Verder ben ik altijd actief geweest op Role Playing Sites en schreef ik fanfiction. Dat is ondertussen zulke onzin geworden en soms ook beschamend, dat hoeft mijn werkgever niet terug te vinden...
Ik ben dus systematisch mijn sporen aan het uitwissen en google mezelf in ieder geval eens in de maand om zeker te zijn dat er niets raars tevoorschijn komt.
Eerst googelde ik alleen maar op mijn eigen voor en achternaam en wiste ik dat uit. Alleen is dat eigenlijk niet genoeg. Ergens in één van die links op google staan wel oude gebruikersnamen en als die dan in het zoekveld worden getypt... Komen er veel meer sites tevoorschijn met spul dat ik niet meer op internet wil hebben staan. Uiteindelijk dus ook al mijn oude gebruikersnamen opgerakeld en dat zo veel mogelijk verwijderd. Op sommige sites kan dat nog, op andere helaas niet.
Ik google zelfs de naam van mijn paard, haha. Je weet immers maar nooit

Sinds ik het besef heb gekregen dat alles wat op internet staat er heel lang staat ben ik een stuk voorzichtiger in wat ik online zet. Ik zet nog genoeg online, zeker wel, maar niet zonder er eerst even goed over na te denken.
Wie doet dit dus ook? Jezelf natrekken op internet en dingen wissen? En zouden mensen meer moeten nadenken over de gevolgen van dingen online zetten? Ik kan me voorstellen dat veel mensen het niet beseffen en dat vooral Jongeren of kinderen de gevolgen niet inzien van informatie delen op internet.