Zeitgeist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zeitgeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:19

Zijn er mensen die Zeitgeist kennen/gezien hebben?
Ik was 13 toen ik Zeitgeist en Zeitgeist Addendum voor het eerst zag. Ben nu 15 en heb paar maanden terug Addendum en Moving Forward weer paar keer gekeken. Mijn broer is zeer actief in de beweging en ik ben echt trots op hem! Zo actief hou ik gewoonweg niet vol, maar af en toe draag toch een steentje bij door Dvd's te branden en flyers/stickers uit te printen.

Het Nederlandse forum:
http://www.zmnetherlands.com/

De documentaires (Addendum en Moving Forward) en nog héél veel interessante filmpjes staan er ook op. Zeitgeist the movie zelf niet, aangezien hierin meer een aantal symptomen van het systeem aangegeven worden en niet de oorzaak zelf. Deze film wordt ook niet meer uitgedeeld.

En nog een goed nieuwtje: er komt een nieuwe film aan! Beyond the Pale! Deze komt waarschijnlijk eind 2012 uit en zal zich vooral richten op de waardesystemen in geloof en instituties.

Daphna

Re: Zeitgeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:40

Erg interessante film! Ook ik heb het 2 jaar geleden gezien. Er zit een hoop goede info in maar ook heel wat nonsense.

Er is ook een islamitische variant, onder andere te zien op youtube. Het heet the wake up project.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:54

Hmm die ga ik even kijken :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:33

De islamitische variant ken ik niet. Maar Zeitgeist wel. Zeitgeist voorzag een aantal jaren geleden al wat er nú ging gebeuren. Alleen denk ik dat het zinvoller is de occupy beweging te steunen. Die trouwens ook vaak op de hoogte is van zeitgeist. Die docu vertelt hetzelfde als alle andere docu's van bijv. michael moore (capitalism a love story) en van ferguson 'inside job'

Maar het leukste aan Zeitgeist is wel dat je ziet dat het christelijk geloof gewoon een geupdate versie is van het geloof van de Egyptenaren _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:09

Zeitgeist steunde de occupy ook! Alleen vonden sommige (noem geen namen) het tegenvallen, o.a. doordat er andere groepen waren die hun mening te veel opdringen, en dat is juist wat zeitgeist niet wilt.