Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MoonChloe schreef:Eerder dat ze geen geld hoeven uitgeven aan basisbehoeften en dus dat verbrassen aan "volwassen speelgoed" als tanks ipv bevolking zelfvoorzienend te maken en op te leiden.Al de geld wat wij doneren, verwijdert in de portemonnee van de hoge heren in Afrika..
LimaMambo schreef:mensen blijven daar maar doorfokken en handje ophouden.. komen zelf niet in beweging om het land beter te maken.. of iig hun eigen leven.. zitten maar tegen hun plaggenhutjes aan wachtend op de vrachtwagens van het rooie kruis
LimaMambo schreef:klinkt heel hard misschien maar ik zie dit als een soort natuurlijke selectie
dat stuk van de aarde is over bevolkt.. er moet iets gebeuren
mensen blijven daar maar doorfokken en handje ophouden.. komen zelf niet in beweging om het land beter te maken.. of iig hun eigen leven.. zitten maar tegen hun plaggenhutjes aan wachtend op de vrachtwagens van het rooie kruis
Pantykous schreef:LimaMambo schreef:klinkt heel hard misschien maar ik zie dit als een soort natuurlijke selectie
mensen blijven daar maar doorfokken en handje ophouden.. komen zelf niet in beweging om het land beter te maken.. of iig hun eigen leven.. zitten maar tegen hun plaggenhutjes aan wachtend op de vrachtwagens van het rooie kruis
Dat is wel heel makkelijk gezegd vanaf hier vind je ook niet? Vrij kortzichtige reactie. Het ligt niet zo zeer aan de 'gewone' mensen maar meer aan de machthebbers.
LimaMambo schreef:klinkt heel hard misschien maar ik zie dit als een soort natuurlijke selectie
ze krijgen daar al jaren hulp maar er veranderd geen bal daar
zolang wij die mensen daar allemaal betuttelen door ervoor te zorgen dat ze een kommentje rijst krijgen, lost het probleem niet op.. geef die mensen zelf de benodigheden om hun EIGEN leven op te bouwen
en een enorme schop onder hun kont
maar doordat hun maar door blijven neuken, komen er steeds meer monden bij die gevoed moeten worden.. zo hou je het probleem alleen maar in stand
zolang wij die mensen daar allemaal betuttelen door ervoor te zorgen dat ze een kommentje rijst krijgen, lost het probleem niet op.. geef die mensen zelf de benodigheden om hun EIGEN leven op te bouwen
maar doordat hun maar door blijven neuken, komen er steeds meer monden bij die gevoed moeten worden.. zo hou je het probleem alleen maar in stand
Mindim schreef:stefan3 schreef:Ik dacht precies hetzelfde
Een beetje natuurlijke selectie zou hier ook niet overbodig zijn
Jij durft dan wel iets van een ander te zeggen, maar zelf dan wel een sneue reactie plaatsen? Hoe oud ben je.
Electra63 schreef:[Eerlijk gezegd, kan ik mij de reactie wel voorstellen.
Ik verbaas me vaak op Bokt over de harde opstelling t.o.v. de zwakkeren op deze aarde. Dat niet iedereen geholpen kan worden, OK, maar wat mededogen en inleving zou niet gek zijn.
Mindim schreef:Electra63 schreef:[Eerlijk gezegd, kan ik mij de reactie wel voorstellen.
Ik verbaas me vaak op Bokt over de harde opstelling t.o.v. de zwakkeren op deze aarde. Dat niet iedereen geholpen kan worden, OK, maar wat mededogen en inleving zou niet gek zijn.
Ik heb wel mededogen hoor, ben geen koud iemand. Maar je kunt niet met een vinger naar een ander wijzen als je het zelf niet veel beter doet of erger zelfs.
Het is water naar zee dragen onderhand. Als de regeringen zelf niet mee willen werken voor hun eigen mensen, tja dan krijg je geen blijvende situatie. Je kunt geld sturen, maar wta helpt het? Dit probleem was er 20 jaar geleden ook al, even als de aids patienten. Vrouwen geven ook toe, ja we gaan naar bed met mannen van wie we weten dat ze aids hebben, maar ik heb het geld nodig. Het is een bodemloze put. Ja het is heel triest, maar ben er inmiddels praktisch immuun voor. De kerst komt er weer aan en dan zie je alle reclamespots met ellende weer, het valt al niet meer op.