wat vinden jullie nu van de kwestie 'Mauro'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

wat vinden jullie nu van de kwestie 'Mauro'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 18:49

Ik zag dat er nog geen topic over was, dus was wel benieuwd wat jullie er nu van vinden.

Wel grappig om te zien dat met de verkiezingen toch veel mensen voor de PVV waren en mensen die toch iets hebben van ja, ons land is toch wel vol. En nu zijn er allemaal mensen... 'ah arme mauro, hij moet blijven!'. Tja wat willen we nu eigenlijk?

Ik zelf vind het prima om hem de optie te geven om hier te studeren, maar dan heeft hij dus iets om een enigzins goede start te maken, dan moet hij ook gewoon terug.

Naar mijn mening is een land zoals een huis. Je zorgt eerst dat de bewoners van het huis in orde zijn voor je gasten gaat uitnodigen. Je kunt niet gasten gaan 'voeden' en dingen geven voordat je dat met je eigen bewoners kan doen.

manonetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:55

Aan de ene kant zeg ik gewoon terug naar je eigen land, maar dan hadden ze dat hem op het moment dat hij in Nederland aankwam, moeten vertellen. Hij heeft al die jaren bij Nederlandse pleegouders gewoond en de regering heeft hem al die jaren gezegd dat hij kans had om te kunnen blijven. Hij weet niets over Angola en kent niet eens de taal. Ik vind het zo zielig voor de jongen. Zolang hij geen overlast veroorzaakt, waarom zou hij dan weg moeten?

aerdenhout1

Re: wat vinden jullie nu van de kwestie 'Mauro'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:58

Precies! Je kan toch niet iemand 9 jaar hier laten wonen en dan zeggen....je bent nu 18 dus rot maar op???
Sluit dan de grens en laat geen buitenlander meer binnen!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:58

In 2003 is zijn eerste verblijfsvergunning al afgewezen, het is dus niet zo dat hij niet geweten heeft dat hij terug moest...
Zijn ouders hebben gewoon telkens alles aangevochten, en ja..
Nu woont hij inmiddels al zo lang hier dat men het gooit op het feit dat hij hier al zo lang woont...

Mijn mening is dus dat hij terug moet naar Angola, als zijn ouders niet moeilijk gedaan hadden had dat ook al heel lang geleden gebeurt geweest..
Moeilijke kwestie dus. Als je het zo hoort denk je dat het erg krom is van NL, maar met de rest van het verhaal erbij ben ik er wel anders over gaan denken.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 03-11-11 19:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:59

Ze hebben veel te lang gewacht om deze jongen terug te sturen. Hij kan gewoon simpelweg niet meer terug. Het is een Nederlander geworden.

Maar hij is 18 jaar en valt niet meer onder het kinderrecht dus nu kunnen ze hem uitprocederen. Het gebeurt meestal als ze 18 of ouder zijn. Zolang ze onder het kinderrecht vallen mogen ze niet terug gestuurd worden, zonder ouders.

Ik ben echt van mening dat deze jongen gewoon een Nederlander is. Hij draait goed mee in de maatschappij, leert goed op school en als je hem hoort praten verwacht je dat er gewoon een Limburger staat te praten ipv een Angolees.

Nee, deze jongen mag hier blijven maar het beleid mag wel op de schop van mij.

western4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:00

Waarom ie weg zou moeten? Omdat zo de regels zijn, en regels zijn regels.
Ik vind het ook sneu voor het ventje en besef me heel goed dat ie nix over het land weet maar zo is de wet nou eenmaal.
Vorig jaar was het dat meisje uit afghanistan, nu is het mauro, straks kunnen we alle regels wel aan ons laars lappen omdat er altijd uitzonderingen zijn.
Dus ik vind het zonde voor m maar zo is het nu eenmaal

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:00

Dit is een lastige kwestie.
Van mij mag hij ook blijven, ik vind het erg sneu dat hij totaal niks weet van zijn "thuisland".
MAAR, als je hem hier laat blijven, dan zijn er nog duizenden die mogen blijven.
Je moet ergens de grens trekken. Het is gewoon te erg dat het allemaal zolang moet duren.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:02

Ik vind het belachelijk dat deze jongen nu teruggestuurd wordt. Hij is helemaal ingeburgerd en gewoon een nederlander.
Hij spreekt voor zover ik weet spreekt hij niet eens meer goed de taal van Angola. Hoe willen ze dat die jongen daar weer een normaal leven kan opbouwen??

