wielrenners asociaal ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

wielrenners asociaal ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 21:58

Naar aanleiding van een topic betreft een ongeval met wielrenner en daarin werd vermeld wielrenners zijn aso, vroeg ik mij af wat vinden jullie ?

Zelf heb ik meegemaakt dat mijn schoonmoeder van 72 netjes langs de weg liep en er een club wielrenners aankwam en er werd naar haar geroepen "aan de kant oud wijf!' ik was op dat moment in staat een stok tussen de spaken te steken.

Ook liep ik met onze 2 jarige welsh a pony langs de weg om hem aan het een en ander te laten wennen, toen er een groep aan kwam rijden zei ik netjes dat de pony niets gewend was vervolgens werd er hard op de pony zijn bips geslagen en fietste er 1 tegenaan , trut ga aan de kant met die knol werd er gezegd...nou ja zeg !

Ik heb dus weinig respect voor wielrenners en waarom "volgens mij" vinden zij dat de weg van hun is?

Jullie ervaringen ?

Ojajoh

Re: wielrenners asociaal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:10

alle ervaringen die ik heb met wielrenners zijn negatief,met paard en zonder paard
ik vind het vreselijk "volk"

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:14

Je hebt inderdaad wel asociale wielrenners ja! maar zo heb je ook soms van die asociale ruiters!
!! niet alle wielrenners zijn hetzelfde.!!
Heb er genoeg meegemaakt die netjes langszaam langs fietste en zelfs een praatje beginnen te maken! ;)

@ Ojajoh: jij vind wielrenners asociaal volk omdat ze soms geen manieren hebben ofzo he!? zo denken genoeg mensen dat over ruiters.. omdat die soms ook behoorlijk asociaal zijn.! door bijv. niet aan de kant te gaan ofzo! ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:16

Niekj_Jente schreef:
@ Ojajoh: jij vind wielrenners asociaal volk omdat ze soms geen manieren hebben ofzo he!? zo denken genoeg mensen dat over ruiters.. omdat die soms ook behoorlijk asociaal zijn.! door bijv. niet aan de kant te gaan ofzo! ;)

nou lees mijn post nog eens goed door, en waarom ik dat vind staat er dus bij beschreven.......
en ja asociale ruiters zijn er ook :j

veel uitroeptekens bij je post trouwens......gevoelige snaar?

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:18

Ja ik hetken het allebei, een oude man uit de buurt fietst al jaren en weet dat mijn hond reageerd gaat dus langzaam fietsen, ook heb je die asociaal hard van een heuvel af sjeesen (trappen retwijl de heuvel steil is) en dan pak ik mijn hond demostratief korter en houd ik hem bezig met comado's. Maar soms lukt het niet en dan begint hij te blaffen en dan blaffen en roepen ze naar hem hoezo nutteloos. TS wat dat betreft sluit ik me bij je aan!!

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:19

Er zijn inderdaad wielrenners die richting mij asociaal overkomen, maar er zijn ook zeker wielrenners die sociaal zijn hoor. Een keer was ik gevallen met de fiets en toen wilden ze mij overeind helpen maar toen bleek mijn voet knel te komen te zitten. Toen hebben ze de ambulance gebeld en toevallig was die wielrenner dokter dus die had ook alvast een snelle check gedaan :) (met mijn voet is alles goed afgelopen :) )

dus mijn meningen zijn wisselend :)

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:22

Ik vind wielrennen een hele leuke sport.. op tv.
Zie maar heel zelden een wielrenner op de weg die vriendelijk is en rekening houd met mede weggebruikers.
En nee dan bedoel ik niet alle wielrenners want dat moet er dan bijgezet worden maar wel heel veel.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:23

dit typte ik twee weken geleden

wielrenners zijn echt idioten zeg, ik was naar les aan het stappen gister en achter mij kwam er een horde wielrenners aan en terwijl er een auto vanuit tegenovergestelde richting ons ging passeren kwamen ze er gewoon even tussen jatsen, ze duwde mij gewoon de dijk af, mijn pony draaide helemaal door want ze kwamen zo dicht langs ons :( meneer in de auto ook helemaal boos want die moest gewoon stoppen en hun maar doorkarren of dat ze altijd voorrang hebben, levensgevaarlijk wat ze deden en gaan ze nog schreeuwen dat ik moet uitkijken??? :roll: wtf toen ging ik ook even los

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:24

daarstraks nog een mooi voorbeeld.
Wij stappen de auto in (zaten er nog niet in!) en ze komen voorbij gefietst en roepen erg onvriendelijk "DEUR DICHT!"

asociale mensen :n

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:27

Ik kan ook beamen dat er redelijk aso met verkeersregels om word gegaan door de "meeste" wielrenners.
Ze vinden en nemen ten alle tijden voorrang, de meeste zouden eens opnieuw een verkeersexamen af moeten leggen...

