Ernstig zieke gehandicapte in haar scootmobiel beroofd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Ernstig zieke gehandicapte in haar scootmobiel beroofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 11:44

Een 42-jarige , ernstig zieke en gehandicapte Zoetermeerse vrouw in een scootmobiel is maandagmorgen door twee mannen aangevallen. Op de Zegwaartseweg in Zoetermeer beroofden ze haar van haar geld, paspoort, een ketting en dierbare foto's.
De vrouw is door de ziekte van Cogan slechthorend en slechtziend. De ziekte zal haar op den duur doof en blind maken en totaal afhankelijk van een scootmobiel.

'Ik ben vreselijk geschrokken. Ik reed naar de supermarkt en bij een viaduct stonden die mannen te roken. Toen ik passeerde, grepen ze me vast. Ze pakten mijn tas, mijn mobiele telefoon en wilden nog meer. 'Ik heb niet meer', riep ik nog, maar ze hebben mij toch nog tot twee keer toe hardhandig gefouilleerd. Toen zijn ze gevlucht. Ook met dierbare foto's van mijn overleden ouders. Ik ben er kapot van,' vertelt ze aan het AD.

Durven ze wel tegenwoordig? :(

http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... oofd.dhtml

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:02

De ziekte zal haar op den duur doof en blind maken en totaal afhankelijk van een scootmobiel.

Lijkt me nogal gevaarlijk op de openbare weg

JoT

Re: Ernstig zieke gehandicapte in haar scootmobiel beroofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:17

Wat een tuig loopt er toch rond in deze wereld. Echt, hoe haal je het in je hoofd om een zwak vrouwtje in een scootmobiel te beroven. Hopelijk (maar waarschijnlijk niet) worden deze 'stoere mannen' opgepakt en voor wat mij betreft mogen die dan een jaartje plees schoonmaken in een bejaardentehuis ofzo.

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:20

Citaat:
De ziekte zal haar op den duur doof en blind maken en totaal afhankelijk van een scootmobiel.

Lijkt me nogal gevaarlijk op de openbare weg

ze is toch nog niet doof of blind??

en dat geeft niemand het recht haar te beroven

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:31

ik fiets met regelmaat daar langs en nu t winterdag word neem ik een andere route,
t is geen fijne/veilige weg om daar alleen langs te gaan zeker als t donkerweer is.

niet dat ik zeg dat je dan mensen mag beroven oid(hulpbehoevend of niet maakt voor mij niet uit overgens) maar verstandig omdaar alleen te rijden (zeker als je hulp behoevend bent) is het niet......

lesilla

Re: Ernstig zieke gehandicapte in haar scootmobiel beroofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:34

Wat erg, maar niet erger dan een gezond iemand die aangevallen wordt.
Het blijft super erg en traumatisch. En de daders zijn verschrikkelijk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:43

DeandyBoy schreef:
ze is toch nog niet doof of blind??

en dat geeft niemand het recht haar te beroven

Natuurlijk mag iemand en zeker zon hulpeloos iemand niet beroofd worden

Maar er staat letterlijk dat ze op den duur helemaal doof en blind zal worden en dan totaal afhankelijk van haar scootmobiel, dat lijkt me met elkaar in tegenspraak