Leraar gooit ettertje uit de klas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PortRoyal

Leraar gooit ettertje uit de klas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 21:27

Laatst was op het nieuws dat een leraar die een vervelende leerling uit de klas zette is opgepakt en enkele uren in de bak heeft doorgebracht. Persoonlijk vind ik dat een leraar best streng op mag treden tegen ettertjes,maar hier dacht papa van het klierjochie anders over. Wat voor signaal geef je zo aan een kind,je kan alles ongestraft doen,want je leraar mag je niet aanpakken. Plank misgeslagen,of terechte actie van de politie...wat vinden jullie?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:29

Ik vind het belachelijk wat er is gebeurd,hij had schrammen van het vechten met een klasgenoot en nu krijgt de leraar de schuld.Ik vind dat een leraar iemand gewoon in de kraag mag vatten.

Anoniem

Re: Leraar gooit ettertje uit de klas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:30

Ik had eerst zoiets van 'Een leraar mag dat nou ook weer niet'.
Maar aangezien de situatie wss was;
- Jongen stoeit met klasgenoot, raakt verwond
- Leraar wordt boos en stuurt hem eruit
- "Maar ik heb niks gedaan" "Ik zeg het tegen mijn ouders"

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:32

Het moet niet gekker worden.
Ik vind dat je als leraar best iemand uit de klas mag zetten die zich misdraagt. Dan ga ik er wel vanuit dat het op een normale manier gebeurd.

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:33

Eigen schuld, dikke bult, dan moet je maar luisteren. Als je gaat lopen vechten kan ik me best voorstellen dat de leraar dat doet, hoor! :j
Wat had die vader dan liever gezien? Dat z'n zoon gewond van het vechten thuiskomt?! :roll:

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:35

vandaag de dag, mag een leraar niks meer.
Mijn persoonlijke visie, ben zo stoer dat je dingen flikt, dan ook zo stoer de gevolgen accepteren.
Van mij mogen leraren harder optreden, de jeugd heeft maar gewoon respect voor de persoon voor de klas.
En als je dan aan je arm word beetgepakt, dan heb je dat er zelf naar gemaakt.
Slaan is wel uit de boze, maar even stevig aan je arm, daar ga je echt niet aan dood. Dan moet je maar luisteren.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:35

Tegenwoordig moeten leraren wel wat harder optreden, als ze boos worden lachen de kinderen ze hard in hun gezicht uit :n
School is om te leren en natuurlijk ook om lol te maken en eens een grapje uit te halen met je vrienden maar de les verzieken en leraren kwellen/uitschelden, daar moeten ze dan maar lekker voor boeten!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:36

Ik had n.a.v. gedrag ouders het kind van school definitief geschorst. Moeilijk opvoedbaar of niet, maar als de ouders het gezag van de leraar gaan ondermijnen moeten de ouders het zelf maar oplossen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:36

Zullen we anders het artikel even quoten, dan weet iedereen waar het over gaat?

http://nos.nl/video/312547-leraar-in-ce ... rling.html

Citaat:
Een adjunct-directeur van het Anna van Rijn College in Nieuwegein heeft drie uur in de cel gezeten. Een leerling had aangifte tegen hem gedaan wegens mishandeling.

De man werd door de politie van school opgehaald en in afwachting van zijn verhoor in de cel gezet. Na het verhoor is hij naar huis gestuurd.

Beetgepakt
De leerling, een jongen van dertien, was door de adjunct beetgepakt en op de gang gezet. Dat gebeurde volgens de school nadat een docent hem zeker tien keer had gevraagd om het klaslokaal te verlaten. De jongen had gevochten met een andere leerling. De adjunct was er daarna door de leraar bijgehaald.

De school staat volledig achter de adjunct-directeur. Volgens een woordvoerder is het niet de bedoeling dat fysiek geweld tegen leerlingen wordt gebruikt. Maar de school begrijpt waarom dat in dit geval wel is gebeurd.

Gesprek
De man zit even thuis om bij te komen. Maandag is er een gesprek tussen de adjunct-directeur, de leerling en zijn ouders. Tot die tijd zit ook de jongen thuis.

Onderwijsbond CNV hekelt het optreden van de politie en vindt dat er zo niet met leerkrachten mag worden omgegaan.

Citaat:
Het conflict tussen een leerling en een leraar van het Anna van Rijn College in Nieuwegein had ook wel binnenskamers kunnen worden afgehandeld. Dat zegt een politiewoordvoerder.

