Ben een erg grote fan van zenders zoals NG, discovery, animal planet enz. Maar nu zie ik al een paar dagen een promo voorbij komen met een klein kereltje wat staat te preken... ik word er gewoon een beetje eng van.
Whuh, wat een eng kind En indd, dat gaat te ver! Kind staat alleen maar wat te schreeuwen over jezus en god, vraag me af of ie begrijpt wat ie zegt.. Waarschijnlijk niet.
Nic
Geplaatst: 13-10-11 11:34
Niet echt heel nieuw:
Blue_Eyes
Geplaatst: 13-10-11 11:37
Die kleine is vooral zijn papa en opa aan het nadoen. Zoals alle kinderen dat doen; die van mij willen ook juf worden en spelen continu schooltje; papa is geluidstechnisch ingenieur en dus vindt de jongste het ook geweldig om 'net als papa' met microfoons te spelen. Dat 'Kanon' (ik vind de naam van het jong overigens angstaanjagender dan zijn acties ) vooral gewoon kopieert, zie je vooral in dat stukje aan het begin, waar hij nog geen twee jaar oud is. Hij roept maar wat en doet wat zijn papa ook doet; met microfoon en op overtuigende toon roepend over dat podium heen en weer rennen en met zijn armen zwaaien. Hij praat echt gewoon zijn vader na, dat zie je ook in zijn verhaaltje van 'nu'; het zijn allemaal losse zinnetjes ide voor geen meter achter elkaar passen. Die papa is overigens zo te zien voorganger in een Pinksterkerk en dat is wel een vrij heftige club, normaal gesproken. Dat zijn de kerken waar de grootste nadruk ligt op het werk van de Heilige Geest, wonderen, gaven zoals profetie. Dat een kind daar zou prediken 'als een soort wonder' past wel in die club. Zelf zou ik me daar niet bij thuis voelen, maar dat is persoonlijk.
Die oudste twee, daar kan ik me nog wel iets bij indenken, dat die goed begrijpen en menen wat ze zeggen. Ik ken wel meer kinderen die op die leeftijd al zo overtuigd waren van hun geloof dat ze zich lieten 'volwassendopen'. Voor je gedoopt wordt mag je dan iets zeggen over waarom je dat wilt. Die kinderen geven dan zonder schroom een heel indrukwekkend verhaal over hoe zij erover denken. Nee, dat vind ik dan weer minder verbazingwekkend.