Waar moet volgens jou meer aandacht voor komen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jettie

Waar moet volgens jou meer aandacht voor komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 16:17

Stukje achtergrond bij deze vraag: voor een studieprogramma moet ik een project bedenken en uitvoeren. De opdracht is heel breed te interpreteren en dat is natuurlijk fijn, maar ook wel lastig; ik vind zo veel leuk/interessant!

Ik ben er voor mezelf wel uit dat ik graag iets wil doen met fotografie en gesprekken/interviews. Een reportage maken over een maatschappelijk onderwerp (denk bvb. aan de Sire-reclame "wat je zegt in een scheiding kan een kind voor altijd tekenen"). Oftewel, een 'probleem' aan de kaak stellen, mensen laten nadenken. Voor de eerste bijeenkomst hoef ik alleen maar een korte presentatie te geven met een schets van mijn idee. Anderen kunnen bij mij aansluiten, maar ik kan ook bij anderen aansluiten, als hun idee meer past bij mijn 'missie'.

Ik loop er momenteel tegenaan dat het ontzettend moeilijk is om origineel te zijn bij zoiets. Ik dacht bijvoorbeeld aan thema's als: gepest zijn, mantelzorg (wat houdt het in voor de mensen die hiermee te maken hebben), eenzaamheid bij jongeren, bijzondere liefdesrelaties... ga zo maar door.

Ik hoop dat dit niet wordt gezien als huiswerk-topic, ik hoef ook helemaal geen uitgewerkte project-ideeën, alleen een antwoord op de vraag: waar moet volgens jou meer aandacht voor komen? (maatschappelijk gezien dus)

Dani

Re: Waar moet volgens jou meer aandacht voor komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 18:24

Aangezien je zelf pesten al noemt: ik denk dat de gevolgen daarvan zwáár onderschat worden en dat weinig docenten en ouders zich er bewust van zijn. Ook veel ouders die denken "Oh, dat moeten die kinderen zelf maar oplossen hoor, ik bemoei me er niet mee,", zonder zich te realiseren dat het een enorm ongelijke strijd is voor het gepeste kind.

Iets algemener; de oordelen die mensen snel hebben, de polarisatie van de maatschappij. Zou je kunnen denken aan foto's van een blanke, blonde vrouw met hoofddoekje bijvoorbeeld. Dat soort dingen, dat mensen zien dat niet alles (iedereen) is wat het lijkt.

Verder kom ik even niet..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:17

Huiswerktopics zijn niet toegestaan, bij deze een slotje ;)