ik zie het in de stad, op het werk, op school, op facebook, op hyves... maar vooral op een forum als dit...
mensen posten wat/zeggen iets... en meteen valt iedereen over ze heen

terwijl niemand een uitleg oid heeft afgewacht waarin diegene mischien uitlegt waarom hij of zij dat heeft gedaan of dat doet of daar nog mee bezig is, en waarom het op die manier gaat...
ik zie het vooral veel in de paardenwereld en dan vooral heel veel bij mensen die aan nah doen en de mensen die aan het "gewone" rijden doen...
en dan over en weer...
alles doen ze/we maar om de ander te "bekeren" maar waarom eigenlijk?
iedereen heeft zijn eigen visie over hoe of wat, iedereen doet het op zijn eigen manier...
en de meeste doen het toch echt met het oog op wat het beste voor het paard is...
en dat willen we toch? een paard die blij is? of zoals de knhs dat noemt "een happy atlete"? en hoe dat doel wordt berijkt maakt toch imo niet uit? zoalng dat doel maar berijkt wordt...
maar toch... iedereen is maar voor zichzelf en zijn discipline bezig en we worden er zo... kortzichtig van...
waarom eigenlijk?
ik denk dat wij als beoefenaars van onze sport en hobby toch het meest naar het paard moeten kijken en niet naar de manier waarop?
gezien het feit dat een paard een individu is passen we onze stijl/discipline etc toch aan op het paard?
sorry lang verhaal, maar het frustreerd me soms zo...
dat iedereen elkaar maar probeert te "bekeren" etc en dat niemand meer naar elkaar wilt luisteren...
terwijl we zoveel van elkaar kunnen leren ook al is het compleet je stijl niet...
ik heb een paar maand lang op een stal stage gelopen waar ze endurance reden en dat alles op de nah manier deden... ik heb mijn pony er zelfs gehad (en ik beoefen de dressuur,spring en eventingsport met hem en doe niks aan nah met hem en heb zelf ook weinig met nah)... (wel is waar 1 week en toen heb ik hem weer naar huis gehaald wegens niet echt verzachtende omstandigheden maar toch

maar toch heb ik er zoveel van geleerd...
ook dingen wat ik nu nog gebruik in de training van mijn poown die in de "sport" loopt...
ik begrijp het gewoon niet...
wil niemand meer leren oid?
zijn we allemaal te egoistisch geworden om nog naar elkaar te willen luisteren?
of vinden we ons zelf zo onwijs goed dat we alleen nog maar naar ons zelf luisteren...
dit is toch zonde?