Hij heeft hier een leven opgebouwd en dan je niet na 9 jaar ineens zeggen dat iemand terug moet naar zijn eigen land.

Ik ben het er absoluut mee eens dat niet iedereen hier kan blijven, maar het moet allemaal gewoon veel sneller. Na zoveel jaar zou het niet meer mogen om iemand terug te sturen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 19:03

je kunt ook zeggen, je hebt al 9 jaar van ons systeem kunnen 'genieten' en daar de vruchten van kunnen plukken. En ja, jammer maar helaas, nu moet je terug. Ohja, hij spreekt zijn taal niet meer, maar die heeft die toch járen gesproken, en dat hij die niet meer spreekt... tja, daar kunnen wíj niks aan doen. Had hij best zelf kunnen onderhouden idem dito dat hij niks weet van z'n eigen land. Toch zijn verantwoordelijkheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:05

Ik vind het heel erg sneu voor hem, zeker omdat hij hier al zo lang woont, ik hoop dat hij in NL kan blijven.

Aan de andere kant vind ik het ook stom om voor hem een uitzondering te maken omdat hij toevallig in de media komt, er zijn (helaas) veel meer mensen in zijn situatie. Enige echte oplossing is wat mij betreft de algemene regels een stuk beter maken zodat zulke situaties niet meer voorkomen, ipv uitzonderingen maken voor mediagenieke gevallen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:05

Ik meen dat er in 2006 al is verteld aan hem dat hij het land zou moeten verlaten. Dat hij dan zo lang hier is en weer terug moet vind ik erg spijtig. Anderzijds zijn regels, regels...

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:06

Ik vind het vreselijk. Ik vind écht dat er veel buitenlanders in Nederland zijn, maar ze zetten de verkeerde buiten!
Hoeveel buitenlandse gezinnen zijn er die leven op uitkeringen? Die niet de moeite nemen om ook maar 1 woord Nederlands te leren? Die weigeren zich aan te passen.

Mauro heeft zich helemaal aangepast en houdt van de Nederlandse cultuur. Natuurlijk, er moet een lijn getrokken worden. Maar je zet nu een nederlander buiten.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:09

9 jaar kunnen genieten?

Wat is genieten als jij in een vreemd land terecht komt, daar moet leren je plek te vinden, de taal moet leren en vervolgens moet gaan afwachten wat de toekomst je zal gaan brengen?

Zijn eigen verantwoordelijkheid? De jongen is 18. Ik weet niet waar jouw prioriteiten lagen dat je 18 was?

Het hele probleem is ook niet Mauro. Het probleem is het hele beleid. Hoe is het mogelijk dat mensen gemiddeld 8 jaar aan het procederen zijn voordat ze te horen krijgen of ze mogen blijven of weer moeten gaan? Dat is toch geen redelijke termijn?
Het moet veel rapper gaan. Binnen een half jaar uitslag en terug is gelijk terug. Wij, de regering, laat het zelf zo ver komen door overal zo lang over te doen qua beslissingen nemen.

En in mijn ogen is deze jongen daar nu de dupe van.

Stuur aub de mensen terug die er hier een zooitje van maken en totaal niet bereid zijn om te mee te werken of in te burgeren.
Niet iemand die hier oprecht een bestaan probeert op te bouwen. :n

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:11

Blijheid schreef:
Ik vind het heel erg sneu voor hem, zeker omdat hij hier al zo lang woont, ik hoop dat hij in NL kan blijven.

Aan de andere kant vind ik het ook stom om voor hem een uitzondering te maken omdat hij toevallig in de media komt, er zijn (helaas) veel meer mensen in zijn situatie. Enige echte oplossing is wat mij betreft de algemene regels een stuk beter maken zodat zulke situaties niet meer voorkomen, ipv uitzonderingen maken voor mediagenieke gevallen.

Ook mijn mening. Van mij mag hij best blijven, maar niet de één wel en de ander niet omdat hij toevallig in de media komt. Dat zou niet eerlijk zijn voor degenen die in dezelfde situatie zitten, maar die niet zoveel aandacht krijgen. Mocht je willen dat mensen zoals Mauro blijven, dan moet je gewoon de wetten veranderen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:13

Voor de mensen die zeggen "regels zijn regels". Zeggen jullie dat ook als er een verkeersboete op de mat valt? Of is dan het huis te klein want die regels zijn stom?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:16

ik vind dat hij terug moet.ons land is vol genoeg.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:17

keona schreef:

En kan je dat ook onderbouwen?

