Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cruesli schreef:En over de ribben breken van een oud persoon met broze botten? Ik zou liever nog levend zijn mét gebroken ribben, dan dood met onaangetaste botten![]()
loulou schreef:cruesli schreef:En over de ribben breken van een oud persoon met broze botten? Ik zou liever nog levend zijn mét gebroken ribben, dan dood met onaangetaste botten![]()
tenzij je daarna een levend kasplantje bent met gebroken botten.
het deel van de rapportage dat ik heb gezien ging ook grotendeels over voorlichting in verzorgingstehuizen. daar wordt vaak helemaal niet gepraat over wel of niet reanimeren. het blijkt dat wanneer je er wel over praat en mensen de risico's horen, die bij hun leeftijd horen, ze vaak helemaal niet meer gereanimeerd willen worden.
crazyshar schreef:*Een ketting dragen met een niet reanimeren hanger werkt niet want je gaat niet eerst kijken of iemand iets bij zich heeft, want iedere sec. die je niet reanimeerd geeft meer kans op schade.*
als je goed begint met reanimeren moet je eerst de volledige nek/hals vrij maken om te zien of de luchtpijp open genoeg ligt, dus een man met een hemd/blouse aan daar gaan min de eerste 4 knoopjes van open, een vrouw met een sjaal die sjaal moet er van af, dus je ziet altijd of iemand zo'n ketting aan heeft,
IndianLady schreef:crazyshar schreef:*Een ketting dragen met een niet reanimeren hanger werkt niet want je gaat niet eerst kijken of iemand iets bij zich heeft, want iedere sec. die je niet reanimeerd geeft meer kans op schade.*
als je goed begint met reanimeren moet je eerst de volledige nek/hals vrij maken om te zien of de luchtpijp open genoeg ligt, dus een man met een hemd/blouse aan daar gaan min de eerste 4 knoopjes van open, een vrouw met een sjaal die sjaal moet er van af, dus je ziet altijd of iemand zo'n ketting aan heeft,
Daarbij hoef je die ketting nog niet te zien
Denk dat je op dat moment wel iets heel aan je hoofd hebt dan het plotseling spotten van een ketting.
In het verpleeghuis waar ik gewerkt hebt was het algemeen beleid: niet reanimeren. En als je de mensen op de jongerenafdeling gezien hebt en je ziet hoe een 30 jarige vrouw eruit is gekomen na een reanimatie.dankje, laat mij dan idd ook maar liggen.
Werk nu oa bij verstandelijk gehandicapten en daar is in oveleg met de familie wel of niet reanimeerbeleid per bewoner. Van sommige bewoners vraag ik me echt af, wat is de kwaliteit van leven nu en waarom in hemelsnaam dan wel een reanimatiepoging ondernemen.
Odetteke, verdrinken en dan vooral in koud water is totaal iets anders dan zo een hartaanval krijgen.
Polly schreef:Wel weet ik van mijn naasten wat ze willen en mochten degene die aangegeven hebben niet gereanimeerd te willen worden in een situatie komen waarin dat nodig is zal ik, met pijn in mijn hart, het ook niet doen en het ook aangeven aan evt hulpverleners.
IndianLady schreef:[***], verdrinken en dan vooral in koud water is totaal iets anders dan zo een hartaanval krijgen.
Polly schreef:@kimmysan, is dat niet een heel negatief beeld? Ze hebben het in zembla over 15 % geslaagde reanimatie
IndianLady schreef:Alsof ik dat niet weet Kimmysan
Alleen bij verdrinkingen werkt het anders, omdat daar het hart in eerste instantie er niet meeophoud.
odetteke schreef:Het lijkt me een ramp als mensen in een cirkeltje om je buurjongentje staan die door het ijs gezakt is, 10 minuten onder water is geweest en niemand start met reanimeren omdat hij het toch niet meer te redden en het een verloren zaak is. Hoop doet leven kan je in dat geval heel letterlijk nemen.