Leers vindt immigratie verrijking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Leers vindt immigratie verrijking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 13:07

Leers heeft in het CDA magazine en artikel geschreven dat zijn morrende achterban moet sussen.
Daar staat min of meer dat immigranten die een verrijking zijn voor de Nederlandse samenleving altijd welkom zijn

Nadat hij op zijn knieen excuses aan Wilders heeft gemaakt nuanceerde hij het artikel in diverse praatprogramma's

Wat ik nu niet begrijp is dat hij jonge mensen die hier een goede, door de belastingbetaler betaalde opleiding, gevolgd hebben en het goed doen binnen de samenleving wel terug stuurt naar landen waar ze niet alleen de taal niet spreken maar ook niets met die dure investering kunnen :?

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Arc ... nten.dhtml

Leers is voor én tegen migranten
KIM VAN KEKEN − 12/10/11, 00:00
Minister Gerd Leers voor Immigratie en Asiel (CDA) heeft steeds meer moeite de Kamer uit te leggen wat hij wil met zijn beleid. Vorige week noemde hij de migratie nog 'een verrijking voor de samenleving'. Dinsdag drukte hij de opgetogen reacties van de oppositie alweer de kop in nadat hij op het matje was geroepen bij gedoogpartner Geert Wilders.

Citaat:
DEN HAAG - De minister betreurde nu dat er 'een beeld is ontstaan' en hij noemde het 'jammer' dat er 'een misverstand' was gerezen. 'Na deze vernederende toestanden weet ik niet meer wat de minister wel of niet vindt', verwoordde het GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi de verwondering van de voltallige oppositie. In het blad Christen Democratische Verkenningen van het Wetenschappelijk Instituut van het CDA legde Leers de nadruk op de verschillen tussen zijn partij en de gedoger: 'De PVV ziet het als een primaire doelstelling om minder mensen naar Nederland te komen, voor mij is dat het niet.'

Dinsdag, tijdens het wekelijkse vragenuurtje in de Kamer, benadrukte Leers dat zijn beleid zou leiden tot 'een zeer substantiële daling' van het aantal migranten. Dat zei hij nadat hij door de oppositie nou juist was overladen met complimenten. 'Een verademing', vond SP'er Sharon Gesthuizen het interview van de minister in het CDA-blad. 'Complimenten voor de hartverwarmende woorden', zei Gerard Schouw (D66). 'U weet de anti-migratiepartij te trotseren.'

Het optreden, dinsdag in het vragenuurtje, was illustratief voor de spagaat waarin de CDA-bewindsman al een jaar verkeert. Hij moet schipperen tussen de PVV die een hard immigratiebeleid voorstaat en het deel van zijn eigen CDA dat niets van regeren met diezelfde PVV moet hebben. Met het interview probeerde Leers duidelijk het CDA-stempel op zijn beleid te drukken. Wilders was hier echter niet zo enthousiast over. 'Een beetje dom', noemde hij de uitspraken van de minister. Premier Rutte, zo vertelde Leers zelf, maande de minister met Wilders te praten. 'Om de misverstanden uit de wereld te helpen.' Sinds dat gesprek is de minister voor Immigratie en Asiel weer helemaal gefocust op de 'zeer substantiële daling' van immigranten.

'Ik snap best dat u voor de PVV een verhaal moet hebben, en voor het CDA', zei Dibi van GroenLinks. De PVV liet er geen twijfel over bestaan wie de dienst uitmaakt als het om immigratie gaat. 'Er komt een duidelijke vermindering', herhaalde PVV'er Sietse Fritsma tijdens het vragenuur. 'De neuzen staan dezelfde kant op.'

Een paar uur later, tijdens een debat over het terugkeerbeleid, sprak hij waarschuwende woorden. 'We kampen met slechte terugkeercijfers', zei Fritsma. 'Dat is geen goede zaak. Het kabinet moet flink aan de bak om het terugkeerbeleid op de rails te krijgen.'

Blue_Eyes

Re: Leers vindt immigratie verrijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:09

Mag hem helaas alleen lezen als ik inlog. Kun je het artikel kopieren?

Wat betreft de titel: als hij dat echt vindt, sluit dat zeg maar niet zo aan bij zijn beleid....

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:13

Toevoegen van het originele artikel (in een quote) is een must voor het openen van een topic op NM, zodra het over een nieuwsbericht gaat. We wachten dus even af of TS het artikel toevoegt, indien zo, kan het topic blijven doorlopen.

Edit, top! Artikel staat nu in de openingspost, dus heb hem hieronder even ingekort ;) Dan staan er niet 2 lappen tekst in het topic.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 13:24

Sorry stond er niet bij stil dat jullie dit artikel niet kunnen lezen

Bij deze:
Leers is voor én tegen migranten
KIM VAN KEKEN − 12/10/11, 00:00
Minister Gerd Leers voor Immigratie en Asiel (CDA) heeft steeds meer moeite de Kamer uit te leggen wat hij wil met zijn beleid.