Waarom zou een jongen die hier zijn best doet om mee te komen terug moeten en mensen die weigeren de taal te leren of zichzelf aan te passen wel blijven?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:19

Volgens haar profiel woont Keona in België. Hoezo 'ons land'? :+

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:19

Tja, regels zijn regels idd.. Maar dan kunnen ze voor mij doen beter de mensen terug sturen die geen nederlands kunnen, of op het ''verkeerde'' pard terecht zijn gekomen..

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:20

mick75 schreef:
Voor de mensen die zeggen "regels zijn regels". Zeggen jullie dat ook als er een verkeersboete op de mat valt? Of is dan het huis te klein want die regels zijn stom?

Ja, want de politie is de k... zak omdat ze de regels handhaven.
Dit soort kreten hoor ik heel vaak.

Aan de ene kant denk ik, wat heeft Mauro hier te zoeken ??
Aan de ander kant denk ik, laat al die "mee eters" maar blijven.

We kunnen veel beter gaan bezuinigen op de gezinnen met twee werkende ouders en twee auto's en een hoge hypotheek die op de kosten van de gemeenschap hun kindertjes in de gesubsidieerte kinder opvang parkeren.

western4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:22

@mick75, ja ook dan zeg ik; regels zijn regels. Stom dat ik te hard heb gereden of door het rode licht of zonder licht op mn fiets. M'n eigen schuld.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:23

Nanne schreef:
9 jaar kunnen genieten?

Wat is genieten als jij in een vreemd land terecht komt, daar moet leren je plek te vinden, de taal moet leren en vervolgens moet gaan afwachten wat de toekomst je zal gaan brengen?

Zijn eigen verantwoordelijkheid? De jongen is 18. Ik weet niet waar jouw prioriteiten lagen dat je 18 was?

Het hele probleem is ook niet Mauro. Het probleem is het hele beleid. Hoe is het mogelijk dat mensen gemiddeld 8 jaar aan het procederen zijn voordat ze te horen krijgen of ze mogen blijven of weer moeten gaan? Dat is toch geen redelijke termijn?
Het moet veel rapper gaan. Binnen een half jaar uitslag en terug is gelijk terug. Wij, de regering, laat het zelf zo ver komen door overal zo lang over te doen qua beslissingen nemen.

En in mijn ogen is deze jongen daar nu de dupe van.

Stuur aub de mensen terug die er hier een zooitje van maken en totaal niet bereid zijn om te mee te werken of in te burgeren.
Niet iemand die hier oprecht een bestaan probeert op te bouwen. :n

Amen.
Ik geloof niet dat mensen zich realiseren hoe het is om alles te verlaten en ergens opnieuw te beginnen.

Gisteren zag ik wel een voetballer die een Nederlands paspoort kreeg uitgereikt, maar ja, dat is dan een verrijking voor de sport, zoals wel meer voetballers en bijv. tafeltennissers.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:23

keona schreef:

Kijk da's duidelijke taal :D

Ik vind dat hij hier moet kunnen blijven. Hij spreekt gewoon Nederlands met een Limburgs accent en lijkt een fatsoenlijke jongen met steun van zijn pleegouders. Na al die jaren kun je zo'n jongen niet terug sturen, vind ik overigens voor alle mensen die oorspronkelijk uit een ander land komen. Wanneer je inzet toont en een positieve bijdrage levert aan het land waar je verblijft, dan moeten we deze mensen verwelkomen.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:26

Niet iemand die hier oprecht een bestaan probeert op te bouwen. :n[/quote] :j

Naast mij woont een jongen (23 jaar) van de Antillen. Aardige jongen hoor, maar ligt de hele dag op zijn nest te blowen, wil niet werken want hij houd lekker zijn handje op (zijn zijn eigen woorden), krijgt elke soort van subsidie en toeslag die er mogelijk is voor hem en gaat niet strafbladloos door het leven.
Beetje normaal Nederlands praten doet/wil hij niet.

Tja, stuur deze jongen lekker terug naar de Antillen en laat de mensen blijven die wel werken en inburgeren.

Nanne

Re: wat vinden jullie nu van de kwestie 'Mauro'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:28

Valine,

Precies!

Waarom mogen die mensen wel blijven? Het is toch eigenlijk te krom voor woorden?