Apple CEO Steve Jobs overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Apple CEO Steve Jobs overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 02:06

http://www.seattlepi.com/national/us/ar ... 204426.php
Citaat:
Steve Jobs dies at 56

Steve Jobs, the visionary tech giant who shepherded Apple Inc. to renewed prominence in the world of personal computing, has died, the Associated Press reports.

"We are deeply saddened to announce that Steve Jobs passed away today," read a statement by BusinessWire attributed to Apple's board of directors. "Steve's brilliance, passion and energy were the source of countless innovations that enrich and improve all of our lives. The world is immeasurably better because of Steve.

"His greatest love was for his wife, Laurene, and his family. Our hearts go out to them and to all who were touched by his extraordinary gifts." Jobs was 56.

"I have always said if there ever came a day when I could no longer meet my duties and expectations as Apple's CEO, I would be the first to let you know," Jobs said in a news release. "Unfortunately, that day has come." Jobs suffered from health problems and appeared gaunt since the mid-2000s. He was treated for pancreatic cancer and had a liver transplant in 2009, when he took a leave of absence from the company.

Jobs had been on his current leave from the company since Jan. 17, with Tim Cook running the company in his absence. Jobs continued with Apple as chairman of the board, but his second stint at the helm of the company he founded in 1976 with Steve Wozniak and Ronald Wayne was over.

"The board has complete confidence that Tim is the right person to be our next CEO," said Apple board member Art Levinson, chairman of Genetech. "Tim's 13 years of service to Apple have been marked by outstanding performance, and he has demonstrated remarkable talent and sound judgment in everything he does."

Trading of Apple shares was suspended before the announcement. They were up 0.7 percent, closing $376.18. Jobs left Apple for the first time in 1985 after clashing with then-CEO John Sculley. He started NeXT Computer, and in 1986 he bought The Graphics Group, which would later become Pixar. Pixar partnered with Disney to release a string of successful animated features. Disney bought Pixar in 2006 for $7.4 billion.

Jobs returned to Apple when the company bought NeXT in 1996. In his second run at the company, he launched a revolution in the way personal electronics are designed and marketed.
Among the notable introductions of his second tenure are the iPod, iPhone, iPad and iMac.

Ik ben in shock... Nooit gedacht dat deze dag zo snel zou komen. Verschrikkelijk dat zo'n groot persoon maar zo'n kort leven heeft mogen lijden.

Persoonlijk ben ik benieuwd wat dit gaat betekenen voor de toekomst van Apple. Gaan ze nog op hetzelfde pad verder gaan of betekent dit een grote verandering voor het bedrijf?

Apple website: http://www.apple.com/stevejobs/

vuurneon

Re: Apple CEO Steve Jobs overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 03:11

Ach, wat verdrietig zeg! Ik had dit wel verwacht, heb echt enorm veel respect voor deze man! Mede door hem heeft Apple er lekker de vaart in gehouden met de ontwikkeling van oa. Ipad.
Wat een verlies, ook al was hij al afgetreden... hij hoort toch voor altijd bij Apple. Die naam zit er echt aan verbonden.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 06:58

Triest nieuws. Deze man heeft in z'n leven bizar veel bereikt, meerdere bedrijven opgebouwd die geweldige dingen produceren, echt een geniale man!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:27

Hoorde het vanmorgen op de radio. Verwacht maar te snel.
Ik zal altijd zijn speech herinneren op een afstuderen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 07:35

Ik zag vanmiddag op het nieuws een samenstelling van video's van hoe hij de meest belangrijkste producten van Apple voor de eerste keer voorstelde: Macintosh, iMac, iPod, iPod Nano, iPad etc. En daar viel me ook weer op dat hij niet alleen op het gebied van ontwerpen en bedenken erg goed was, maar hij was ook een fantastische spreker. Altijd veel humor en creativiteit in zijn presentaties.

De grote taak van Apple wordt nu om te bewijzen dat ze ook zonder Jobs zo innovatief kunnen blijven.

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:38

Ik wist niet eens dat deze man zo ziek was. Heel triest, en vooral voor zijn vrouw en kinderen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:48

Het is net op het nieuws zie ik.........Wat jammer dat we zo een geniale man moeten gaan missen.
Triest ook voor familie en nabestaanden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:50

Ondanks dat ik absoluut helemaal niets heb met Apple, was deze man wel een genie.
Zijn speech was echt prachtig. Jammer dat hij nu uit ons midden is.
Triest voor de familie en vrienden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:58

@ Polivy, bedankt voor het plaatsen van de link, wat een mooie speech, en idd een fantastische spreker.

Geek veel sterkte aan de nabestaanden en mensen die hem gekend hebben.

Hopelijk zal Apple zonder hem de ingeslagen route kunnen doorzetten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:01

Wat verschrikkelijk snel gegaan, ze hebben er boven een waanzinnig briljante man bij!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:02

Afbeelding
Mooi gebaar :)

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:05

@Cayenne: heel mooi!

Afscheid van een genie!

Polivy

Gaaf! Prachtig gebaar idd.

slimmerik

Wat jong nog. Die man was Apple..... een dreun voor het bedrijf. Wie pakt dit op zo'n manier weer op....

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:09

zonde... ;(

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:14

Ik heb niets met Apple, maar ik heb altijd respect gehad voor de persoon Steve Jobs. Een groot verlies.

Een van de beste quotes die ik ken, en ook heel lang is de laatste zin mijn onderschrift geweest

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:38

ik hoorde het vanmorgen op het nieuws.. en las het ook al op hyves..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:12

Dit is een grote klap.. voor Apple, voor de nabestaanden, voor de wereld. Steve was en is een briljant man..

Ik denk wel dat Apple zich er goed op voor heeft bereid trouwens. Steve was al langere tijd bezig met alles overdragen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:39

RIP Steve... toch nog snel gegaan, ik zag laatst nog van die papparazzifoto's waarop duidelijk was dat het niet lang meer zou duren...
Een dag na de nieuwe iPhone, die velen nu de iPhone4S(teve) noemen...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:21

Eeuwig zonde. Een geniaal man is niet meer onder ons...

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:51

Niet te geloven dat hij al zo snel overleden is.
Hij was een geniale man, zowel intellectueel als sociaal. Zijn speech op Stanford heeft mij een tijd terug enorm geinspireerd en met het oog op zijn ziekte die toen al bekend is ook ontroerd. Iemand zo blij te leven, maar zoals hij ook zelf al zei: death is the destination we all share. Jammer dat het bij hem zo vroeg moest zijn.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:45

Ik moet eerlijk zeggen dat ik best een beetje aangeslagen ben..
Wat een geweldige dingen heeft die man neergezet, en heel bijzonder hoe er overal ter wereld wordt gereageerd.. Steve Jobs heeft toch geschiedenis geschreven en al zijn uitvindingen zijn zo een groot deel van levens over de hele wereld geworden...
Ik vind deze opmerking van Obama dan ook wel erg passend: And there may be no greater tribute to Steve’s success than the fact that much of the world learned of his passing on a device he invented.
En ja.. ik typ dit moment ook op mijn fijne macbook..

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:49

Eeuwig zonde dit... ;( Hij was het brein achter Apple en ik kan alleen maar hopen dat zijn opvolger dat met dezelfde passie gaat doorzetten.

“My job is to not be easy on people. My job is to make them better.”

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:51

Heel erg dit. Hij heeft de wereld veranderd naar mijn mening.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:55

Mooi, Krips :j Die heb ik even gejat, hope you don't mind :o