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:29

Ik stoor me er vooral aan dat ze op stukken met veel verkeer gaan fietsen, ze maken zo'n snelheid en kunnen moeilijk afremmen, daarnaast zijn ze zelf ook nog eens heel kwetsbaar in het verkeer dus gewoon niet handig.
Daarom denken ze vaak maar voorrang te nemen. Ik ben zelf een keer ingehaald op mn scooter (die kan 30 km/u := ), zo dicht langs mij dat ze me bijna raakte..
Ze zullen ruiters ook wel irritant vinden dat geloof ik best.. Maar voorrang nemen met paard (levend dier) is wat anders dan met een fiets.. Bijv over een spoor of brug nemen wij altijd voorrang voor de veiligheid! Als wielrenners voorrang nemen is dat in veel gevallen alles behalve veilig..

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:29

Ik vind sommige wielrenners inderdaad ook asociaal, maar vind het wel grappig als je een wielrenner hebt die achter me scooter aanfiets :P

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:33

Ik vond dat vroeger heel irritant die hete adem in je nek
_coquette_ schreef:
Ik vind sommige wielrenners inderdaad ook asociaal, maar vind het wel grappig als je een wielrenner hebt die achter me scooter aanfiets :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:42

Ik zie ook het merendeel van de wielrenners zich nogal aso gedragen := Verkeersregels? Nooit van gehoord volgens mij.. Ik heb echt nog nóóit een wielrenner zijn arm zien uitsteken, of netjes zien wachten bij een kruising om voorrang te geven aan rechts..

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:44

Udo2001 schreef:
Ik vond dat vroeger heel irritant die hete adem in je nek
_coquette_ schreef:

Ik vind het echt cool, hun keihard trappen en ik gewoon gas geven :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:45

Volgens mij zijn hier vrij veel topics over :')

Overigens vind ik dat vrij veel bokkers zich aangesproken voelen als je zegt: 'asociale wielrenner'...
MERENdeel hier is helaas vrij a sociaal... lees: MERENdeel, dus als je zelf wel normaal rijd, hoor je dus daar niet bij. :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:49

Hier ook alleen negatieve ervaringen/
Op een smalle weg och lekker met z'n 3en naast elkaar blijven fietsen zodat wij en voor meer dan de helft de berm in moeten (grote bus niet fijn als het nat is).
Ze rijden regelmatig met volgauto door een dorp hier vlakbij die weg is 80 en je kan er bijna niet inhalen vanwege de bochten en hun rijden daar inclusief volgauto hooguit 55 km per uur en dat is echt heel irritant want je kan er dus niet veilig omheen.
En naast die weg ligt een prima fietspad ik snap niet waarom wielrenners denken niet op het fietspad te hoeven fietsen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:51

Ach hoevaak zie je de wielrenners wel gewoon neit door rood fietsen en dan soms ook met een groep.
Tsja duurt een tijdje he om weer op gang te komen.

Het leukste is dat het 90% van alle wielrenners je op de fietspad ziet geen echte wielrenners zijn want zodra het regent zie ik geen enkel wielrenner meer.

Een echte wielrenner fiets ook door het regen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:52

8nnemiek schreef:
Ik zie ook het merendeel van de wielrenners zich nogal aso gedragen := Verkeersregels? Nooit van gehoord volgens mij.. Ik heb echt nog nóóit een wielrenner zijn arm zien uitsteken, of netjes zien wachten bij een kruising om voorrang te geven aan rechts..

En ik zie hele kuddes tieners die hun handen niet arm uitsteken. Hele groepen fietsen gewoon door ook al hebben ze geen voorrang. Als je pech hebt kun je nog een trap tegen je auto aankrijgen.

Wielrenners zijn iig snel voorbij.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:56

Ik hoor me vader altijd klagen dat hij in een gebied maar 30 km per uur mag, en dat die wielrenners dat dan niet doen. Heel gefrustreerd is hij dan. _O-

Hier ook veel negatieve ervaringen, het zijn vooral schreeuwers bij mij, nou ik schreeuw gewoon terug hoor, fiets lekker naar de maan joh. :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:59

Brainless schreef:
8nnemiek schreef:

En ik zie hele kuddes tieners die hun handen niet arm uitsteken. Hele groepen fietsen gewoon door ook al hebben ze geen voorrang. Als je pech hebt kun je nog een trap tegen je auto aankrijgen.

Wielrenners zijn iig snel voorbij.

Oftewel; ook die tieners zijn asociaal. ;)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 23:01

mountainbikes/wielrenners zijn irritant. ze racen zelfs achter je aan op ruiterpaden. vinden het grappig als je paard op hol slaat. Ze hebben een grote mond. Al is dit vaak als ze in groepen zijn, een wielrenner alleen is meestal niet zo aggressief.

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 23:05

Het zijn net tieners; in groepen een grote mond, in hun eentje zielige mannen in een raar broekje. Ik blokkeer altijd mooi de weg met mijn paard tot ze moeten stoppen bij al dat geschreeuw van 'aan de kant' en dan vraag ik heel beleefd wat er aan scheelt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 23:07

Nou niet alleen wielrenners maar ook gewone fietsers vind ik vaak aso
gaan ze met zn 3e naast elkaar fietsen op de weg :(

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 23:08