Waxinelichthoudergooier in beroep

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 18:14

http://www.rtl.nl

De man die vorig jaar op Prinsjesdag een waxinelichthouder naar de Gouden Koets gooide, wil in hoger beroep. Dat zegt zijn advocaat. Erwin L. heeft bijna een jaar in de cel gezeten.

De rechter wil hem nu gedwongen laten opnemen in een psychiatrisch ziekenhuis. Volgens de rechtbank is Erwin L. volledig ontoerekeningsvatbaar en kan hij daarom geen straf krijgen.

Erwin L. kan niet leven met de beslissing van de rechtbank. Hij verliet boos de rechtszaal en riep dat het een gerechtelijke dwaling is. Op de publieke tribune klonk luid applaus.

Pffff, echt waar gaat het heen met de wereld!!! Natuurlijk mag er een straf op staan, maar om iemand ontoerekeningsvatbaar te verklaren en gedwongen te laten opnemen in een psychiatrisch ziekenhuis gaat toch wel errrug ver ... Als die nou een brandbom had gegooit ofzo ... maargoed, alles in de naam van het Koningshuis! Bah.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:34

ON --> NM

slimmerik

Re: Waxinelichthoudergooier in beroep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:42

Als je die persoon irl kende dan geef je de rechter volmondig gelijk..... echt waar :j

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:42

De man heeft een verleden van rare dingen doen, vandaar de beslissing hem er maar eens voor te laten opnemen. De volgende keer gaat hij in het publiek met scherpe dingen gooien, en dan? Dan is hij niet goed aangepakt door politie en justitie.

De man is een ongeleid projectiel en daar moet wat aan gedaan worden. Hij weigert alleen behandeling. Tja. Dan blijft er weinig anders over dan gedwongen opname.

Dat het laatste incident Trix en familie betrof is min of meer toeval. Dat heeft in elk geval weinig met de strafmaat te maken. In een een vergelijkbare situatie zonder Trix was hij alleen met veel minder poeha opgesloten...

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:44

Dit is ook het enige wat mogelijk is om deze man 'te straffen'. Man heeft al zolang in de cel gekregen dat hij nooit een onvoorwaardelijke celstraf opgelegd kan krijgen. Die wordt namelijk echt niet zo lang als dat hij al vast zat.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:44

millennium schreef:
Als die nou een brandbom had gegooit ofzo ... maargoed, alles in de naam van het Koningshuis! Bah.

Beatrix had hier niks mee te maken, die man was geestelijk niet in orde door wat er met zijn moeder was gebeurd, in de rechtszaal hangt nu eenmaal een portret van de koningin, vandaar het waxinehoudertje. Hij krijgt nu gewoon de behandeling die iedereen in dergelijke geestelijke toestand krijgt, alleen komt het op het nieuws i.v.m. Prinsjesdag. Natuurlijk wilden ze er wel voor zorgen dat hij komende Prinsjesdag niet in de buurt is, maar dat is logisch.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:49

En o ja - hij is ook nog onderzocht bij het Pieter Baan Centrum. Wachttijd voor onderzoek: een half jaar, drie maanden onderzoek, dan moet er nog een zitting gepland worden. Ben je al bijna bij je jaar vertraging...

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:16

Um.... Was net niet op het nieuws net dat hij niet alleen voor dat waxinelichtje was opgepakt, maar ook omdat hij 2 ''knechten'' of hoe je die gasten die bij de koets lopen ook mag noemen, zwaar had mishandeld?.. Of heb ik dit verkeerd begrepen :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:51

(Lakeien)(en het was poging tot zware mishandeling...er is niemand gewond geraakt)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:52

Twee lakeien inderdaad. Weet alleen niet of ie het gedaan heeft of er alleen mee gedreigd heeft.

Hij terroriseert iig zijn familie en zijn omgeving. Hij is echt knatergek. Wat mij betreft nooit op vrije voeten die gast. Is echt een gevaar voor zijn omgeving en voor zichzelf.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:55

Ik vind het een mooi woord voor Scrabble... Waxinelichthoudergooier.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:58

Agossie schreef:

Staat het al in het woordenboek? Levert op de goede plaats heul veul punten op :j :D

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:00

Ik denk inderdaad dat er wel heel wat meer achter zit dan een waxinelichthouder en wat boze woorden, denk dat ze het verleden van deze man ook hebben bekeken want je word toch niet zomaar gedwongen opgenomen als je wat dreigementen uit,scheld en een waxinelichthouder gooit.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:01

slimmerik schreef:
Agossie schreef:

Staat het al in het woordenboek? Levert op de goede plaats heul veul punten op :j :D

*googlet*

Edit: Het staat niet in de Van Dale!!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:29

