mijn naam.
Natuurlijk is het griezelig, maar er is weinig aan te doen, het enige is zorgen dat je je gegevens goed afschermt.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:50

Het verbaasd mij toch steeds vaker dat mensen nog steeds vaak verbaasd zijn over wat je allemaal met google kunt vinden.

Esprit4 schreef:
ik vraag me af of google dat zomaar mag ( het zal wel anders zouden ze het niet doen :') )

Google indexeert slechts wat jij allemaal (openbaar) online gooit. Dat mag ja. Hoe moesten we toch iets vinden op internet als we geen zoekmachines hadden. Maar je hoeft er niet zomaar vanuit te gaan dat het wel niet zullen doen als het niet mag hoor ;) Ook grote internationale bedrijven zoeken de grenzen op en veel wetten zijn nog niet geschreven omdat internet relatief nieuw is.

Magrathea schreef:
Nee maar het is wel een serieus ding hoor, veel werkgevers zoeken sollicitanten ook ff op via google. (Zou ik ook doen :) )

En daar kun je als sollicitant dus juist slim gebruik van maken ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:54

Dat doe je toch echt zelf, het is maar net wat je op internet neerzet... ik gebruik nergens mijn achternaam, ben dan ook eigenlijk niet te vinden. Als je op mijn naam op Google zoekt krijg je alleen hele stambomen en familieleden. Ik ben wel te herleiden via oa bokt maar niet direct op mijn naam. Ligt er ook wel aan wat voor naam je hebt natuurlijk, die van mij komt amper voor (iedereen met mijn achternaam is familie van me, dat kan niet anders) terwijl je als je Anna de Vries heet (bijv) er waarschijnlijk nog wel 'n hoop naamgenootjes zijn.

En verder, tsja ze zeggen altijd zet op internet alleen de dingen die ook op de voorpagina van de krant zouden kunnen :) helaas had ik daar toen ik me aanmeldde op bokt totaal geen idee van, als je een stukje jonger bent denk je daar niet aan... vind het nog steeds jammer dat je die oude berichten niet gewoon kunt verwijderen, ik ga voor al die dingen niet modjes pb'en (of misschien ook wel, zijn ze nog wel even bezig)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:58

En dan nog. Je bent ook te vinden via vrienden/familie die je naam gebruiken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:59

Gebruiken vrienden en familie jouw volledige naam op internet?
En dan nog, dan zal het meer in de context zijn van 'Ja, Jantje Pietersen is een neefje van me, wat toevallig!'

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:00

Heb niet echt familie op het internet, de meesten kennen mijn achternaam niet eens oftewel hij wordt door niemand gebruikt. :n Buiten dat zullen de meesten niet eens precies weten hoe je het schrijft, dus dan zal 't er wel fout opstaan ook :Y)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:00

Magrathea schreef:
Gebruiken vrienden en familie jouw volledige naam op internet?
En dan nog, dan zal het meer in de context zijn van 'Ja, Jantje Pietersen is een neefje van me, wat toevallig!'

In mijn geval niet, maar veel namen worden volledig gebruikt met bijvoorbeeld Facebook. Ik denk ook niet dat de mensen deze discussie nu op zichzelf moeten gaan betrekken ;)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:05

:O Onder welke steen heb jij gezeten?

Dat is niet de schuld van Google. Elke zoekmachine zal je deze resulaten geven.

Die zoekmachines geven alleen maar weer wat er op Internet te vinden is, en als jij er dus iets op gezet hebt, dan vindt de zoekmachine dat. Google 'weet' zelf niks.

Je moet altijd goed nadenken voor je iets op internet zet, dus ook reacties op foto's etc. En af en toe jezelf googelen is ook wel slim, om jezelf te controleren.

Maar geef niet Google de schuld!
Laatst bijgewerkt door LindyH op 05-12-11 13:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:06

Daarop gebruik ik nooit mijn volledige naam Sleeper. In de zoekmachine van facebook ben ik ook niet te vinden (wel vaker 'last' mee gehad van mensen die me wilden toevoegen :P )

Sta overigens wel een keer op internet met mijn naam, indelingslijst van een college kwam ik net achter. Ach, dat is het internet... niemand is anoniem, al lang niet meer. Is ook niet alleen zo met het internet (helaas).

