protest mars in denhaag weet iemand hier meer van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

protest mars in denhaag weet iemand hier meer van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 11:54

dit lees ik net op het internet

Het platform Walk of Shame is een burgerinitiatief van mensen die zich boos maken over de keiharde bezuinigingen van Kabinet Rutte. Hierbij staat niet de mens, maar de staatskas centraal. De stapeling van bezuinigingen zijn mensonwaardig en schaamteloos. Ze ondermijnen direct de solidariteit tussen de inwoners van Nederland.

Op onze actie van 19 september op het Plein in Den Haag, laten wij zo breed mogelijk standpunten van verschillende mensen en betrokken organisaties te woord. Het doel van deze actie is een tegengeluid te laten horen en op deze wijze een grote stap maken in het behouden en verbeteren van de solidariteit. Wij kunnen en mogen het niet laten gebeuren dat het Kabinet Rutte de tegenstellingen tussen arm en rijk, ziek en gezond, jong en oud, zo op scherp zetten met haar schaamteloze bezuinigingsdrift.

Wij nodigen dan ook iedereen uit om naar Het Plein in Den Haag te komen. Daar zal om 2 voor 12 de aftrap voor de “Walk of Shame Tour” plaatsvinden.
Tot circa 13.20 uur hebben wij een podium programma bestaande uit diverse sprekers en artiesten. Om 13.30 zullen de vakbondsleden en de demonstranten van het Plein elkaar op de Lange Vijverberg treffen en gezamenlijk naar het Malieveld demonstreren, alwaar ze door de GC-Raad zullen worden verwelkomd. Vanaf 14.00 zullen alle betrokkenen daar gezamenlijk deelnemen aan een actiemanifestatie.

Wij rekenen dan ook op een bomvol Plein en Malieveld

info komt van http://www.walkofshametour.nl/ dit komt weer van de SP af

zijn er mensen die hier heen gaan??

NathalietjeB

Re: protest mars in denhaag weet iemand hier meer van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 14:02

niemand die er iets van weet of heen gaat?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:06

wat een onzin... bezuinigingen zijn op dit moment écht nodig willen we niet eindigen als Griekenland, of het de spuigaten uit laten lopen als Amerika :\

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:25

Tja maar het gaat er niet om dat er bezuinigd moet worden, maar waarop.

Amerika zou bijvoorbeeld wat minder oorlog kunnen voeren in het buitenland dat kost de belastingbetaler namelijk onmogelijke bedragen. (En waarom kan ik nergens de kosten van de Nederlandse missie in Irak vinden? Tis ook niet zo dat onze bijdrage daar onmisbaar is, of te rechtvaardigen in de eerste plaats...)

Ik noem maar wat. ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:30

maar in de tekst hierboven gaat het niet specifiek op 1 ding, maar om alle bezuinigingen zoals ik het begrijp...

En bezuinigingen in cultuur, defensie of ontwikkelingswerk vind ik heel goed :j

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:32

Tja waar moeten ze het dan vandaan halen...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:40

Citaat:
Wij kunnen en mogen het niet laten gebeuren dat het Kabinet Rutte de tegenstellingen tussen arm en rijk, ziek en gezond, jong en oud, zo op scherp zetten met haar schaamteloze bezuinigingsdrift.

het lijkt mij dat het hier dan ook niet om defensie gaat....

Ik zal het eens napluizen, als die demonstratie gaat over dingen waar ik achter sta ga ik misschien wel.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:43

Altijd weer bijzonder dat dat soort protesten eigenlijk altijd op een doordeweekse dag, mídden op de dag gehouden worden. Vervolgens staat het daar vol met studenten / mensen in de ziektewet / mensen met een WW uitkering en eventueel mensen die buiten kantoortijden werken. Lekkere afspiegeling van de samenleving.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:45

Citaat:
The walk of shame tour 2011
bezuinigen mark rutte the walk of shame tour 2011 walkofshametour.nl
Een actieve groep mensen die ervan overtuigd is dat deze regering een halt toegeroepen moet worden, is gestart met “The walk of shame tour 2011”. De stapeling van bezuinigingen die onevenredig hard onze samenleving gaat treffen en in tweeën zal delen. Arm en rijk, gezond en chronisch ziek/gehandicapt wordt steeds meer zichtbaar en voelbaar.

