Lijk opgegraven en in de sloot gegooid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Lijk opgegraven en in de sloot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 12:42

Citaat:
WOLVEGA - De man die zondag dood werd aangetroffen in de sloot bij het Friese Wolvega, blijkt een eerder overleden man te zijn die is opgegraven uit zijn graf en daarna in het water is gegooid.
Dat meldde Gerard van Klaveren, burgemeester van Weststellingwerf, maandag. De zoon van de man is aangehouden.

Het stoffelijk overschot werd zondagochtend door een voorbijganger ontdekt. Duikers van de brandweer hebben de man uit het water gehaald, waarna medewerkers van de forensische opsporing zijn identiteit en de doodsoorzaak hebben vastgesteld.

Een politiewoordvoerder spreekt van ''een bizarre zaak''

http://www.nu.nl/binnenland/2631440/dod ... -lijk.html

Serieus, wat heb ik gemist? Nieuw tijdverdrijf om mensen weer op te graven? Moeten we nu zelfs onze begraafplaatsen laten bewaken?
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 03-10-11 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Re: Terug naar de tijd van grafrovers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:43

nou ja tijd van crisis, een paar gouden tanden zijn misschien wel welkom... :r

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:44

ik ben er even helemaal stil van...

Barbabientje

Re: Lijk opgegraven en in de sloot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:47

*klapt mond weer dicht*

Weet even niet wat ik hier nu over moet zeggen.. Te schandalig voor woorden :j

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:50

Uhm?! Wat is dit voor raars? :=

De zoon van de man is aangehouden (?!?!?!)

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:51

Klopt, die was geestesziek zeggen ze ;)

Kan ook bijna niet anders!
Laatst bijgewerkt door Spytgnieskje op 03-10-11 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:52

Update over die zoon op telegraaf.nl......

Vondst lichaam is 'bizarre zaak' WOLVEGA - De man die zondag dood werd aangetroffen in de sloot bij het Friese Wolvega, blijkt een eerder overleden man te zijn die is opgegraven uit zijn graf en daarna in het water is gegooid. Dat meldden Gerard van Klaveren, burgemeester van Weststellingwerf, politie en Openbaar Ministerie maandag.

De 52-jarige zoon van de dode man is aangehouden en inmiddels gedwongen opgenomen. De vader stierf begin dit jaar een natuurlijke dood en lag op de rooms-katholieke begraafplaats in Wolvega.De zoon was al bekend bij hulpverleningsinstanties.

Zijn identiteit kon worden vastgesteld op basis van wasmerkjes in de kleding die hij droeg en een jas die langs de sloot werd gevonden. Op de labels stonden de naam van de man en het verzorgingstehuis waar hij tot zijn dood woonde.

De man heeft volgens de politie niet lang in het water gelegen. Over het motief van de zoon is nog niets bekend. Wel is duidelijk dat de zoon hem heeft opgegraven en in zijn auto naar de sloot heeft gebracht. Sporen van het lichaam zijn in de auto aangetroffen.

De politie spreekt van een „bizarre zaak” en een „tragisch drama in de familiesfeer”.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 12:52

purple schreef:
Uhm?! Wat is dit voor raars? :=

De zoon van de man is aangehouden (?!?!?!)

Aangehouden, niet opgepakt en niet gearreseerd.

Een vriend van me komt me: wie of wat ligt er dan nu wel in dat graf? Een misselijk makende gedachte

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 12:52

Jezus... Mijn god wat bizar...

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:53

Waar gaat het toch heen met onze wereld.
Ik ben er ook even stil van, zo iets doe je toch niet :n

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:57

oke je heb gekken rondlopen op deze aardbol maar dit slaat echt alles

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:02

Vjestagirl schreef:
Een vriend van me komt me: wie of wat ligt er dan nu wel in dat graf? Een misselijk makende gedachte

Hoeft natuurlijk niks in te liggen. Zoon heeft pa opgegraven en daarna de zooi weer dicht geflikkert := Maar als het ''al" begin an dit jaar was dat deze man is overleden, ligt er dan nog geen steen op zo''n graf?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 13:03

Er hoeft niet perse een steen op het graf te liggen. Veel mensen kiezen alleen voor een staande grafsteen, en bijvoorbeeld een bloemenveldje. Als deze meneer enigstkind was (wat ik overigens absoluut niet weet) zou het zelfs zo kunnen zijn dat er helemaal geen steen is.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:30

