De verdedigers van vrijheid en democratie: het rolmodel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

De verdedigers van vrijheid en democratie: het rolmodel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 10:16

De VS, het rolmodel voor de westerse maatschappij:

Reuters heeft gepubliceeerd dat het Witte Huis amerikaanse staatsburgers die het niet aanstaat vermoord.

You know things are bad in the realm of tyranny when even Reuters runs a story that admits the White House openly engages in the outright murder of U.S. citizens whom the White House deems "enemies." In an article entitled, Secret panel can put Americans on "kill list".

http://www.naturalnews.com/033835_White ... _list.html
http://www.reuters.com/article/2011/10/ ... 5C20111005

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:26

Niet alleen hun eigen burgers, toch?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 11:45

Nicolletje schreef:
Niet alleen hun eigen burgers, toch?

Duidelijk niet. Het vermoorden van eigen staatburgers is slechts de kroon op dat rijk.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:52

Eindelijk het bewijs dat de VS net zo slecht zijn als het merendeel van de overige landen en werelddelen ter wereld?

Hun eigen staatsbugers, hoe durven ze... : "American militants like Anwar al-Awlaki" :x

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 12:11

gummie schreef:
Eindelijk het bewijs dat de VS net zo slecht zijn als het merendeel van de overige landen en werelddelen ter wereld?

Slechter.
De VS zijn degenen die burgers uit andere landen naar eigen goeddunken ontvoeren.
Er is ook geen ander land wat bij benádering zoveel andere landen de vernieling in heeft gemanipuleerd en gebombardeerd.
Dit alles in de laatste 50 jaar onder het mom van verdedigen van toppie normen en waarden...

Verder is het slechts een bewijs meer.
Golfoverval 1 was al bewijs voldoende en daarna is het gillend gekker geworden.
Het schenden van mesnenrechten door de VS is echt héél erg.
Guantanamo en Bagran hebben omdat het degene betreft die normen zegt op te houden in de wereld geen vergelijk.
Het verbaast mij grenzenloos dat Prisoner 650 zo weinig verontwaardiging bij westerse vrouwen ontsteekt. Erger kan eigenlijk niet in ons bestel; het is een aantasting van elk fundament.

De staats-dodenlijst waar ook eigen burgers op gezet worden is slechts een extra illustratie voor een werkelijkheid die onontkenbaar is.
Het vervelendste is dat wij met zijn allen, als ´westen´ beargumenteerd onder dezelfde noemer geschaard kunnen worden door de islamistisch, afrikaanse en zuid-amerikaanse werelden.
De aanslagen op 9-11 op 15M in Madrid hádden een gegronde reden. ´Wij´ noemen het terrorisme, anderen noemen het wanhoopsdaden van verzet.
In WO2 gaven we uitvoerders van dergelijk acties medailles als verzetshelden.
Tapijtbombarderen van steden is een amerikaans-britse uitvinding :)*
Kijk ook eens wat de Britten met de afrikaanders uitgespookt bhebben.
Het is simple dat de winnaars de geschiedenis schrijven en wij dan denken dat het zo gegaan is.

Momenteel leven we in een priode van ernstiger en vollediger geschiedvervalsing ooit omdat we dénken dat er vrijheid van pers is en dénken dat het internet info niet kan tegenhouden.

BraveSpots

Re: De verdedigers van vrijheid en democratie: het rolmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:40

Dat jij nog leeft HC! Een wonder!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 12:55

BraveSpots schreef:
Dat jij nog leeft HC! Een wonder!

Het zou grootheidswaanzin zijn om te denken dat ik meer dan met hóóguit een minimaal laag prioriteits-aandachtcodetje ergens op de computerlijsten van de VS sta.
Er staan al honderdduizenden normale amerikanen op de verdacht-lijsten met bv no-fly als gevolg van computerbewaking van het hele internet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:02

Tsja, voor mensen die hun ogen een beetje open houden vertel je niets niews HC...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 13:15

Kuggur schreef:
Tsja, voor mensen die hun ogen een beetje open houden vertel je niets niews HC...

