scholier vast na poging vergiftiging leraar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

scholier vast na poging vergiftiging leraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 13:09

Ook ik was niet al te beste maatjes met elke leraar......maar vergiftigen?
Heeft hier wel eens iemand de neiging gehad een leraar iets aan te doen???
bron:de stentor.

Citaat:
Scholier vast na poging vergiftigen leraar

zaterdag 19 november 2011 | 09:44 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 19 november 2011 | 11:58

ROERMOND (ANP) - Een 16-jarige scholier uit Roermond heeft acht dagen vast gezeten na een poging tot vergiftiging van zijn leraar aan een school in zijn woonplaats. Dat zei een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) zaterdag naar aanleiding van berichtgeving in de Limburgse kranten.

Volgens de kranten ging het om een leerling van het Orthopedagogisch en Didactisch Centrum in Roermond, maar het OM wil dat niet bevestigen. De jongen is vrijdag hangende het onderzoek voorlopig vrijgelaten.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:34

Volgens mij durft er niemand antwoord te geven. :D

Froukje
Forever young

Re: scholier vast na poging vergiftiging leraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:36

Ja, heb die neiging wel eens gehad.. Maar dit gaat wel heeul ver. :n

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:38

ach hij loopt alweer vrij rond....gelukkig maar. :?
Leraren de een leerling op de gang zetten zitten doorgaans langer vast...waar een klein land groot in kan zijn .

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:39

De kromme wet der Nederlanden..

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:41

moet het lef maar hebben,
stel je voor die leraar was echt gestorven
volgensmij is dat moord
heeft die zich wel regrealiseert wat hij/zij deed???

( sorry voor spellingsfouten dyslexie )

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:44

Wij hadden ooit een scheikunde-leraar die ons iets aan wilde doen. Hij liep altijd te kloten in zijn scheikundeklas met zuren en andere nare dingen. Eigenlijk was die man erg onhandig en er ging nog wel eens iets mis.
Nee ik geloof niet dat ik ooit zo'n vervelende leraar of lerares heb gehad, die ik iets aan wilde doen.
Ik weet wel van heel lang geleden, dat er een jongen in mijn klas een hekel had aan een bepaalde leraar. Op een dag heeft hij de leraar opgewacht bij een tunneltje waar de man altijd doorheen/overheen fietste. Hij heeft zich in de bosjes verstopt daar. Toen heeft hij bij die man een stok in zijn fietswiel gegooid, waardoor de man is gevallen. Die man had zijn hoofd behoorlijk kapot en is een week thuis gebleven.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 21:45

Jeetje! Ik heb ook wel eens leraren gehad waar ik een hekel aan had ofzo, maar om die nou iets aan te doen? Waar gaat de wereld heen vraag ik me dan echt af!

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:53

sheela schreef:
Wij hadden ooit een scheikunde-leraar die ons iets aan wilde doen. Hij liep altijd te kloten in zijn scheikundeklas met zuren en andere nare dingen. Eigenlijk was die man erg onhandig en er ging nog wel eens iets mis.

Zo had ik een leraar natuurkunde die zijn proefjes niet zelf uit mocht voeren, omdat hij een lokaal in de fik had gezet. Vandaar dat 1 lokaal er zo nieuw uitzag

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 11:56

Wij hebben zo ontzettend veel kattekwaad uitgehaald dat het te erg voor woorden is :o

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:22

Heftig.....Het zou nooit in me opgekomen zijn.

chipieke schreef:
Wij hebben zo ontzettend veel kattekwaad uitgehaald dat het te erg voor woorden is :o

Dit is geen kattenkwaad maar poging tot doodslag.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:23

Woo volgens mij zit mijn nichtje daar op school. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:16

hmm wel erg dichtbij. ik zit ook in roermond op school. maar niet daar...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:38

Als je dat gebeurd..wat ontzettend bizar, een leraar geeft les omdat hij ooit gekozen heeft om kinderen kennis bij te brengen. Wat bizar dat een leerling dit doet, onvoorstelbaar. Ik hoop dat ze hem érg hard aanpakken.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:58

Als je deze gedachten al hebt ben je goed ziek in mijn ogen!
bij ons op school werd er ook veel uitgevreten, waaronder een zware aanklacht tegen een leraar. Niet veel later overleed de beste man.. zo die leerlingen hadden een spijt van wat zij gedaan hadden!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:01

Kan ik me voorstellen, wat naar voor die man zeg.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:03

Dit gaat echt te ver! vergiftigen.

Ik heb weleens een leraar in een klaslokaal opgesloten :+ maar vergiftigen vind ik wel een ander verhaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:07

Iney schreef:
Dit gaat echt te ver! vergiftigen.

Ik heb weleens een leraar in een klaslokaal opgesloten :+ maar vergiftigen vind ik wel een ander verhaal!

Haha die vind ik leuk :')
Ik zou zoiets nooit doen, kan het met sommige leraren juist heel goed vinden dus zie het ook niet voor me... Wat moet er in je hoofd omgaan wil je zoiets doen?..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:08

Jeetje zeg...Op de basisschool laatste klas heb ik een lerares eens opgesloten in de wc voor een uurtje :o

Maar vergiftigen of andere erge dingen aandoen is echt bizar...

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 15:55

Oké, ik heb wel eens geroepen dat ik het echt niet erg zou vinden als een bepaalde lerares van 'n gebouw af zou springen. Als ze het echt had gedaan, had ik het als nog heel erg gevonden trouwens.
Maar dit gaat wel heel erg ver...

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 16:21

dit is idd een beetje absurd...
wij hebben ook vaak genoeg voor de klas gestaan en gepraat over wat we nu weer bij die leraar in z'n koffie zouden doen, maar natuurlijk voor de grap. dat je dit echt doet snap ik echt niet!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:14

Pff dit kan in mijn ogen echt niet hoor. Je kan iemand wel niet mogen of misschien zelfs haten maar om dan dit te doen.. :n

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 17:19

Amerika komt zo wel dichtbij..... Toen ik de titel las had ik echt niet verwacht dat zoiets in Nl gebeurt..

Iedereen zal vast wel een baal leraar/lerares ertussen hebben maar om nou proberen die persoon te vermoorden??? Euhm spoor je dan wel?
Wat moet die leraar dan wel niet hebben gedaan om die leerling tot die daad toe aan te wenden.

Rare wereld

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:20

In mijn ogen zit er toch echt wel verschil in een grap uithalen, wat soms wel respectloos is, maar niet direct schade toebrengt, en poging tot moord (mét voorbedachte rade), wat een poging tot vergiftigen toch wel zo ongeveer is. :?
Poging tot doodslag zou zijn als het 'spontaan' fout ging en je in een opwelling gif in zijn drinken/eten hebt gedaan omdat er toevallig gif in de buurt was ( >;) ) en je heeeel boos was, maar als je iemand echt wil gaan vergiftigen heb je er in mijn ogen toch genoeg over nagedacht om gif te regelen en op een goede kans te wachten. _-:(

Mishandeling van docenten door expres letsel aan te brengen (stok tussen het wiel) vind ik trouwens ook niet kunnen, die man had net zo goed zijn nek kunnen breken, en wat dan? :?

Dit soort mensen moet je eigenlijk gewoon meteen een pyschiatrisch onderzoek geven, want als ze op hun 16e al tot zoiets in staat zijn dan is er sowieso iets mis ergens in het denkproces/beoordelingsvermogen/met de emphatie/het overzicht van de gevolgen van eigen acties.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:25

Wat erg dit! Hoe halen ze het in hun hoofd! Mijn mentor is gisteren onverwacht overleden. Moord gun je niemand!