"Griekenland heeft meer geld nodig"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley__

"Griekenland heeft meer geld nodig"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 01:36

'Griekenland heeft veel meer geld nodig'

AMSTERDAM - Griekenland heeft veel meer geld nodig dan eerder gedacht. Het tweede noodpakket van 109 miljard euro dat in juli werd afgesproken is ontoereikend. Volgens een vertrouwelijk rapport moet er minimaal 252 miljard euro steun komen om Griekenland te helpen.
(bron: www.nu.nl)

De banken moeten dus nog meer gaan betalen en volgens de slechtste scenario's zou er zelfs 444 miljard euro nodig zijn.

Wat vinden jullie hier van? Moet dit ophouden of ben je het er mee eens?

Als het niet goed staat, mag het verplaatst worden

Batlow

Re: "Griekenland heeft meer geld nodig"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 01:40

Dit moet ophouden weg met griekenland ze doen niet eens moeite tot verbetering. Profiteurs en luizakken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 01:58

xxMaxx schreef:
Dit moet ophouden weg met griekenland ze doen niet eens moeite tot verbetering. Profiteurs en luizakken

Hoezo zijn ze profiteurs en 'luizakken'?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 02:34

net zoals die tanks die ze gratis zouden krijgen van miljoenen euro's ze moesten dan alleen het transport betalen.
en ineens hadden ze de tanks niet meer nodig, idd lamzakken zijn het vieze profiteurs.
net of het met nederland zo goed gaat.
als ons geld wij maar meer betalen en dat uit handen gaan geven aan dat *** griekenland.
weg ermee.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 02:59

Mensen die kwaad worden omdat ze wat meer moeten inleveren, terwijl hun land bijna failliet staat te gaan, vind ik niet de moeite waard.
Hoe ze daar laten merken dat ze het er niet mee eens zijn... Terwijl ze op sommige vlakken het al vrij luxe hebben. Nee zoek het dan zelf maar uit. Blijkbaar willen ze niet geholpen worden.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 03:13

Zodat ze meer tanks kunnen kopen? Ik volg m ff niet, of wat heb ik gemist?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 04:20

ook ik ben van mening dat het niet langer meer kan.

wij moeten veel langer doorwerken dan de grieken, betalen veel meer belastig etc etc.
daar is het een corrupte bende, zijn er dooien die nog steeds een uitkering krijgen etc. etc. ja dan ga je vanzelf failliet. ze gaan daar gewoon niet goed met hun centen om.

maar ja we hebben ze nu al zoveel geld geleend, dat als ze failliet gaan, we alles kwijt zijn. maar ik denk dat het nu ver genoeg is geweest. meer kan gewoon niet.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:37

Anthea schreef:
xxMaxx schreef:

Omdat het zo veel geld is dat een deel van de schulden wordt kwijtgescholden en de rente gaat omlaag. Ze zijn luizakken omdat ze niet echt mee werken en het niet kijken te willen. Beter in dit stadia niks meer terug krijgen dan straks met 440 miljard en het is nog niet genoeg. Dan hebben we dus (europa) een veel groter probleem dan nu.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:39

Bij het begin hadden we griekenland er al uit moeten zetten want griekenland heeft niet zoveel toegevoegde waarde in de eu. En nu al helemaal niet!!!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:59

Ik hoor hier zelfs in mijn omgeving al griekse nederlanders klagen over hun eigen volk en regering...ik bedoel maar..voor mij is het ook wel een beetje klaar nu. wie niet horen wil moet maar voelen... Stel dat wij ook zo failliet gaan, in het ergste geval door al dat geld wat daar heen gaat, ik ben benieuwd of zij ons dan ook steunen, of dat we geen cent zien. Beetje kort door de bocht misschien, maar beter nu stoppen en proberen te redden wat er te redden valt dan geld in een bodemloze put gooien..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:07

Ik ben het eens met de reacties hier. Ik vind het onzin om er nog meer geld in te pompen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:09

uhm.....sja......ik ken wel een nieuw leuk om om ze mee bezig te laten zijn.......

MIJ :j

Ik kan namelijk ook wel wat centen gebruiken :+
en wil er nog voor werken ook O:)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:12

Ik kan ook best 2 miljard gebruiken :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:21

Ah joh met 2 miljoen ben ik al tevreden :')

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:24

Precies of een half miljoen, ook niet slecht.... kan ik mooi nieuwe spulletjes voor mijn pony kopen, oh wat is dat leuk als je veel geld hebt....

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:27

Ik las gister toch echt op teletekst dat het nu om 250 tot 450 miljard gaat. Laat ze eerst maar eens wat doorvoeren in bezuiningen, daarna praten we wel weer verder.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:33

En dan? Straks is Griekenland voor even uit de schulden, maar heeft Nederland grote tekorten en moeten wij reserves aanspreken die daar totaal niet voor bedoeld waren.

Ik snap best dat je een land wil ondersteunen op het moment dat het daar minder gaat, maar de bedragen waar het inmiddels omdraait zijn inmens.

Dat geld had ook aan elk gezin uitgekeerd kunnen worden ( Per gezin een miljoen? :P )

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:35

Haha precies dan isde armoede in nl iig weg iedereen gaan dure spullen kopen dus de economie gaat vooruit!! Onder voorwaarde dat de mensen blijven werken :P

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:06

ik zeg: Griekenland Afbeelding

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:06

Ojajoh schreef:
ik zeg: Griekenland Afbeelding

_/-\o_ _/-\o_ :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:10

Anthea schreef:
xxMaxx schreef:

De rijke resorts meer belasting laten betalen, want de scheiding arm en rijk is ontzettend groot, arm is helemaal niets hebben en op de eilanden zitten ontzettend rijke hotel/pension/restaurant/uitgaanscentrum eigenaren, dat was 20-30 geleden al zo.....ook al zijn het buitenlandse eigenaren, maar veel grieken dus ook. Die moeten eens een behoorlijk belastingaandeel moeten gaan betalen, dan zal je zien hoe het land op krabbelt.....en dat is de klacht van de gewone griek.....en Europa heeft daar niet over te zeggen...

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:25

Als iedereen in Europa nou eens 2 euro overmaakt..... Zijn we al een heel end :7

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:26

Er is al 300 euro per gezin in NL heen gegaan dus die 2 euro per persoon is dan wel heel weinig.

Maaruh, ik heb ook meer geld nodig wie stort mij even wat bij op de bankrekening?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:28

Ach, als alleen de bokkers maar 1 euro naar mij overmaken, dan komt het ook wel weer goed hier... :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:32

Onder curatele die handel. Als een bedrijf hier falliet gaat gaan we daar toch ook niet tot in Tokio geld in pompen? Of als ik schulden heb? Sorry hoor, die regering daar moet gewoon opstappen en de EU top moet daar eens even een hoop bezuinigingen doorheen jassen. En als die Grieken het daar niet mee eens zijn zakken ze maar lekker een eind in de gyros