KWF stopt samenwerking met Pink Ribbon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

KWF stopt samenwerking met Pink Ribbon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:10

KWF Kankerbestrijding wil niet meer samenwerken met Pink Ribbon.
Pink Ribbon geeft maar weinig geld uit aan wetenschappelijk onderzoek.

Pink Ribbon moet 15% van het opgehaalde geld uitgeven aan wetenschappelijk onderzoek, maar heeft die doelstelling al jaren niet gehaald. Alleen in 2008 is een bedrag van bijna 3 ton naar wetenschappelijk onderzoek gegaan.

16 miljoen euro
In totaal haalde het doel de afgelopen vijf jaar 16 miljoen euro op van particulieren en bedrijven. Daarvan staat nog 1 miljoen vast als buffer voor de organisatie. In totaal wacht 7 miljoen nog op een besteding.

Einde samenwerking
De afgelopen jaren haalden zowel KWF Kankerbestrijding als A Sisters Hope geld binnen voor Pink Ribbon.
Dat geld, bij elkaar vier miljoen, is wel uitgegeven aan wetenschappelijk onderzoek.
Maar zowel KWF Kankerbestrijding als A Sisters Hope willen niet meer samenwerken met Pink Ribbon.

Slechts 1.8 % van het opgehaalde/gedoneerde geld gaat werkelijk naar onderzoek.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1094 ... bon__.html

Ik vind het echt vreselijk dat er zo weinig naar onderzoek gaat.
Al die moeite die zo onwijs veel mensen doen voor deze organisatie/stichting.

Buitenritten/spinningmarathons/hardloopwedstrijden noem het allemaal maar op ...

Marloes

Re: KWF stopt samenwerking met Pink Ribbon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:14

Ik vraag me af waar al dat geld dan heen gaat... Wetenschappelijk onderzoek lijkt me de enige manier om nieuwe behandelmethoden te vinden en meer mensen te kunnen genezen. Zoveel mogelijk mensen genezen een een geneesmiddel is hun doel, lijkt me?

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:16

Het geld gaat denk ik naar de mensen binnen Pink, de reclamespots, bnners enz.
Dit was al langere tijd bekend.

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:17

Het geld is naar de promotie van pink ribbon gegaan, dit werd geloof ik verteld in nieuwsuur.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:19

en zo gaat het er aan toe binnen veel 'goede doelen' helaas.
Als je echt een verschil wilt maken kun je beter zelf je handen uit de mouwen steken vermoed ik.
Al is dat met onderzoek naar kanker wellicht wat lastig....
schandalig dit...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:21

En dit bericht maakt een einde aan mijn donaties aan de stichting. Zijn ze helemaal van de pot gerukt? Maar 15% van alle opbrengsten naar onderzoek? Belachelijk!

Anoniem

Ja dat lijkt mij ook .. Ik ging al kijken of ik de salarissen terug kon vinden maar die hebben ze niet.
Ze hebben ' onkosten vergoedingen ' van onbekende hoogte.

Anoniem

Evelli schreef:
En dit bericht maakt een einde aan mijn donaties aan de stichting. Zijn ze helemaal van de pot gerukt? Maar 15% van alle opbrengsten naar onderzoek? Belachelijk!

1.8 % de laatste jaren .. lees de bron maar !!!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:22

Aangezien dit niet paardgerelateerd is:

ON >> NM

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:22

Nog minder dus. Verschrikkelijk. Al die mensen denken dat ze een goed doel steunen, terwijl ze alleen maar het salaris betalen van diverse mensen die weinig doen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:23

Boheme schreef:
Het geld gaat denk ik naar de mensen binnen Pink, de reclamespots, bnners enz.
Dit was al langere tijd bekend.

Dit was idd al langer bekend .. Maar dat zelfs de KWF GEEN werk meer met hun willen verrichten gaat wel ver.
Dan moet het wel echt ' een raadsel ' zijn waarom ze het niet wilen spenderen naar onderzoek.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:24

Wt een vaag bericht... Ze halen die 15% niet, maar hebben wel bijna de helft van het binnengehaalde geld op een spaarrekening staan. Wat is de bedoeling van dat geld? Steek dat in mooi onderzoek en we komen hopelijk weer een stapje verder (en zij halen hun quotum met gemak) :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:25

Lusitano schreef:
en zo gaat het er aan toe binnen veel 'goede doelen' helaas.
Als je echt een verschil wilt maken kun je beter zelf je handen uit de mouwen steken vermoed ik.
Al is dat met onderzoek naar kanker wellicht wat lastig....
schandalig dit...

En onderzoekers maar springen om werk... maar er is geen geld beschikbaar..

