Verdachte pakketjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe je?

Niks
25 (38%)
Je informeert een medewerker/beveiliger
24 (36%)
je belt 112
2 (3%)
Je brengt de tas bij de gevonden voorwerpen balie
6 (9%)
Je raakt in paniek en roept: Een bom! een bom!
6 (9%)
Anders
2 (3%)

Totaal aantal stemmen: 65

LadyMadonna

Verdachte pakketjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 15:28

"je loopt op het station en vanuit je ooghoeken zie je een rugzak staan... je kijkt eens om je heen, maar niemand die eigenaar van de tas lijkt te zijn..."

Wat doe je?
--------------------------------------------------------------------------------------------

Valt me op dat er regelmatig verlaten tassen/koffertjes gevonden worden op stations etc, en het is echt 99% vals alarm. Ondertussen is wel de explosieve opruimingsdienst erbij, station ontruimt... reken de kosten maar uit.

Zat net weer te lezen over amsterdam. Dan denk ik: Overdrijf toch niet zo! Iedereen kan zijn tas/koffer vergeten.

Aan de andere kant, als men er niks mee doet en het is een keer wél eem bom....

Erg dubbel dus.
Wat zouden jullie doen?

randalinpony

Re: Verdachte pakketjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:45

Iedereen vergeet wel eens wat.

En een bom is er nog nooit ontploft op een station. De kans dat er een bom in zon koffer zit lijkt mij ongeveer even groot als de kans dat er een vliegtuig op je huis landt.

En dat is wel eens gebeurd in Nederland, maar kijk jij altijd omhoog voor je de sleutel in de deur steekt?

Zelf vond ik deze nogal eh... ironisch:

http://www.omroepbrabant.nl/?news/15879 ... jdbom.aspx

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:47

tja, ik zou het gewoon even melden denk ik, aan een medewerker, moet hij maar zien wat hij ermee doet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:47

:') Ik doe de 5e

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:53

Tja, het is inderdaad heel dubbel..
99.9% van de tijd is het gewoon een vergeten koffer of tas. Vind het altijd wel een beetje teveel van het goede, de EOD erbij, station afgezet, politie, brandweer en ambulances erbij.. Voor niks.
Maar aan de andere kant, wat als een of ander figuur er dus wél een bom o.i.d. indoet.. En een passant raapt 'm op, en hij doet *boem*..

Moet er wel bij zeggen dat ik nog nóóit een eenzame koffer of tas heb zien staan, en ik kom toch wel redelijk vaak op verschillende (grote) stations.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 15:59

Peanutbutter schreef:

Die schoot me te binnen tijdens het maken van de poll, en ik dacht, stik, ik zet m er gewoon tussen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:16

stef schreef:
Peanutbutter schreef:

Die schoot me te binnen tijdens het maken van de poll, en ik dacht, stik, ik zet m er gewoon tussen :')

_O- Hahaha

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:20

Ach 99.9% van de tijd is het een achtergelaten tas. Ze plaatsen wel altijd nieuwsberichten als er 1 gevonden is, maar we horen zelden tot nooit wat er dan wél in die tas/koffer zat. Daar ben ik dan ook wel weer nieuwsgierig naar. :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 16:21

vuil ondergoed wat moeders moet wassen van zoonlief die op kamers zit ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:14

blegh :r

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:24

Ik heb volgens mij te veel films gekeken, want ik vind die attaché koffers altijd veel verdachter dan schooltassen :')

Nee, ik heb eigenlijk nooit iets gedaan als ik een tas zag staan, welke student heeft nou nog nooit zijn tas ergens vergeten? Als er nu een nogal verdacht figuur rondloopt en ik zie hem een tas doelbewust neerzetten en weglopen dan wordt het een ander verhaal :Y)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:54

Het hangt maar helemaal af waar en op welk tijdstip je een onbeheerd voorwerp vind. Tilburg Reeshof lijkt me nu niet echt het doelwit voor de gemiddelde terrorist. Amsterdam CS in de spits is dan weer een heel ander verhaal. En dan gaat het er ook nog eens om hoe het geheel er uit ziet natuurlijk ;) . Ik heb wel eens een tas die tikte in mijn trein gehad. Maar aangezien het een heel vroeg treintje met heel weinig reizigers was, maakte ik me er niet druk om, en heb hem gewoon afgegeven :+ .

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:58

Ja Amstelstadion werd afgezet zag ik vanuit kantoorgebouw van waar ik werk.

Heel flauw hoor, wat ik geloof dat ik ergens had gelezen dat het met opzet achtergelaten was??

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:52

Tja, ik heb ook wel eens een tas met een taart erin in de trein laten staan.... Toen ik bedacht dat ik eerst 2 tassen had in plaats van 1 was de trein alweer vertrokken. Weg taart :(
Heb niet gehoord dat er achteraf een trein ontruimd was :+

99 van de 100 keer is het een vergeten tas, maar denk aan Londen en Madrid. Het KAN gebeuren dat er een bom inzit. Dus als je iets ziet waar niemand bij lijkt te horen zou ik een NS-er attenderen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:12

Zo kwam er 2 dagen na Madrid een man in paniek naar me toe:"mevrouw, er is een splinternieuwe radio blijven liggen in de trein en dat is vast een bom := := ". Op mijn pogingen om hem gerust te stellen reageerde hij met de opmerking dat er niemand zo gek is om een spinternieuwe radio in de trein te vergeten. Op Dordrecht buiten de spits maak ik me niet druk om een radio in de trein. Die geef ik gewoon af, en station Dordrecht staat nog steeds overeind. Als ik bedenk wat ik allemaal al gevonden heb in de trein, is een radio, die niet eens nieuw bleek te zijn, er niks bij :D .

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:17

Ik zou er niet eens aan denken dat het een bom zou kunnen zijn volgens mij :+

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:34

randalinpony schreef:
Iedereen vergeet wel eens wat.

En een bom is er nog nooit ontploft op een station. De kans dat er een bom in zon koffer zit lijkt mij ongeveer even groot als de kans dat er een vliegtuig op je huis landt.

En dat is wel eens gebeurd in Nederland, maar kijk jij altijd omhoog voor je de sleutel in de deur steekt?

Zelf vond ik deze nogal eh... ironisch:

http://www.omroepbrabant.nl/?news/15879 ... jdbom.aspx

Respect voor die man! (':
Nee, ik ken mezelf, en ik weet dat zo'n verlaten tas me niet eens op zou vallen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:23

Ik heb de poll niet ingevuld, want het gaat om 'verdachte pakketjes', en ik zou niet weten wanneer een pakketje voor mij verdacht zou zijn. Een tas kan iedereen vergeten. De gedachte dat het misschien een bom kan zijn zou niet eens bij mij opkomen. Als ik tijd heb en zie dat de tas langere tijd onbeheerd daar staat zal ik 'm oppakken en bij een medewerker van de NS (o.i.d.) afgeven met de melding dat ik de tas daar en daar gevonden heb. Heb ik niet zoveel tijd, dan laat ik de tas staan en hoop ik dat de eigenaar 'm niet compleet uit het oog is verloren of 'm later terugvindt.