5 jaar geleden stonden er 200 paarden op een klein stukje 'droog' land midden in het water. Ik heb nog steeds diep respect voor de dames die deze paarden hebben gered! Voor mij en voor vele anderen mensen zijn zij echte helden!
Ik vind dat we daar als paardenliefhebbers nog een keer op terug moeten kijken. Wat zou er gebeurd zijn als deze meiden er niet waren geweest. Laten we daar maar niet aan denken.
Inderdaad zorgen die beelden nog steeds voor kippenvel. Ik heb echt respect voor de mensen die de paarden hebben gered!
Rebel_Jits
Geplaatst: 13-11-11 22:50
Ik zit gewoon weer te janken om hoe mooi het is. Zo fijn dat er een stel slimme meiden waren die wisten hoe paarden in elkaar steken en daarmee al die beestjes hebben gered. Voor mij zijn zij helden.
snap niet dat ze dat eerder bedachten.... zat als een penny voor de buis gekluisterd
respect voor zij die deze paarden hebben geholpen..
Serada
Geplaatst: 13-11-11 23:03
Zo, dat is snel gegaan. Alweer vijf jaar! Ik heb het filmpje nog steeds op mijn hyves staan, het boek al twee keer gelezen en ik ben bij de huldiging in Friesland geweest waar ook Piet Paulusma bij was. Echt fantastisch, die meiden. Het zijn inderdaad helden!
Nog steeds kippenvel als ik de beelden terug zie! Dit vind ik nou echt een heldendaad!
Kelly_Taco
Geplaatst: 15-11-11 16:30
Het mooie vind ik dat wij Tobias ook gevonden hebben op de beelden met dank aan 1 van de redders Ook foto's dat hij uit het water komt.
Achter de bonte en naast de zwarte
Laatst bijgewerkt door Kelly_Taco op 15-11-11 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Marchador
Geplaatst: 15-11-11 16:33
Oh wat gaaf daar loopt hij! Beetje off topic, maar hoe ben je met hun in contact gekomen en dan vooral met Tobias? Hoe heb je hem ooit omschreven? Tussen al die paarden
In zijn paspoort staat dat hij in Marrum is geboren. Na het invoeren van zijn chip bleek het bij de fokker te zijn waar de paarden destijds op het eiland stonden.
Er is iemand hier op bokt die vaak foto's bij hun maakt dus ik heb haar een pb gestuurd of ze Tobias herkende. Bij toeval was dit (er staan er daar zoveel) een halfbroertje van haar eigen paard dus toen wisten we het zeker! Zei vertelde ons dat hij als jaarling inderdaad op het "eiland" heeft gestaan.
Ik heb Diesel ge-pbt. Tobias was de enige grullo frieskruising die er op dat moment in de kudde liep. Dus ze heeft op de foto's gezocht.
Oh zo ik begreep dat je hem gekocht had nadat je de beelden zag van Marrum. Maar je kocht hem daarvoor en kwam er toen achter dat hij daar stond.
retivi
Geplaatst: 15-11-11 16:42
Och ik ga al weer bijna vol in tranen alleen al van de foto's. Prachtig! Het halve leger uitgerukt die het niet voor elkaar krijgen en dan een paar super slimme en dappere meiden die dit voor elkaar krijgen. Hulde aan jullie!
De beelden lieten ze ook zien tijdens de begrafenis van Harry Mulish met hele mooie muziek eronder, goh wat heb ik toen weer een tranen gelaten zeg!
Blinnii
Geplaatst: 15-11-11 16:44
Fantastisch dat die meiden 5 jaar geleden zo goed waren om de paarden te redden. Het filmpje geeft me kippenvel en dan te bedenken dat het alweer 5 jaar geleden is.. Ongelooflijk.
Sjors
Geplaatst: 15-11-11 16:48
Echt super goed werk meiden! Maar wat zitten ze met dat hooi te doen vanaf 7.11?
Blinnii
Geplaatst: 15-11-11 16:51
Sjors493 schreef:
Echt super goed werk meiden! Maar wat zitten ze met dat hooi te doen vanaf 7.11?
Proberen om dat paard droog te wrijven, omdat die waarschijnlijk te veel kou heeft gevat.. (en de vraag is of het gelukt is)
Siets
Geplaatst: 15-11-11 16:51
Wat vliegt de tijd voorbij... Hartverscheurend, zo ontzettend mooi om te zien dat paarden zich door soortgenoten laten overhalen om mee te gaan.
Sjors, daar ligt een paard die ze proberen warm en droog te maken, die is er daar slecht aan toe.
djodjodjo
Geplaatst: 15-11-11 16:52
Jeetje, wat een prachtig paard heb jij Kelly_Taco!
Dat het alweer 5 jaar geleden is, de tijd is inderdaad snel gegaan. Het is een super actie geweest!!