Politie te paard, ze geven het goede voorbeeld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Politie te paard, ze geven het goede voorbeeld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:45

Ik zit nu Politie te paard te kijken en ze hebben nu twee paarden voor de kar in de Sinterklaasoptocht die hartstikke onrustig zijn. Nu zijn er vorige week 2 ongelukken gebeurd en kan ik niet snappen dat ze politie het waagd om paarden die pas 1 keer samen in het span hebben gestaan, de ene een aantal jaar helemaal niet voor de kar heeft gestaan en ze nog niet eerder zo'n optocht hebben gelopen...
Zeer onverantwoordelijk. Ze moeten steeds stoppen en soms springen ze voorwaarts weg, gelukkig rechtdoor maar brrr.... Ik moet er niet aan denken...

Polly
Moderator Algemeen

Re: Politie te paard, ze geven het goede voorbeeld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:56

Dat de paarden wat onrustig zijn ben ik met je eens, maar vergeet niet dat deze dieren wel een gedegen opleiding hebben gehad m.b.t. optochten.
Daarnaast is de wagen behoorlijk zwaar en als ik mijn eigen pony's in zware omstandigheden voor de wagen zet (denk aan een bak of in het gras) en ze moeten voorwaarts weg dan willen ze soms ook nog weleens wat omhoog komen om de wagen van zijn plek te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:00

Polly schreef:
Dat de paarden wat onrustig zijn ben ik met je eens, maar vergeet niet dat deze dieren wel een gedegen opleiding hebben gehad m.b.t. optochten.
Daarnaast is de wagen behoorlijk zwaar en als ik mijn eigen pony's in zware omstandigheden voor de wagen zet (denk aan een bak of in het gras) en ze moeten voorwaarts weg dan willen ze soms ook nog weleens wat omhoog komen om de wagen van zijn plek te krijgen.

Tja maar toch, ik vond ze op bepaalde momenten behoorlijk heftig reageren. De situatie was mede vanwege de trambaan verre van ideaal...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:04

klopt dat ben ik met je eens maar vind 'slecht voorbeeld' wel wat overdreven als ik eerlijk ben. Uiteindelijk zijn het allemaal paarden met opleiding en wie weet hebben ze wel meer samen gelopen, dat we vorige week de eerste keer samen in het span gezien hebben wil niet zeggen dat ze er verder niks mee doen toch.
Die drukte en trambanen zijn ze gewend van het werk onder het zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:04

Polly schreef:
klopt dat ben ik met je eens maar vind 'slecht voorbeeld' wel wat overdreven als ik eerlijk ben. Uiteindelijk zijn het allemaal paarden met opleiding en wie weet hebben ze wel meer samen gelopen, dat we vorige week de eerste keer samen in het span gezien hebben wil niet zeggen dat ze er verder niks mee doen toch.
Die drukte en trambanen zijn ze gewend van het werk onder het zadel.

Heb je het trouwens gezien? Ze hebben de paarden 1 keer samen voor de wagen gehad en het zijn geen politiepaarden.

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:06

Helemaal mee eens!
Voor de veiligheid een cap op! Die paarden zijn daarbij hartstikke druk. Ik heb al te vaak een ongeluk met een kar meegemaakt, gehoord of gezien. Brrr, al die kinderen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:08

ja, ik heb het gezien, heb jij het vorige week gezien?
Rembrand, de donkere, is absoluut wel een paard van het korps amstelland en de vos een ingehuurd paard van een ander korps omdat ze geen 2 betuigde paarden hadden. Beide politiepaarden dus.
Vorige week hebben we dus kunnen zien dat ze de eerste keer samen in het span liepen maar heb jij gehoord dat ze nu pas voor de 2e keer liepen, misschien heb ik dat gemist hoor zou kunnen *ligt ziek op de bank* maar IMO deden ze het prima.

zap

Ik heb het ook gezien en eerlijk stond ik ook te kijken hoor... Ik vond ze ook erg onrustig, misschien idd te onrustig voor zo'n optocht met zoveel kinderen. Daarentegen hadden ze zich wel 'goed' voorbereid, want er liepen gelukkig wel mensen naast, niet dat dat helpt als ze echt gaan.....
Degene op de bok gaf overigens ook aan dat de paarden erg onrustig waren. Wel complimenten hoe rustig ze bleef, andere hadden denk ik niet zo rustig en kalm op de bok kunnen zitten.

marleen_usar

Eerste keer deden ze het goed hoor, ze waren heel rustig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:10

Gek hoor, met al die gillende kinderen :')
Ik snap je wel, maar ze zijn echt niet zo dom dat ze paarden ervoor zetten die dat niet aankunnen. Ook politieagenten hebben hersens.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:11

Het zijn idd wel beide korpspaarden :j
Ik zie alleen niet de meerwaarde van paard met wagen in :+ Konden net zo goed te paard zijn gegaan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:11

Zap, ze liep ernaast maar dat was ook niet van tevoren bedacht.