Is het niet zo dat de zoon gedwongen is opgenomen? Dat zou in ieder geval wel een hoop verklaren... Bizar verhaal.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:48

Het is echt té bizar voor woorden... Dat dit hier in mijn woonplaats gebeurd is eigenlijk nog niet eens te bevatten. :\ Welke gek krijgt het in zijn botte hersenpan om überhaupt een lijk op te graven. :n

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:03

Jakkes, dit gaat gewoon echt te ver

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:21

Muzefee schreef:
Het is echt té bizar voor woorden... Dat dit hier in mijn woonplaats gebeurd is eigenlijk nog niet eens te bevatten. :\ Welke gek krijgt het in zijn botte hersenpan om überhaupt een lijk op te graven. :n

Iemand die vervolgens gedwongen is opgenomen.... Ofwel: een gek :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:23

Tjah, en die dus ook wel onder toezicht was en eerder opgenomen zou zijn geweest. Er gaan inmiddels natuurlijk vele verhalen, maar we wachten het wel even af allemaal. Weet wel dat het een gekkenhuis is hier in het dorp.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:30

Er zijn al mensen die graven hebben bewaakt omdat het steeds gesloopt werd, bleek een boze familielid te zijn die dit deed.

Echt geen woorden voor. Snap niet dat ze niet betrapt worden, een lijk opgraven, uit de kist halen meenemen en dan dumpen. Boh wat een gekke gedachtes heb je dan.

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:32

zal lekker hebben geroken

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:02

Mijn god, zal best geloven dat Wolvega nu helemaal op zijn kop staat!
Al enig idee wie de man is jody?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:09

AaronYve schreef:
Boh wat een gekke gedachtes heb je dan.

Precies, je kan eigenlijk alleen maar medelijden met zo'n iemand hebben. Die is de weg echt geheel kwijt... Wat een zieke gedachtens

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:16

ik las het vanmorgen ook in de krant.. getsie..

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:52

ELpatcho schreef:
AaronYve schreef:
Boh wat een gekke gedachtes heb je dan.

Precies, je kan eigenlijk alleen maar medelijden met zo'n iemand hebben. Die is de weg echt geheel kwijt... Wat een zieke gedachtens

Inderdaad... Las ook dat die man al flink wat hulp gehad had...

Vond het wel heel raar om te horen?! Apart verhaal.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:33

Dode man in water blijkt opgegraven lijk

De man die zondag dood werd aangetroffen in de sloot bij het Friese Wolvega, blijkt een eerder overleden man te zijn die is opgegraven uit zijn graf en daarna in het water is gegooid.

Dat meldden Gerard van Klaveren, burgemeester van Weststellingwerf, politie en Openbaar Ministerie (OM) maandag. De 52-jarige zoon van de dode man is aangehouden en inmiddels gedwongen opgenomen. De vader stierf begin dit jaar een natuurlijke dood en lag op de rooms-katholieke begraafplaats in Wolvega. Zijn identiteit kon worden vastgesteld op basis van wasmerkjes in de kleding die hij droeg en een jas die langs de Schipsloot bij Wolvega werd gevonden. Op de labels stonden de naam van de man en het verzorgingstehuis waar hij tot zijn dood woonde. De man heeft volgens de politie niet lang in het water gelegen. Over het motief van de zoon is nog niets bekend. Wel is duidelijk dat de zoon hem heeft opgegraven en in zijn auto naar de sloot heeft gebracht. Sporen van het lichaam zijn in de auto aangetroffen.

De politie spreekt van een “bizarre zaak en een “tragisch drama in de familiesfeer. De zoon wordt nu door de GGZ onderzocht. “We moeten eerst helder krijgen wat er precies is gebeurd. Het onderzoek is niet zozeer gericht op veroordeling, maar op hulpverlening”, aldus persofficier Henk Mous. Op grafschennis staat een celstraf van maximaal 2 jaar. Burgemeester Van Klaveren heeft met de familie van de zoon gesproken. De zoon staat sinds april bekend bij het gemeentelijk sociaal team, dat bestaat uit GGZ, woningbouwvereniging, gemeente en politie. “Mensen die in de gaten worden gehouden, hebben al flink wat overlast veroorzaakt.” Mogelijk komt er nog een bijeenkomst voor buurtbewoners. “Het is een plattelandsgemeente waar velen elkaar kennen.”

Bron: ANP

Filmpje http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... aven-lijk/

Heel sneu dat een mens zover kan komen