Haal je sjaal, handschoenen en oorwarmers maar uit de kast: er staat ons weer een koude winter te wachten.
Volgens de langetermijnvoorspellingen wordt de komende winter kouder dan gemiddeld. De kou begint al in november. Dat stelt Meteoconsult. -20 graden
De Britse langetermijnvoorspeller James Madden rept zelfs over temperaturen van twintig graden onder nul en enorme sneeuwval voor Groot-Brittannië en Ierland. De voorspellingen van een koude winter passen in het weerbeeld van de afgelopen jaren. Kleine ijstijd
Studies geven aan dat een afnemende activiteit van de zon hiermee in verband staat. Sommige deskundigen spreken van 'een kleine ijstijd'.
Zoiets roepen ze elk jaar en puntje bij paaltje valt het altijd weer mee of komen ze erop terug.
lucifertje
Geplaatst: 11-10-11 10:39
Ze spraken ook van een heleeeee heeeete zomer voor dit jaar.. Hebben we die gehad? Ik geloof niks van die lange termijn voorspelling.
lisch
ik hoop ook dat het meevalt! vind winter al niks aan! en al helemaal niet met zulke tempraturen!
Mayflower_
Ze roepen ook elk jaar dat er een elfstedentocht komt, nou na 1997 is er niet 1 meer geweest! Dus ik neem zulke berichten altijd met een pak zout, eerst zien dan geloven!
DaisNBenj
Geplaatst: 11-10-11 10:40
Dit is al het 2de topic erover. We kunnen enkel maar afwachten en kijken hoe het word . Al verheug ik mij er duidelijk NIET op!
Suzanne F.
Geplaatst: 11-10-11 10:41
Mayflower_ schreef:
Dus ik neem zulke berichten altijd met een pak zout,
Wat is de bron van jou 'extreme winter op komst melding' ?
jaggie
Geplaatst: 11-10-11 10:43
Kou is nog niet zo erg, als die sneeuw maar (grotendeels) weg blijft
DaisNBenj
Geplaatst: 11-10-11 10:45
Zowel de Enhuizer Almanak als de Deventer Almanak laten een heel andere voorspelling zien. Volgens hen is de weersverwachting voor de winter van 2011- 2012 als volgt:
* Oktober 2011: Rustig en stabiel herfstweer. * November 2011: In de periode 09 - 15 november en aan het einde van november 2011 koude nachten en wat winterse neerslag. * December 2011: Zacht weer en vanaf 18 december 2011 overgang naar koud winterweer met kleine kans op een witte kerst in 2011 * Januari 2012: Periodes met (te) koud en (te) zacht weer wisselen elkaar steeds af. * Februari 2012: Geen standvastig winterweer.
Ongetwijfeld zullen er de komende weken nog tal van nieuwe voorspellingen komen voor de winter van 2011 - 2012. Tot nu toe is echter al zeker, het kan vriezen en het kan dooien, ook in de winter van 2012. En indien u wilt weten welke voorspelling voor het komende winterweer de juiste is / was, dan zult u toch nog echt een aantal maanden moeten wachten .........
Zolang het mooi winterweer is met veel zon, blauwe luchten en niet teveel wind, is het heerlijk toeven hoor! Komend weekend kunnen we er al een beetje aan gaan wennen. Temperaturen 's nachts rond de 3 graden, overdag nog 14, windje uit het oosten dus lekker droog. Voor de zekerheid ga ik toch maar even een nieuwe winter(rij)jas aanschaffen. De leuke voorraden zullen behoorlijk snel slinken. En graag sneeuw, dan kunnen de kinderen heerlijk sleetje rijden! Niets gezelliger dan met de kinderen er dan op uit trekken met de slee en na afloop heerlijk warme chocolademelk drinken met appeltaart!