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 08:56

shilady: hij is niet veroordeeld voor dat waxinelichtje. Hij wordt gedwongen opgenomen omdat ie knatergek en daardoor gevaarlijk is. Zo worden iedere dag mensen opgenomen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 09:38

Kijk, dit zijn wel antwoorden waar wat meer duidelijkheid uit naar voren komt. :j

Wat betreft de damschreeuwer: m'n broertje stond toen 5 meter achter hem. De man begon inderdaad wat te roepen (beetje warrig), maar schreeuwde niet dat die een bom had o.i.d. Het waren mensen om hem heen die ineens in paniek raakte en bom schreeuwde, en daardoor kwam er nog meer paniek. Maar ook dat is in het nieuws nooit helemaal duidelijk naar voren gekomen. Zo zie je maar, de media kan je maken en breken.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:40

slimmerik schreef:
Twee lakeien inderdaad. Weet alleen niet of ie het gedaan heeft of er alleen mee gedreigd heeft.

Hij terroriseert iig zijn familie en zijn omgeving. Hij is echt knatergek. Wat mij betreft nooit op vrije voeten die gast. Is echt een gevaar voor zijn omgeving en voor zichzelf.

Poging zware mishandeling betekent dus dat de lakeien er geen verwondingen aan overgehouden hebben, maar dat hij bijvoorbeeld wel met enig wapen op deze lakeien is afgekomen met het opzet op het toebrengen van geweld. Bedreiging is een heel ander strafbaar feit.

Overigens, hij is niet veroordeeld.. Dit is een rechterlijke beslissing en kan dus ook als veroordeling worden gezien.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:43

Ik moet hier zo om lachen.... A life for a waxinelichtje.... Man was gefrustreerd heeft iets doms gedaan en moet nu, voor de rest van zijn leven, boeten omdat hij een waxinelichtje heeft gegooid naar de koningin. Kinderen mag je verkrachten, daar krijg je een taakstraf voor, maar een lichtje naar de koningin gooien is dermate ernstig dat je voor eeuwig gestraft moet worden...
Nederland... :')

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 12:39

slimmerik schreef:

Heb je een bron?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:00

slimmerik schreef:
shilady: hij is niet veroordeeld voor dat waxinelichtje. Hij wordt gedwongen opgenomen omdat ie knatergek en daardoor gevaarlijk is. Zo worden iedere dag mensen opgenomen.

Ik zeg toch ook niet dat die veroordeeld is ?

Maarja ik vind het allemaal wel too much
das mijn mening :P

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:08

Waarom vind je het allemaal too much?
Als de man zodanig gestoord is dat de maatschappij beter af is als hij behandeld wordt, wat vind je dan too much?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:54

millennium schreef:
slimmerik schreef:

Heb je een bron?

De bron ben ik zelf. Ken hem en zijn familie al zo'n 25 jaar....... Geloof me, deze man is een gevaar voor de maatschappij. Hij is dus niet vastgehouden of veroordeeld voor dat koetsgeval maar om zijn geestelijke (on)gezondheid. Ik vind het toe te juichen deze uitspraak. Stel dat hij vrij was gekomen en over een paar weken totaal flipt en slachtoffers maakt....... dan zijn de commentaren van heel andere aard......

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:47

Ik ben inderdaad ook blij dat uit deze opname blijkt dat men er ook op tíjd bij kan zijn bij het signaleren van gedrag dat gevaarlijk is voor de maatschappij, een situatie als in Alphen of Apeldoorn moet te allen tijde voor de toekomst voorkomen worden, en dat kan mede door letten op signalen van onstabiel gedrag door dergelijke mensen.

Sieppus schreef:
Kinderen mag je verkrachten, daar krijg je een taakstraf voor, maar een lichtje naar de koningin gooien is dermate ernstig dat je voor eeuwig gestraft moet worden...
Nederland... :')

Mag ik aannemen dat bovenstaande opmerking niet serieus bedoeld is? Want als je de reacties in het topic leest, blijkt dat je opmerking niet klopt.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:16

Citaat:
Dat het laatste incident Trix en familie betrof is min of meer toeval. Dat heeft in elk geval weinig met de strafmaat te maken. In een een vergelijkbare situatie zonder Trix was hij alleen met veel minder poeha opgesloten...

Waag ik toch te betwijfelen. Als een of andere loenatik morgen een waxinelichtje tegen onze ponykar gooit betwijfel ik zelfs of agenten een eventuele aangifte wel serieus zouden nemen...

Ongeacht de andere feiten speelt het feit dat hij zich tegen een lid van het koninklijk huis heeft gericht beslist een rol, beetje naief om te denken dat hij anders voor eenzelfde delict zou worden opgepakt...