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:08

Ik vind eigenlijk nooit iets van mezelf :o
Wel van anderen met dezelfde naam :D

Moet ook wel heel eerlijk zeggen dat overal toch wel gewaarschuwd word dat je geen gegevens op internet moet zetten waarvan je niet wil dat dat 123 terug gevonden kan worden

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:14

Google is geen mens. WIJ zijn het die internet vullen. Onbewust of bewust. Zelf zal ik wat via de zoekmachine te vinden zijn, omdat ik regelmatig achter de pc zit. Mijn man wat minder. Maar het is een illusie als je denkt dat je dan geen informatie prijsgeeft. Alleen is het veel moeilijker te vinden en wordt de informatie soms ook illegaal verkregen.
Maar internetbankieren, ziekenhuisbestanden, gemeentehuisbestanden, abonnementen, je kunt het zo gek niet bedenken of het wordt opgeslagen in een database. Veilig zolang het in goede handen is. Onveilig als het in slechte handen valt.
Phisingberichten, hacking allemaal zaken waar ik geen kaas van gegeten heb (En velen van de Bokkers) maar er zijn toch echt mensen die het leuk vinden met een ander zijn (schuil)naam berichten te versturen.
Ja, we kunnen oppassen met wat we op internet zetten. Maar we hebben er geen grip op dat we in bestanden staan. Terug naar af? Nee, natuurlijk niet. Maar waar we wel grip op hebben een gedachtegang maken: "dit schrijf ik op,...... dat denk ik ook , maar kan beter niet op internet staan."

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 22:14

maar ik heb dus mijn hyves juist voor dit soort dingen afgeschermd en mijn twitter ook ;).
en toch staan zijn sommige dingen weer terug te vinden :').
hetzelfde als ik toen mijn sterfdatum ging bereken dat kon via twitter ik was het allang vergeten maar heb het weer terug gevonden:').
het is niet zo dat ik zo erg vind ik google mezelf gewoon nooit dus wist het niet hahaha.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:00

Als ik mijn naam google vind ik zeker twintig naamgenoten die wel informatie geven, maar mezelf vind ik daarbij niet terug :)

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:42

Ik kom allemaal freewebs sites tegen die destijds een vriendin van mij vroeger altijd maakten van onze vriendengroep := Was destijds een jaar of 14, dus geweldige foto's met een breezer in m'n hand. Hobby's: Feestuhh, shoppuhhh en paardrijduhh.. Zoiets ja :o
Schaam me er wel een beetje voor.

Verder kom ik mijn naam tegen omdat ik in 2 commissies zit van de KPJ en sta ik op internet met een foto van mijn handbalteam. Nog een paar wedstrijduitslagen idd en dan hebben we het weer gehad gelukkig.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 11:47

Google weet alles maar als je een email naar google stuurt en vraagt of ze dit en dat uit de zoek machine willen halen en met een reden erbij waarom dan doen ze maar al te graag voor je.

Ohw ja google kent alleen deze nicknaam en niet mijn echte naam :') .

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:00

ik heb een naamgenote die internationaal springruiter is :D

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:16

Mijn gehele naam is niet zoveel over te vinden.
Wel kom je een verhaal tegen wat ik ooit ingezonden heb bij een wedstrijd, dat vind ik wel leuk.
En een personeelsblad van mijn werkgever, waar ik ingestaan heb.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:18

cooper schreef:
Als ik mijn naam google vind ik zeker twintig naamgenoten die wel informatie geven, maar mezelf vind ik daarbij niet terug :)

Nee, de meeste mensen niet, maar een hacker kan wel gegevens terug vinden die er in gestopt zijn. In het verleden zijn er opschuddingen geweest over een beveiliging die niet naar behoren werkte bij overheid, banken, Wiki Links.
Ook zijn er mensen op T.V geweest die met bekeuringen achtervolgt worden, die niet voor hun zijn...
Ik kom mijn naam ook niet tegen , omdat ik niet weet hoe te zoeken!!!