Ik loop nu al weken met een vraag waar ik graag antwoord op zou willen hebben..
Maar eerst wil ik zeggen dat ik hiermee niemand tegen het hoofd wil stoten want het is absoluut niet gemeen bedoelt.
Ik zal de situatie waardoor mijn vraag is ontstaan even voorschetsen.
Mijn vriendin is een alleenstaand moeder van een dochtertje. Ze heeft een cyste in haar hoofd waarvoor ze nu in 3 ziekenhuizen geweest is. Ze is meerdere keren geopereerd en heeft nu een drain die naar behoren werkt. Haar hoofdpijn is waarschijnlijk chronisch omdat haar lichaam dat gewend is.
Ze werkt al heel lang niet meer en heeft ook niet de intentie ooit nog aan het werk te gaan. Van de artsen mag ze dat wel weer, maar zij zegt dat die artsen niet weten waar ze over praten..

Nu zit ze sinds vorige maand in de bijstand, maar ze kan zichzelf wel doodroken aan sigaretten á 6.50 het pakje, heeft kasten vol voedsel in huis, heeft een nieuwe schutting + bestrating voor de tuin en een Wii spelcomputer kunnen kopen en gaat bijna elke week naar de stad..
Nu weet ik voldoende van haar financiele situatie om er zeker van te zijn dat ze geen spaargeld heeft.
Ik vraag mezelf echt af hoeveel je krijgt als je in de bijstand zit want ik werk volledig en heb soms moeite met een eigen huis ed om het einde van de maand te halen.
Elk dubbeltje word omgedraaid en alle aankopen worden wel overwogen.
Ik kan dit dus niet begrijpen.
Ik hoef absoluut niet te weten wat iemand krijgt die in de bijstand/uitkering zit, maar is het normaal dat je zo'n levensstijl er op na kunt halen?