Lees verder in openingspost'
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 13-10-11 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Artikel ingekort, staat nu in openingspost

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:39

Met het originele artikel (in het CDA magazine) kan ik het alleen maar eens zijn. Maar ik vind het echt walgelijk om te lezen hoe deze minister en de minister president kruipen voor hun gedoogpartner. Geen enkele politicus van de CDA of de VVD durft echt nog te zeggen wat ze vinden (niet dat ik daar nou zo van onder de indruk ben maar toch). Alles om de gedoogpartner tevreden te houden. Persoonlijk vind ik het nogal slap overkomen van de minister om dit nu weer zo recht te gaan zetten.

Ik snap ook vrij weinig van het huidige asielbeleid. Een goede uitleg wordt daar ook nergens voor gegeven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 16:22

Het gaat mij eigenlijk niet om zijn immigratie beleid, als voormalig fel tegenstander van Wilders wist hij waar hij aan begon, maar aan het feit dat hij stelt behoefte te hebben aan mensen die waardevol kunnen zijn voor de maatschappij, maar dat hij aan de andere kant zulke veelbelovende jongeren uit zet.

Dat begrijp ik niet :?

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 16:48

Dat snap ik ook niet. Als je het een zegt (waardevolle mensen willen) en het ander doet (de mensen met diploma's uitzetten). Dan kan dat, volgens mij, 2 redenen hebben of je meent niet wat je zegt of je wordt 'gedwongen' het tegenovergestelde te doen.

Volgens mij wordt Leers 'gedwongen' iets anders te doen dan hij (en een aanzienlijk dee van zijn achterban) eigenlijk zou willen door de gedoogsteun van de PVV. Omdat hij die dus te vriend moet houden.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:55

Ik heb er wel moeite mee dat alleen mensen die "waardevol" (dus een studie hebben gevolgd) zijn voor de NL maatschappij hier een plaatsje krijgen. Dus als je de pech hebt en niet goed kunt leren en minder snel de Nederlandse taal beheerst (maar misschien wel je stinkende best doet!) moet je dan maar terug?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 12:22

Silvia schreef:
Ik heb er wel moeite mee dat alleen mensen die "waardevol" (dus een studie hebben gevolgd) zijn voor de NL maatschappij hier een plaatsje krijgen. Dus als je de pech hebt en niet goed kunt leren en minder snel de Nederlandse taal beheerst (maar misschien wel je stinkende best doet!) moet je dan maar terug?

Daar heb je gelijk in, maar dat is niet het onderwerp, anders wordt het nog ingewikkelder

Het gaat erom waarom zou je de ene die je nodig hebt binnenhalen terwijl je de andere die er al is er uit zet.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:27

Ik begrijp dat ook niet.
De vergrijzing gaat voor enorme problemen zorgen, zegt de politiek.
We komen in Nederland jongeren tekort.
Is regeren niet vooruitzien?

Ik ben het eens met Leers dat immigratie een verrijking kan zijn.
Mijn persoonlijke verrijking is het ontbijt aan het klaarmaken ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 10:41

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:27

Dacht dat die jongen een studievisum zou krijgen opdat hij toch nog in Nederland zou kunnen studeren....

Meneers is ja zeggen en nee doen...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 09:49

Hier in Limburg word het in ieder geval hoog opgespeeld. Is ook een behoorlijk Limburgse aangelegenheid, met een Limburgse minister, een Limburgse gedoger en een Limburgs-Angolese jongeman in de hoofdrol.

De Limburger opent met een brief van Mauro aan de regering. Verderop een verhaal dat uitzetting in strijd is met regels Unicef.

Ik ben benieuwd wat vandaag gaat opleveren. Om het zaakje goed op te lossen moet er een wetswijziging komen, want ik denk dat je beter wat kinderen met een Nederlands paspoort naar Angola kan terugsturen dan Mauro, zoals het er nu uit ziet.

Ik ben toch benieuwd welke spin de PVV aangeven, omdat ze nu toch wel ernstig aan de verkeerde kant van de publieke opinie staan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 10:36

Ze gaan voor de studie variant, die biedt geen enkele oplossing of zekerheid, daarom weigerde de pleegmoeder die ook, maar zo verliest niemand zijn gezicht.

Wat mij stoort is dat Leers in een documentaire die over hem gemaakt is, loopt te janken en klagen over het feit dat hij door deze baan zijn gezin zo weinig ziet

Terwijl hij zonder blikken of blozen een gehecht gezin uit elkaar gaat trekken, vooral zijn opmerking: Mauro is niet zielig :r

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:48

Tweet van Thomas Acda waar ik helemaal in mee kan gaan:
Citaat:
Hè Leers, Geert beetje trots op je? Heb je een aai gekregen? Een plaatje in je schriftje? Mag je in de pauze naast m lopen? #mauro

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:51

Blue_Eyes schreef:
Tweet van Thomas Acda waar ik helemaal in mee kan gaan:
Citaat:
Hè Leers, Geert beetje trots op je? Heb je een aai gekregen? Een plaatje in je schriftje? Mag je in de pauze naast m lopen? #mauro

dubbel fan van Thomas nu. *\o/*