"Aan de vader is gevraagd om het bemiddelend op te lossen, maar hij heeft uiteindelijk besloten tot een aangifte. Dat is zijn goed recht."

De leraar, die adjunct-directeur van de school is, werd afgelopen woensdag opgepakt door de politie, nadat een leerling aangifte van mishandeling tegen hem had gedaan. De leraar zat drie uur vast en mocht na het verhoor weer naar huis.

De leerling zou door de leraar zijn vastgepakt en op de gang gezet. Dat gebeurde volgens de school nadat de jongen zeker tien keer was gevraagd het klaslokaal te verlaten vanwege een vechtpartij.

Echt boos
De politie begrijpt dat het gezag van de adjunct-directeur, die werkt op een school voor moeilijk opvoedbare kinderen, door de actie aangetast kan zijn. "Dat is een extra dimensie, maar op dat moment is door collega's besloten om hem toch mee te nemen. De vader van de jongen was echt boos."

"Wat als we het niet hadden gedaan en die vader toch nog naar binnen was gegaan om de leraar aan te vallen, dan had ik de vraag gekregen 'waarom heb je die leraar niet meegenomen'", weet de woordvoerder.

Van Bijsterveldt
Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Marja van Bijsterveldt vindt het opsluiten van een leraar een zeer ingrijpende stap. Ze heeft contact laten opnemen met de school.

Van Bijsterveldt noemt het een zeer verontrustende situatie. Ze wil precies weten wat de school, de politie, de ouders en de leerling hebben gedaan.

Onderwijsbond CNV hekelt het optreden van de politie en vindt dat er zo niet met leerkrachten mag worden omgegaan.

Ik vind persoonlijk het optreden van de politie bij de konijnen af. Echt zo'n overreactie. 'Ja, de vader was echt boos.' Ja, dus? Ook dan kun je het toch gewoon normaal afhandelen, dacht ik....

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:40

school is ook de eerste stap naar de maatschappij. Kinderen zijn grenzen aan het verkennen. Als iets mag in de klas dan mag het ook op straat en als het ene kind het mag dan mogen de 20 andere kinderen uit de klas het ook. lijkt me niet heel goed voor de leeromgeving...

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 21:41

Ik denk dat het soms als leraar moeilijk genoeg is om je in te houden...en dan tref je ook nog eens zulke ouders,je zou ze toch _-:( Ik vind het echt een schandaal dat de politie de leraar heeft opgepakt,gewoon walgelijk. Wat zal die man nog gemotiveerd zijn werk doen in de toekomst.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:43

tamary schreef:
Ik had n.a.v. gedrag ouders het kind van school definitief geschorst. Moeilijk opvoedbaar of niet, maar als de ouders het gezag van de leraar gaan ondermijnen moeten de ouders het zelf maar oplossen.

precies
wat je geeft is wat je krijgt....

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:44

Ik ben blij dat een leraar eens echt ingrijpt in plaats van dat die kinderen maar door blijven gaan. Grenzen verkennen doet iedereen wel, maar het moet ook duidelijk zijn wanneer iemand er overheen gaat. Tegenwoordig mogen de leraren niks meer, terwijl ik vind dat ze juist strenger mogen zijn. Vaak laten ze over zich heen lopen en treden ze niet op. Maar nu zie je ook maar weer: als er dan wel iemand eens GOED optreedt gaan gelijk de alarmbellen klingelen.

Ik denk dat die ouders eens goed naar zichzelf moeten kijken, zij zijn verantwoordelijk voor het kind zijn gedrag. Alles begint met een goede basis, en dat is dus de opvoeding. En nu gaan ze alles af zitten schuiven op het feit dat hij een moeilijke kind zou zijn, maar een 'moeilijk' kind zou ook gewoon moeten weten hoe het in de maatschappij hoort en dat je respect voor elkaar moet hebben.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:45

Ik vind het belachelijk dat leerkrachten leerlingen geen straffen meer mogen geven ...

