Poll: Na een online aankoop betaal ik het liefste...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik betaal mijn online aankopen het liefst met

iDeal
25 (56%)
Overboeking (zelf overmaken)
1 (2%)
Automatisch incasso
1 (2%)
Creditcard
Geen stemmen
Achteraf wanneer ik de spullen reeds heb ontvangen
17 (38%)

Totaal aantal stemmen: 44

Lottie84

Poll: Na een online aankoop betaal ik het liefste...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 21:55

Afbeelding

Lieve mede bokkers!

Je kent het wel, gemakkelijk winkelen vanuit je luie stoel, gewoon simpel van achter de pc.
Geen gezette tijden, geen stress in het verkeer, geen parkeerkosten... Bovendien is het
makkelijker dan ooit om te zoeken naar de scherpste prijzen.

Maar, wat als je digitale winkelmandje van GiddyUp vol zit met prachtige spullen, hoe wil
je die het liefst betalen? Graag ook even een reactie met een top 3 van je keuzes.

P.s. We hebben het niet over vage slechte webshops die niet of de verkeerde dingen uitleveren
maar over goede zaken met een brede klantenkring en die aangesloten zijn bij organistaties
zoals Thuiswinkelwaarborg
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 22-09-11 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:06

Ik heb ideal gekozen, maar gewoon overboeken is me ook goed.....al moet ik eerlijk zeggen: ik ben een ontzettende pegel :D en koop niet vaak iets nieuws via internet. Ik moet daar eerst over denken....en denken...en denken of ik het echt nodig heb....en dan achteraf denk ik: NEUH, toch maar niet.

En als ik net het programma op NL2 heb gezien, dan denk ik: Maar goed ook! Tjeesus, wat zijn er veel mensen met hoge schulden door al dat kopen op krediet :wow: :oo .
Kopen bij Otto, Neckerman, op vakantie op krediet....het is ook zo gemakkelijk dat kopen op internet.....3 mobiele telefoon abbonnementen, scholieren met gemiddeld € 8.000 schuld....en niet eens aan studieschuld!
Ik heb echt met afschuw zitten kijken naar mensen die elke cent die ze binnenkrijgen meteen moeten uitgeven. Kunnen het zelfs niet opbrengen om dat geld te besteden om hun schuld af te betalen....nee het moet uitgegeven worden om zich beter te voelen. Want ze voelen zich belabberd, omdat ze eigenlijk blut zijn :roll:
Tjonge, een schop onder hun h*l moeten ze krijgen.

Silence

Re: Poll: Na een online aankoop betaal ik het liefste...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:08

Ik heb gekozen voor achteraf betalen.
Er zijn tegenwoordig zoveel webshops die je niet kunt vertrouwen en die doodleuk niks of het verkeerde opsturen. Dan heb ik liever eerst de goede producten voor ik m'n geld erin steek.
Ook als het retour moet, als ik al betaald heb is het maar de vraag wanneer ik mijn geld terug krijg.
Als ik een acceptgiro heb is dat niet van toepassing.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:08

alleen ideal, achteraf betalen vind ik niet fijn omdat ik bang ben het te vergeten of dat ik het geld dan al dubbel uitgegeven heb. Dus ideal en anders niet :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:10

bij betrouwbare grote bedrijven of plekken waar ik vaker heb besteld kies ik het liefst voor Ideal. Als ik een nieuw bedrijf zoek wil ik eigenlijk altijd achteraf kunnen betalen, zodat ik zeker weet dat ik het ook echt krijg...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:13

Achteraf betalen, incasso en op 3 Ideal.

Maar dat is omdat ik graag eerst wil zien wat ik koop voor ik betaal. Als ik tevreden ben betaal ik anders gaat het retour. Bij achteraf betalen en een incasso (dmv storneren) hou ik mijn geld zelf in de hand. Bij Ideal niet en op die manier zal ik dan ook niet snel iets kopen (tenzij het bij grote, bekende en betrouwbare bedrijven is).

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:14

secricible schreef:
bij betrouwbare grote bedrijven of plekken waar ik vaker heb besteld kies ik het liefst voor Ideal. Als ik een nieuw bedrijf zoek wil ik eigenlijk altijd achteraf kunnen betalen, zodat ik zeker weet dat ik het ook echt krijg...

Ook zo :j

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:16

Achteraf zelf overmaken vind ik het fijnst, om de reden die Silence ook aangeeft :j

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 22:17

Bedankt voor de reacties, vind het echt super interessant!

Mijn eigen top 3:
1: Automatisch incasso
2: iDeal (op 2 omdat bij automaitsch incasso geen random reader nodig is)
3: Vooraf overboeken

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:19

Ik heb ideal gekozen maar betaal nog liever met paypal

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:44