:n

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:25

Yessy schreef:
Wt een vaag bericht... Ze halen die 15% niet, maar hebben wel bijna de helft van het binnengehaalde geld op een spaarrekening staan. Wat is de bedoeling van dat geld? Steek dat in mooi onderzoek en we komen hopelijk weer een stapje verder (en zij halen hun quotum met gemak) :)

Rente trekken :+

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:26

Aan mij verdienen ze ook geen cent meer. Dan geef ik het liever direct aan de KWF.
Een beetje mensen geld afhandig maken onder de naam van een goed doel, ten behoeve van een ernstige ziekte, en het dan vervolgens aan vanalles behalve onderzoek besteden. Stelletje idioten, kan me hier zo boos om maken :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:26

Ik kan me herinneren van toen ik destijds bij Sanoma werkte, dat de redactie er kosteloos/vrijwillig aan meewerkte.. tenminste dat werd toen wel gezegd tegen ons.
Heel jammer dat maar zo'n klein deel daadwerkelijk besteed wordt aan waar het voor is bedoeld.
*edit: aan het tijdschrift dus*

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:28

Zoals ik het nu begrijp is Pink Ribbon dus vooral een stichting die zichzelf in stand houdt en het geld gebruikt om zichzelf in stand te houden. Dat met mooie banners, een magazine, veel media aandacht, BN-ers etc.etc.etc..

Dan wordt er gezegd: Pink Ribbon richt zich meer op voorlichting dan op onderzoek. En inderdaad: door alle media-aandacht wordt weer flink de aandacht gevestigd op borstkanker. Het zorgt voor een bewustwording.

Alleen dan wel weer jammer dat er dan niets gedaan wordt aan onderzoek naar betere behandelmethodes :\ .

Je zou toch zeggen dan ondanks het glossy magazine, spotjes, BN-ers endergelijke het toch mogelijk zou moeten zijn om iig die 15% te halen (wat ik eigenlijk al laag vind).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:28

Bellarose schreef:
Aan mij verdienen ze ook geen cent meer. Dan geef ik het liever direct aan de KWF.
Een beetje mensen geld afhandig maken onder de naam van een goed doel, ten behoeve van een ernstige ziekte, en het dan vervolgens aan vanalles behalve onderzoek besteden. Stelletje idioten, kan me hier zo boos om maken :n

Ik ook .. echt erg !! We worden echt belazerd waar we bij staan en trekken daardoor snel ook andere ( wel ) goede doelen in twijfel.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:31

Die 15% is sowieso laag, en als ik hoor hoeveel mensen geld doneren aan Pink Ribbon moet daar echt ontzettend veel geld binnenkomen.
Naar mijn mening kunnen ze ook beter meer geld uitgeven aan onderzoek dan aan voorlichting. Misschien komen mensen er nu wel achter dat ze borstkanker hebben, maar is er geen goede behandelmethode omdat al het geld naar de voorlichting is gegaan. Beetje krom

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:32

Apple schreef:
Zoals ik het nu begrijp is Pink Ribbon dus vooral een stichting die zichzelf in stand houdt en het geld gebruikt om zichzelf in stand te houden. Dat met mooie banners, een magazine, veel media aandacht, BN-ers etc.etc.etc..

Dan wordt er gezegd: Pink Ribbon richt zich meer op voorlichting dan op onderzoek. En inderdaad: door alle media-aandacht wordt weer flink de aandacht gevestigd op borstkanker. Het zorgt voor een bewustwording.

Alleen dan wel weer jammer dat er dan niets gedaan wordt aan onderzoek naar betere behandelmethodes :\ .

Je zou toch zeggen dan ondanks het glossy magazine, spotjes, BN-ers endergelijke het toch mogelijk zou moeten zijn om iig die 15% te halen (wat ik eigenlijk al laag vind).

Ze zorgen inderdaad voor bewustwording. Maar doe dat dan als doel, niet beter onderzoek. Dat is bijna valse voorlichting als je dit krantenbericht erbij leest.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:33

Evelli schreef:

En het kan wel, want KWF doneert 80% van haar fondsen aan onderzoek naar kanker in de hele breedte. Maar Pink Ribbon vindt zichzelf veeeel belangrijker. Ik denk dat dit einde Pink Ribbon betekent. Ik zag gisteren dat interview bij Twee Vandaag met die bekakte mevrouw. Die eigenlijk op geen enkele vraag een duidelijk antwoord gaf. Ze houden jaarlijks een tender waarop projecten kunnen inschrijven om geld te krijgen. Ze zei alleen niet voor wat voor projecten. Maar sinds 2008 was er dus geen inschrijving meer geweest. Wanbeleid dus. Deze mevrouw mag van mij meteen op zoek naar een andere baan.

Dus Pink Ribbon, doneer alles op de spaarrekening maar aan KWF, met oormerk borstkankeronderzoek. Dan komt het in ieder geval goed terecht.

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:40

Ik schrik hier echt van, maar aan de andere kant denk ik, ja het was wel weer eens te verwachten :n

Belachelijk! En sowieso vind ik 15% besteding aan onderzoek vrij weinig! Zou veel meer moeten zijn!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:42

Ik las het bericht gister en was geschokt! Ik heb Pink Ribbon altijd zo'n mooi initiatief gevonden :\

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:43

Ik vond het ook super leuk wat ze allemaal wel niet deden, bijv. de sieraden voor een leuk prijsje, half Nederland loopt ermee.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:45

Ik zag ook een stukje interview met diezelfde mevrouw waarschijnlijk, neee, ze waren complementair aan KWF, KWF deed meer aan onderzoek en zij zorgden voor betere leefomstandigheden voor kankerpatienten?

Jaja... Betere leefomstandigheden voor zichzelf zeker!