Daar waar iedereen het recht had mee te doen in onze maatschappij, recht had op een zo goed en zelfstandig mogelijk leven, zien we nu het tegenovergestelde gebeuren. Chronisch zieken en gehandicapten verdwijnen achter de geraniums, kinderen met bijv. ADHD, of ASS krijgen niet meer de kans zich goed en verantwoord te ontwikkelen thuis en op school, de sociale werkvoorzieningen worden grotendeels afgeschaft, re-integratie gaat er aan en daarnaast knikkeren we vroeg gehandicapten ook gewoon uit de wajong de bijstand in. Daarnaast verliezen velen loon, werk en het recht en de kans op goede zorg, is cultuur straks alleen nog voor de rijkeren te betalen en gaat ons onderwijsstelsel ten onder aan regels en bezuinigingen.

Kortom, tijd om in actie te komen tegen dit kabinet Rutte! Het kan en mag niet zo zijn dat dit kabinet zoveel mensen kansen en rechten ontneemt. Wij als gewone burger beginnen ons meer en meer te schamen voor dit kabinet. Doe mee en kom ook in actie!

19 September 2011, Het Plein Den Haag, aanvang: 11.58 uur! Walk of shame tour 2011, Het startsein van ons protest!

Hou ons in de gaten en meld je aan! Doen, we rekenen op een bomvol plein!

Voor meer info, zie de website.

Gaat dus vooral om de regelingen rond chronisch zieke mensen voor zover ik kan zien.

En om cultuur al vind ik dat zelf ook iets andere koek.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:24

randalinpony schreef:
Gaat dus vooral om de regelingen rond chronisch zieke mensen voor zover ik kan zien.

die regelingen mogen wat mij betreft ook wel even goed bekeken worden. Als je ziet welke mensen er soms volledig in de ziektewet/ WAO zitten en die vrij weinig mankeren, of iets mankeren zodat ze niet hun eigen leuke werk kunnen doen, of wel kunnen bijklussen en ondertussen een volledige WAO uitkering krijgen, of kinderbijslag krijgen voor kinderen die in marokko wonen, denk ik tsja... Daar valt nog heel wat op te bezuinigen.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:27

verootjoo schreef:
randalinpony schreef:

die regelingen mogen wat mij betreft ook wel even goed bekeken worden. Als je ziet welke mensen er soms volledig in de ziektewet/ WAO zitten en die vrij weinig mankeren, of iets mankeren zodat ze niet hun eigen leuke werk kunnen doen, of wel kunnen bijklussen en ondertussen een volledige WAO uitkering krijgen, of kinderbijslag krijgen voor kinderen die in marokko wonen, denk ik tsja... Daar valt nog heel wat op te bezuinigen.

En zo is het maar net!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:31

verootjoo schreef:
randalinpony schreef:

Ben ik zeker met je eens.. Al vind ik sommige bezuinigingen ook wel weer heel tegendraads (zoals bijv. het onderwijs.. het onderwijs moet beduidend beter maar ondertussen wordt er zoveel op bezuinigd dat dit nooit mogelijk is.)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:56

Nagini schreef:
verootjoo schreef:

Ben ik zeker met je eens.. Al vind ik sommige bezuinigingen ook wel weer heel tegendraads (zoals bijv. het onderwijs.. het onderwijs moet beduidend beter maar ondertussen wordt er zoveel op bezuinigd dat dit nooit mogelijk is.)

Inderdaad, bezuinigen op onderwijs en de zorg vind ik ook niet wat. Dan liever op cultuur, hoewel er daar ook veel ophef over is geweest. Maar er worden zoveel subsidies gegeven op cultuur, als je muziekles neemt, betaalt de gemeente namelijk de helft tot je 18e, grote professionele orkesten worden betaalt door de overheid, en wordt zelfs nog subsidie gegeven op een concertkaartje, maar hoe erg is het helemaal als die subsidies verdwijnen....

