Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BSensation schreef:Vind het maar een 'vreemd' ongeluk als ik eerlijk ben... Hoe kan je in godsnaam tegen een vrachtschip aanvaren?!
Sterkte in ieder geval voor de nabestaanden!
ashley1 schreef:Wat afschuwelijk, een leuk boottochtje met mannen onder elkaar dat eindigt in zo'n drama...
En ook alle 4 zo jong nog, niet te bevatten.
Wat ik in de krant las was dat de burgemeester heeft verklaard dat het ook nog om 4 jonge vaders ging... verschrikkelijk![]()
Mindim schreef:Op zee zie je dat zeilboten vaak in de weg van zeeschepen liggen. Denken er niet bij na dat op een zeeschip geen rem zit en dat het wel even duurt eer ze vaart kunnen minderen.
@ Johnnyreiner, hebben ze geen hek- en toplichten dan?
JohnnyReiner schreef:Mindim schreef:Op zee zie je dat zeilboten vaak in de weg van zeeschepen liggen. Denken er niet bij na dat op een zeeschip geen rem zit en dat het wel even duurt eer ze vaart kunnen minderen.
@ Johnnyreiner, hebben ze geen hek- en toplichten dan?
Natuurlijk, maar als het donker is is het vaak echt donker op het water, heel anders dan overdag. Ken natuurlijk niet de situatie ter plekke.
Het is echt opletten dan, en de vrachtschepen zijn bijna altijd zwart aan de onderkant, als ze bv geladen zijn liggen ze ook nog diep.
Maar ja, de oorzaak, weet ik ook niet.
gem schreef:Hier een binnenvaart-ondernemer.
Een binnenvaartschip is altijd goed te zien, geladen of leeg, donker (navigatie-verlichting) of overdag. De enige momenten die echt link zijn voor het blote oog is met mist (dus radar aan) of sneeuw (grote witte vlekken op het radar).