De wereldwijde info-stop op Fukushima zou bij veel mensen de ogen hebben moeten openen maar het tegendeel is het geval Kuggur.
Men kiest ervoor zich liever in gelukzalige onwetendheid te wentelen zo lang het ook maar énigzins mogelijk is om te ontkennen dat het hen raakt.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:32

Succes in jouw strijd tegen het uberslechte Amerika....Ik strijd liever tegen ALLE mensen en mogendheden die de wet overtreden, gruwelijke daden plegen, aanslagen voorbereiden, mensenrechten schenden en martelen/ folteren.

Voor ieder voorbeeld dat jij van de VS kan noemen, kunnen we 10 voorbeelden uit andere landen noemen. Het is niks nieuws, en zal ook nooit iets nieuws zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 08:44

gummie schreef:
Voor ieder voorbeeld dat jij van de VS kan noemen, kunnen we 10 voorbeelden uit andere landen noemen. Het is niks nieuws, en zal ook nooit iets nieuws zijn.

Hoeveel van die 10 andere landen noemen zich de grote verdedigers van vrijheid en democatie?
Hoeveel van die 10 andere landen vernietigen andere landen uit naam van vrijheid en democatie; uit naam van ´onze´ normen en waardes?
Hoeveel van die 10 andere landen bespioneren en censureren de hele wereld via internet?

De angstzaaierij in de VS heeft niet alleen een lachertje van de amerikaanse grondwet en mensenrechten gemaakt, het leidt ook tot een nog steeds groter isolationisme en de xeonophobia heeft al schadelijke omvang aangenomen.

Kleine voorbeeldjes;
- de ´veiligheids´bepalingen over postpakketjes naar/via de VS
- VS burgers sluiten in schokkend snel toenemende mate verkoop buiten de VS op ebay uit

De VS zíjn al een paranoïde staat en dat is met hun vreemde rechtsgevoel en het feit dat ze de grootste knuppel hebben toch íetsje anders dan die 10 landen die jij denkt te kunnen opnoemen voor elke misstand in/door de VS.
Dat misstanden in zich ontwikkelende landen voorkomen is erg genoeg. Dat het allemáál de VS betreft is veel erger. Dat is defacto een megalomaan en paranoïde, ethisch achtergebleven land met een enorme oorlogsindustrie.

Ik vind jouw argument verder irrelevant.
Het maakt niet uit wat een ander doet. Da is geen excuus. Het is gewoon heel erg dat het rolmodel van westerse normen en waardes het allemaal doet.
Dat maakt protest en verzet tegen het westen namelijk terecht.
Omdat het uit ´onze´ naam is, ook terecht naar ons:)*

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:13

Ik ben blij dat je deze reactie hebt geschreven... Uit jouw woorden kan ik namelijk opmaken dat je de VS hoger heb zitten dan alle andere schurkenstaten :) Je geeft namelijk aan van de VS en het westen meer te verwachten valt :) Je geeft namelijk aan dat het voor een verdediger van de vrijheid en democratie extra schandelijk is wat ze uitvreten, dat het voor een land dat voor vrijheid en democratie pleit extra schandelijk is dat andere landen "vernietigd worden", en dat het voor een land dat zegt te staan voor vrijheid en democratie extra schandelijk is dat via het internet bespioneerd en gecensureerd wordt.

Je bent bezig met een heksenjacht op de VS. En weet je wat: terecht! Ik vind het al heel lang een schande hoe er met bepaalde zaken wordt omgegaan. Dus je hoeft mij absoluut niet te overtuigen van het feit dat er nogal wat zaken niet in de haak zijn daaro.