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:00

Het moet inderdaad maaaarrrrrrr

ze halen veel weg bij gehandicapten mensen
ik weet het kost wat die zorg maar ze hebben het nodig
net als ouderen die jarenlang gewerkt hebben laat ze nog waardig leven.
Wil jij later toch ook?
Me zusje loopt stage bij bejaardentehuis als ik soms de dingen hoor.... gatver niet te geloven hoe er word omgegaan met deze mensen.

Stop de uitkeringen van mensen die in bv marokko wonen enz en de kinderen die ze daar hebben die krijgen gewoon nog kinderbijslag dat klopt niet en alle mensen die uitkeringsinstanties oplichten laat ze die aanpakken en de rijken moeten gewoon meer afgeven.

Het verschil tussen arm en rijk word steeds meer waarom?
Ze pakken veel geld van de arme en de middenstanders.
De rijken leven rustig door.
Straks kunnen ook alleen kinderen van ouders met veel geld studeren niet de gewone mens meer.
Waar slaat dat op?
Dan word de armoede alleen maar erger.

Ze pakken het verkeerd aan.
Laat de rijken maar wat meer afdragen ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:11

Ik ben het er juist niet mee eens dat de rijken meer zouden moeten afgeven.

Waarom? Werken die mensen niet hard voor hun geld? Die maken ook lange dagen en soms weken van 70 uur + nog werk thuis.
Die mensen werken HARD voor hun geld, en hebben daar vaak lang voor moeten studeren. Waarom zouden zij dan meer geld moeten afgeven dan iemand die minder verdient? Die werkt (vaak) dan ook minder.

(even voor de duidelijkheid, ik ben niet iemand met zo'n loon.. ik werk straks in het onderwijs... maar over die redenatie kan ik zo boos worden. Alsof het bij hun allemaal komt aanwaaien.. )

*edit; aanpassing.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:15

linnie050 schreef:

ben ik het ook weer niet mee eens... waarom moeten de 'rijken' nóg meer afdragen, dus meer dan 50% van hun loon? Die mensen verdienen niet veel geld met niksen en wachten tot het geld binnenkomt hoor. Hier is en wordt keihard voor gewerkt. Dat mag imo beloond worden.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:15

@verootjoo, we zitten duidelijk op een lijn. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:21

verootjoo schreef:
linnie050 schreef:

ben ik het ook weer niet mee eens... waarom moeten de 'rijken' nóg meer afdragen, dus meer dan 50% van hun loon? Die mensen verdienen niet veel geld met niksen en wachten tot het geld binnenkomt hoor. Hier is en wordt keihard voor gewerkt. Dat mag imo beloond worden.

Precies, over het algemeen hebben de 'rijken' ook nog behoorlijk in zichzelf geinvesteerd dmv opleiding. Zou absurd zijn als ze daarvoor ook nog extra gestraft worden :+
(en de 'rijken' met eigen bedrijven creeeren juist weer werkgelegenheid, als je daarvan nog meer belasting gaat vragen gaat het ten koste van werknemers uiteindelijk om de winst te behouden. Winst is immers weer nodig om een bedrijf te laten groeien).

Ik vind het maar een onzinprotest: er moet gewoon bezuinigd worden; klaar. En ook in de gezondheidszorg moet bezuinigd worden, dat loopt al jaren de spuigaten uit. Een vader zei tegen mij: ik wou een fiets kopen voor mijn gehandicapte zoon; was een aangepaste fiets. Blijkt dat de overheid dat gewoon vergoed, waarop hij zei: maar als mijn kind gezond was, had ik ook zelf een fiets gekocht. T is toch belachelijk dat de overheid daaraan moet bijdragen aan iets wat je anders ook had gekocht?
Zie het ook met huishoudelijke zorg: ik zie mensen die HH uren krijgen, terwijl er nog gezonde huisgenoten zijn die zelf ook kunnen stofzuigen :? Dat klopt toch niet meer? Verzorgingsstaat is geweldig, maar moet geen pamperingsstaat worden.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:31