Ik zie dit nu uit een ander opzicht ( studeert dit jaar af als leerkracht )

Ja je mag geen overdreven straffen geven zoals meerdere uren in de bak ...
MAAR: tegenwoordig voeden ouders hun kinderen niet meer op --> hier spreek ik over een bepaald deel van de bevolking . Ik wil hiermee bedoelen, meerdere ouders willen kinderen niet liever dan een vrije opvoeding geven. Hierdoor komen leerkrachten in de problemen . Want een leerling moet bepaalde gedragingen ( waarden en normen ) helemaal niet van thuis uit. Dus doen ze dat ook niet op school . Maar daar worden vaak zulke dingen van hen verwacht. Leerlingen accepteren dit vaak niet en bekijken het als " ik neem dit niet van u aan , jij bent mijn ouder niet"

En dus : leerkrachten staan daar dan gewoon ... als een leerkracht hier tegenin gaat is hij de boeman ... terwijl bepaalde regels echt wel in het reglement staan. Als een leerkracht een leerling dan straft, direct alle ouders erop. Dit kan niet en bla bla bla ...

Waar moeten ze het dan leren ? Van de straatstenen , hoe ze zich in een klaslokaal gedragen , qua sociale omgang met andere, en noem maar op ?

Begrijp wel dat ik besef dat bepaalde straffen niet door de beugel kunnen

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:48

Dit gaat om de adjunct directeur van mijn oude school.
Hij is altijd wat brommeriger geweest tegen leerlingen.
Nu moet ik zeggen dat deze school een school is waar probleem kinderen op zitten.
Dus kinderen met leer achterstand, gedrags problemen en dergelijke.
Maar alsnog is het niet de bedoeling dat hij als directeur zo een leerling te grazen neemt.

Als je een kind de klas uit wil sturen kan je ook je hand op de schouder doen en zo meenemen eventueel.
Maar wat hij heeft gedaan vindt ik gewoon echt niet kunnen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:49

Te grazen neemt? Hij heeft hem bij zijn arm gepakt en buiten gezet. Simple as that, volgens mij. Met een hand op de schouder was die jongen er echt niet uit gegaan.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:49

Nou k ken hem heel goed heb 4 jaar op die school gezeten en hij kan echt bot uit de hoek komen hoor

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:50

Ja, dat zal best. Maar maakt dat hem fout in dit geval? Volgens de woordvoeder heeft hij hem zelfs alleen maar 'bij de kraag gevat', letterlijk.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:52

En jij denkt dat die gast dan netjes meegelopen was Treace? :')
Ik sta voor zover ik dit artikel moet volgen volledig achter de leraar.
En die vader zou de ogen uit het hoofd moeten schamen.
Typisch geval van blind zijn voor het gedrag van je kind. Bah!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:52

En wat zal de leerling het geweldig gevonden hebben dat er zo gehandeld is.
Belachelijke situatie, snap zulke ouders ook niet. Ik zou thuis simpelweg gewoon weer op m'n donder hebben gekregen als ik dit gedrag destijds had vertoond. Wrs zou ik zelfs nog mijn excuses moeten aanbieden aan de desbetreffende leraar.
Het gedrag van het kind komt wrs voort uit de opvoeding die hij van thuis meekrijgt als ik dit zo lees...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:54

Precies, dat kind heeft nou dus echt gewonnen. :wave: gezag van de leerkracht.... Ik moet er niet aan denken dat dat mij zou overkomen (ben ook docent). Kiss your career goodbye!

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 21:55

Te grazen nemen,vind ik ook geen terechte bewoording van het gebeurde. Hij heeft dat joch toch niet total loss over de tafel gemept? De politie komt deze knaap waarschijnlijk in de toekomst nog wel tegen...kijken ze toch wat anders tegen deze zaak aan dunkt me..
En idd,als ik vroeger zoiets flikte op school kon ik thuis ook nog een schop onder mijn hol krijgen,en terecht.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:57

Ik vind het echt belachelijk dat de adjunct directeur in een cel is gezet. Het is de schuld van de ouders dat de man de leerling bij zijn kraag naar buiten moest sleuren. Had het kind maar moeten luisteren. Als het kind goed was opgevoed, dan zou het gewoon geluisterd hebben en rustig uit het lokaal zijn gegaan.

Dat de vader van de leerling aangifte doet is echt krankzinnig. Ik heb medelijden met de adjunct directeur.
Wat had hij dan moeten doen toen de leerling niet luisterde? Moeten wachten totdat hij een ons woog?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:58

Ik snap de politie ook niet hoor.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:59

Nouja Toad, ik wil niet meteen zeggen dat een kind dat niet luistert niet is opgevoed. Kinderen verleggen graag grenzen. Echter had zijn vader op dit moment wel zijn zoon moeten aanpakken, en niet de leraar.