Maar je geeft de VS te veel eer. En al die andere landen te weinig ;) Je vergeet immers dat de VS nu juist omdat zij een voorvechter van vrijheid en democratie zeggen te zijn, controleerbaar en bekritiseerbaar zijn om diezelfde reden. En dat de VS dus langs de meetlat van "wat hoort te zijn" gelegd kan en mag worden. En dat dat ook gebeurt. En dat al die andere landen die absoluut dezelfde schurkendaden uitoefenen, maar uberhaupt niet eens vrijheid en democratie (willen) kennen, daar kennelijk meer vrijheid in hebben omdat ze nu eenmaal niet in die vrijheid en democratie geloven en de burgers niet als uitzondering maar als regel folteren. En niet als uitzondering maar als regel censureren. En niet als uitzondering maar als regel vervolgen wegens religie, sekse, etc. En niet als uitzondering maar regel geen eerlijk proces geven, zelfs uberhaupt niet aan processen doen. Dat zij niet als uitzondering maar als regel andere landen van de kaart willen vegen.

Films als Bowling for Columbine zouden in vele andere landen helemaal niet gefilmd worden, artikelen over een soortgelijke Guantanamo Bay zouden in een ander land niet geschreven mogen worden. In die andere schurkenstaten gaan vrouwen niet de straat op om te protesteren, worden geen tv-documentaires getoond over marteling van gevangenen, etc, etc, etc. In andere schurkenstaten wordt met tanks geschoten op mensen die het lef hebben zich openlijk tegen de regering uit te spreken. In andere landen worden militairen die zich vergrijpen aan gevangenen niet bestraft.

Dus ja, de VS zijn een brak zooitje met een schijnmoraal. Maar gelukkig is het controleerbaar en bekritiseerbaar, anders zaten jij en ik hier niet een heel verhaal te typen over hoe beroerd het daar in dat "democratische land aan toe gaat".

PS. ik ben, ondanks dat ik me in dit verhaal aan het taalgebruik heb aangepast, een beetje klaar met uitdrukkingen als "het westen", "de VS", "de moslim", "de Palestijn", "de rijken", "de kleptocraten", etc, etc. etc. Dat is DE manier om alles maar op een grote hoop te gooien en niet meer te kijken naar ieder mens an sich. Er zijn Amerikanen die deugen, moslims die deugen, westerlingen die deugen. Er zijn ook Amerikanen die niet deugen, moslims die niet deugen, westerlingen die niet deugen. Er zijn ook systemen die soms wel en soms niet goed werken. Er zijn vorvechters van democratie die dingen fout doen, en mensen die democratie op alle manieren tegenhouden en diezelfde dingen fout doen. Maar uiteindelijk zijn we allemaal van hetzelfde materiaal gemaakt. Jouw in mijn ogen bijna obsessieve strijd tegen alles wat "macht" of "autoriteit" heeft, komt mijn neus uit. En het bagateliseren van alles wat alle andere schurkenstaten doen, ook.

Ik heb het idee dat de mensen die anderen beschuldigen van onjuiste argumenten of moraal, zelf met hele bijzondere oogkleppen de wereld inkijken. Van die kleppen die alleen open gaan als de VS in het vizier is, en die ineens gesloten worden als een willekeurig ander land in zicht komt.

(wacht nu rustig een reprimande af, maar blij dat het er eens uit is. Ben er echt klaar mee dat argumenten van anderen die het niet met jee eens zijn worden afgedaan als irrelevant of stom, of wat dan ook).

PS 2. je hebt het steeds maar over "het rolmodel voor de westerse maatschappij". En volgens wie is dat dan zo? Heeft de VS dat besloten? Wiens schuld is dat? Wiens probleem is dat? En is het wel een probleem? Wonen wij niet allemaal in de "westerse maatschappij"? En zijn wij hier niet juist kritiek aan het leveren op de VS? Dus omdat ik hier woon, neem je maar aan dat ik dan ook de westerse maatschappij en de VS als rolmodel neem? Kunnen de mensen dat niet voor zichzelf heel prima zelf bepalen? Dat jij hier een anti-VS verhaal houdt, wijst er toch alleen maar op dat het hele rolmodelverhaal in concreto niet het geval is?