Polly ik begreep dat het geen pp waren. Ik weet niet hoe het geformuleerd werd maar er werd gezegd dat het pas de 2e keer was.

Pretty dat zou je denken, maar ik vond het dus niet braaf...
DAt snapte ik ook niet Silke :P

arosier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:17

Ze zei, we hebben deze week hard geoefend wat wij vorige week hebben gezien wil
Niet zeggen dat dat de enigste keer was

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:19

arosier schreef:
Ze zei, we hebben deze week hard geoefend wat wij vorige week hebben gezien wil
Niet zeggen dat dat de enigste keer was

dat probeerde ik ook te zeggen.
Vond ze wel wat onrustig maar wel braaf en beheersbaar.
Die 'sprongen' nemen ze snel als ze een zware wagen van hun plek moeten krijgen.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:23

het waren wel degelijk politiepaarden!! die zwarte van hun zelf, en die vos van regio eindhoven. Die vos loopt regelmatig in het span, die zwarte wat minder maar is wel beleerd en loopt onder het zadel in het korps..
Ze waren idd wat onrustig, maar wel onder controle..

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:29

Anti zwarte pieten mensen.. Jeetje.. Kom dan hier niet wonen he :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:32

xMercury schreef:
Anti zwarte pieten mensen.. Jeetje.. Kom dan hier niet wonen he :')

Ja die vond ik ook wel mooi.
Maar goed, paarden waren wel plisiepaarden maar ik vond ze dus niet echt rustig en dus verantwoord, maar daar zijn de meningen over verdeeld...

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:05

Mariposa11 schreef:
het waren wel degelijk politiepaarden!! die zwarte van hun zelf, en die vos van regio eindhoven. Die vos loopt regelmatig in het span, die zwarte wat minder maar is wel beleerd en loopt onder het zadel in het korps..
Ze waren idd wat onrustig, maar wel onder controle..

Heb het helaas niet gezien.
Wie was de vos? Weet je dat?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:16

Ulco

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 12:23

Idd, Flappie.
Had even gekeken via uitzending gemist.
Die stuitert wel vaker maar is superbraaf.
Ideaal paard voor zoiets.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:29

Heb ook gezien de film van de politie

Dacht ook later dat een van deze paarden hart stilstand heeft gekregen tijdens de sinterklaar op tocht

Ook waren ze verder met andere politie paarden in training tijdens de film

Ze gingen over grote brug in galop mensen die daar liepen moesten gelijk aan de zij kant rennen

Dit is dan politie de burger kan maar wijken

Dacht dat de politie voor de burger is en niet anders om

Honden training vond ik wel mooi om te zien

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:42

en wat dan als je de politie zelf een keer nodig hebt? Moeten ze dan ook maar rustig aan omdat anders anderen een stapje opzij moeten terwijl jij misschien wel in levensgevaar bent?
Ik volg deze serie al vanaf het begin en kan nou niet zeggen dat ik ze asociaal vind rijden, IMO doen ze hun werk...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:05

Volgens mij wordt willekeurig welk ander paard narrig van steeds stilstaan en weer lopen dat heeft imo niks te maken met de drukte niet aan kunnen, het is gewoon niet fijn steeds die kar vanuit stilstand weer op gang te trekken en als je dan net loopt mag je weer stoppen. Bovendien konden ze door de herrie de koetsier niet verstaan en kwamen stemhulpen dus niet goed door. Ik vraag me ook af wat de meerwaarde van de kar was, maar heb nergens gezien dat het echt onverantwoord was/werd.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:10

Ze hebben dan wel een goede opleiding gehad, het zijn geen robots.. Er is verder niks gebeurd dus het is toch goed gegaan? :)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:11

ik vond het schokkend, dat ze voordat ze weg reden van het erf, tijdens het opstappen van de menner de groom de paarden niet vast had...