Zou een hulp Klaas dit af kunnen trekken???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Zou een hulp Klaas dit af kunnen trekken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 00:21

<:) Kijk dat vraag ik me dan weer af bij volgend bericht. <:)

bron:depers.nl

Nieuwe outfit Sint jaagt hulpsinten op kosten
Gepubliceerd: vandaag 07:08
Update: vandaag 07:10

Hulpsinterklazen voelen zich door het nieuwe uiterlijk van Sinterklaas op kosten gejaagd. Om zoveel mogelijk te lijken op de Sinterklaas die bij de op televisie uitgezonden intocht te zien is, moeten ze een nieuwe baard en een nieuwe mijter aanschaffen. "Alleen een nieuwe mijter kost 350 euro", zegt presentator en stemacteur Bart Bosch dinsdag in De Telegraaf.

Hij is met zijn bedrijf ook actief in hulpsinterklazen en spreekt van een 'sinterklaasoorlog'. Bedrijven worden volgens hem op enorme kosten gejaagd. Voor iedere hulpsinterklaas moet namelijk een nieuwe outfit worden geregeld. "Er zijn zelfs plannen om een nieuwe intocht te regelen en die dan op een van de commerciële zenders te laten zien volgend jaar", dreigt hij in de krant.

Marcel Karhof van het Sint Nicolaas Genootschap in Den Helder vindt vooral de nieuwe logo's op de habijt een probleem. De kruizen zijn vervangen door afbeeldingen van mijters. Karhof is echter niet van plan aanpassingen door te voeren. "Kinderen snappen ook wel dat sint meer in zijn kast heeft hangen dan één pak."

MelanieB

Re: Zou een hulp Klaas dit af kunnen trekken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 00:22

Nieuwe uiterlijk van sinterklaas??

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:05

Wat een onzin. De meeste kinderen zien het niet eens als Sinterklaas dan weer gouden, dan weer zwarte schoenen aanheeft of als hij wel of niet een bril opheeft. Ze kunnen vanalles bedenken, maar als ze dan oog in oog staan met DE Sint, dan is hij ineens zo indrukwekkend dat ze zelf niet opmerken dat die baard wel errrg nep is. Dus nieuw kostuum omdat er een ander logo op staat? Doe niet zo raar.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:17

Even op de vorm, niet op de inhoud: wat een vreselijke titel :x

Of heb je dat expres zo gedaan?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 14:27

joostvangestel schreef:
Even op de vorm, niet op de inhoud: wat een vreselijke titel :x

Of heb je dat expres zo gedaan?

Ach ja Klaas is vrijgezel he`.....lol....

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:30

Geniaal gevonden papagroom. :D
Zou het de kids uitmaken of er een oude mijter gebruikt word?? Wat een onzin.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:05

MelanieB schreef:
Nieuwe uiterlijk van sinterklaas??

Mijn idee... Hoe ziet sinterklaas er tegenwoordig uit dan? Toch logisch dat hij meerdere kleren in zijn kast heeft hangen? Ik zie er ook niet elke dag hetzelfde uit :7

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:06

papagroom schreef:
De kruizen zijn vervangen door afbeeldingen van mijters.

Vooral dit vind ik een aanfluiting. Sint Nicolaas is gewoon wat ie is: een katholieke heilige. Een traditie zo sterk dat hij zelfs het protestants geweld in Nederland heeft overleefd. Om dan de afkomst te gaan verloochenen voor politiek correct geneuzel, dan zijn we op de foute weg. Dan kunnen we net zo goed sinterklaas opdoeken en voor de kerstman gaan.

De financiele argumentatie van die hulpklazen vind ik vooral eigenlijk heel zielig.