PS. 3 als er een boeing 747 mijn huiskamer in zou vliegen, of er dagelijks wat antrax door de brievenbus werd gegooid, zou ik denk ik ook lichtelijk paranoia worden en mijn pakketjes scherper gaan controleren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 09:56

gummie schreef:
Ik ben blij dat je deze reactie hebt geschreven... Uit jouw woorden kan ik namelijk opmaken dat je de VS hoger heb zitten dan alle andere schurkenstaten :)

Dat klopt.

De reden is dat ik ook meer problemen heb met een corrupte politiechef dan met een zakkenroller.
In dit geval betreft het een politiechef met een leger zakkenrollers in dienst die op niet aangesloten zakkenrollers jaagt om de burger tegen zakkenrollers te beschermen...

Hoppa, stuur nog maar 20.000 nikkertjes naar Afghanistan als kanonnenvoer voor de oliemagnaten.

http://costofwar.com/en/

Geld wat de burger betaalt met geld en levens aan de kleptocratie:
http://www.youtube.com/watch?v=8y06NSBBRtY

Dat alles onder de vlag van het verdedigen van ´onze´ normen en waardes.
Ja, ik heb daar plaatsvervangende :o over.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:05

Laat onder andere Iran, China, Syrie, Rusland en de Hamas maar niet horen dat je ze "slechts" zakkenrollers noemt... ;)

Maar gelukkig mogen we dit allemaal posten zonder gemarteld of gedood te worden, onder de vlag van vrijheid en democratie :)

Laat ik maar wel even zeggen dat we het op 1 punt wel eens zijn, want daar kan ook de vlag voor uitgehangen worden! :P Namelijk dat we beiden vinden dat "de VS" dingen doet die plaatsvervangende schaamte veroorzaken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:11

gummie schreef:
Dus ja, de VS zijn een brak zooitje met een schijnmoraal. Maar gelukkig is het controleerbaar en bekritiseerbaar,

Volgens mij is dat niet waar.
Net als dat het niet 100% controleerbaar of 'toevallig' een vliegtuig Poolse regeringstop (met een president waar Rusland niet op zat te wachten) in de buurt van Katyn is neergestort of dat het (zoals veel Polen denken) een soort complot is.
Zo heeft de VS ook heel veel dingen gedaan in landen zoals Zuid-Amerika die wij nieteens weten of boeien of kunnen bewijzen (vervelende presidenten die toevallig neerstorten), maar we eten er nu wel heerlijk de bananen (ofzo) van.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:17

Wat ik bedoel, dat is dat programmamakers programma's kunnen maken, dat onderzoekers onderzoek kunnen doen, dat mensen de straat op kunnen om te protesteren, etc, etc, etc. Er wordt ongelooflijk veel in de doofpot gestopt overal ter wereld. Maar de complottheorien over heel veel ongelukken/ aanslagen, etc. bereiken wel met gemak het internet of de tv als het om de VS gaat, terwijl het in een heleboel landen zover niet eens komt. Het feit dat iemand uberhaupt een film mag maken die de VS bekritiseerd, of onderzoek mag doen naar bijvoorbeeld het gedrag van militairen, dat is wat het verschil maakt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:19

Oh zo bedoel je.
Ja dat is wel waar, maar wat mij persoonlijk soms irriteert is dat ze alles doen onder het mom van
"Wij zijn zo goed, wij zijn beter en jullie zijn verkeerd" en ondertussen gooien ze zelf ook Bin Laden voor 't gemak maar in zee.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:20

Ja daar ben ik het wel helemaal mee eens hoor! Door en door verrot, zo heb ik het idee...

Ik wacht met smart op de eerste film gemaakt door een iranier over het Iraanse bewind, ik wacht vol vreugde op de eerste Chinees die op tv mag verschijnen om daar het regime te bekritiseren, zonder na afloop van dat programma opgepakt en in een isoleercel geworpen te worden, ik verheug me op de dag dat "andersdenkenden" in Rusland niet meer vergiftigd worden en journalisten niet "verdwijnen" na het publiceren van een artikel met negatieve woorden over de president, etc.