@Vuurneon dat is ook wel zo ja.
Dan zou je wellicht wel het vergelijk kunnen maken; mensen die het breed hebben kopen de fiets, maar mensen die moeilijk kunnen rondkomen worden gefinancierd. En dit kan dan ook gedeeltelijk zijn, vind ik.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 12:37

maar nederland is wat betreft zorg etc erg apart...maar ik vind op de dingen waarop er word bezuinigd denk aan ziekenhuis personeel de enorme wachtrijen en ook scholen en docenten mogen niet op bezuinigd worden..
opleidingen zijn erg belangrijk om de mens te blijven stimuleren om hoger op te komen en als er bezuinigd worden op leraren etc dan krijg je lege klaslokalen les uitval wat dus weer lege uren zijn.

ik zie liever dat er bezuinigd word op hulp in het buitenland de nutteloos langdurige oorlogen die nergens om gaan.
het help andere landjes uit de schulden terwijl het in nederland niet goed gaat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:38

Het balans is ergens zoek geraakt...
Ik geloof dat het Willem Drees was die het al voorspeld had; als wij zo doorgaan, gaan wij nog eens failliet.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:49

verootjoo schreef:
linnie050 schreef:

Rijken hebben daarentegen wel meer grappige belastingvoordeeltjes, villatax en slurpen een onevenredig deel van die regeling op. Ik ga vanavond wel even op zoek naar een handig staatje waarin dat duidelijk wordt.
En in dit land financiert de Nederlandse staat vooralsnog de grootste moot van opleidingen hoor, ook van 'rijken'. Dankzij dat systeem kunnen ook 'gewone mensen' studeren dus ach.
Anders zouden bepaalde universitaire opleidingen rond de 20.000 -30.000 euro uitkomen, en daarnaast krijgen studentjes ook nog beurs.

Ik vraag me ook af of een financieel analist of plastisch nou zoveel harder werkt dan een bejaardenverzorgster hoor. ;)
En dat gezeur over 'grotere verantwoordelijkheden' vind ik vaak ook overtrokken, als je C.V.-monteur gaat lopen knoeien vallen er ook doden in het ergste geval.

Verder: van iedere regeling wordt misbruik gemaakt, van de ontelbare subsidies en regelingen voor het bedrijfsleven net zo goed.

Mij lijkt het zaak, als een regeling te zwaar belast wordt door misbruik, dat je dus je protocollen en je conrolemechanismen eens goed onder de loep neemt in plaats van de hele regeling te versoberen of af te schaffen, ten koste van de mensen die hem nodig hebben.

Overigens is er ook binnen het onderwijs best nog wel wat te streamlinen in de geldstromen hoor. ;)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 12:51

die euro helpt ook niet mee om alles weer op orde te krijgen en dit is volgens mij nog geen eens het ergste nu ze griekenland falliet laten gaan is straks italie aan de beurt en portugal.

ik snap niet dat we gewoon weer terug gaan naar de gulden..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:52

vuurneon schreef:
Ik vind het maar een onzinprotest: er moet gewoon bezuinigd worden; klaar. En ook in de gezondheidszorg moet bezuinigd worden, dat loopt al jaren de spuigaten uit. Een vader zei tegen mij: ik wou een fiets kopen voor mijn gehandicapte zoon; was een aangepaste fiets. Blijkt dat de overheid dat gewoon vergoed, waarop hij zei: maar als mijn kind gezond was, had ik ook zelf een fiets gekocht. T is toch belachelijk dat de overheid daaraan moet bijdragen aan iets wat je anders ook had gekocht?
Zie het ook met huishoudelijke zorg: ik zie mensen die HH uren krijgen, terwijl er nog gezonde huisgenoten zijn die zelf ook kunnen stofzuigen :? Dat klopt toch niet meer? Verzorgingsstaat is geweldig, maar moet geen pamperingsstaat worden.

Dat dus... rollators, scootmobielen, rolstoelen worden ook vergoed. Wat mij betreft komt daar ook een eigen bijdrage aan te hangen, gelinkt aan evt. inkomen. Je koopt toch ook je eigen fiets, auto, scooter?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:56

@Randalinpony, kun je even een toelichting geven op villatax (het enige wat ik op internet kan vinden is dat het een wetsvoorstel was van pvda (notabene.. :') ) en in de ijskast is gezet.
Of bedoel je daarmee hyptheekrente-aftrek?