Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blijheid schreef:Ik vind het heel erg sneu voor hem, zeker omdat hij hier al zo lang woont, ik hoop dat hij in NL kan blijven.
Aan de andere kant vind ik het ook stom om voor hem een uitzondering te maken omdat hij toevallig in de media komt, er zijn (helaas) veel meer mensen in zijn situatie. Enige echte oplossing is wat mij betreft de algemene regels een stuk beter maken zodat zulke situaties niet meer voorkomen, ipv uitzonderingen maken voor mediagenieke gevallen.
mick75 schreef:Voor de mensen die zeggen "regels zijn regels". Zeggen jullie dat ook als er een verkeersboete op de mat valt? Of is dan het huis te klein want die regels zijn stom?
Nanne schreef:9 jaar kunnen genieten?
Wat is genieten als jij in een vreemd land terecht komt, daar moet leren je plek te vinden, de taal moet leren en vervolgens moet gaan afwachten wat de toekomst je zal gaan brengen?
Zijn eigen verantwoordelijkheid? De jongen is 18. Ik weet niet waar jouw prioriteiten lagen dat je 18 was?
Het hele probleem is ook niet Mauro. Het probleem is het hele beleid. Hoe is het mogelijk dat mensen gemiddeld 8 jaar aan het procederen zijn voordat ze te horen krijgen of ze mogen blijven of weer moeten gaan? Dat is toch geen redelijke termijn?
Het moet veel rapper gaan. Binnen een half jaar uitslag en terug is gelijk terug. Wij, de regering, laat het zelf zo ver komen door overal zo lang over te doen qua beslissingen nemen.
En in mijn ogen is deze jongen daar nu de dupe van.
Stuur aub de mensen terug die er hier een zooitje van maken en totaal niet bereid zijn om te mee te werken of in te burgeren.
Niet iemand die hier oprecht een bestaan probeert op te bouwen.
keona schreef:ik vind dat hij terug moet.ons land is vol genoeg.