Jezelf Googelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Jezelf Googelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 14:33

Omdat ik tijdens een sollicitatiegesprek ooit eens de opmerking kreeg van de werkgever, nadat ik had verteld dat ik toneel doe, was "Ow, klopt, dat had ik gelezen," ben ik mezelf maar eens gaan googelen. Dit omdat werkgevers dat steeds meer doen.. Ik ben al vanaf mijn twaalfde actief op internet en dat heeft zeker wel sporen nagelaten. Hier op Bokt ook. In posts van 2006 ben ik een typisch vervelend Pennykind. Maar wis dat maar eens uit, dat lukt niet.

Verder ben ik altijd actief geweest op Role Playing Sites en schreef ik fanfiction. Dat is ondertussen zulke onzin geworden en soms ook beschamend, dat hoeft mijn werkgever niet terug te vinden...

Ik ben dus systematisch mijn sporen aan het uitwissen en google mezelf in ieder geval eens in de maand om zeker te zijn dat er niets raars tevoorschijn komt.

Eerst googelde ik alleen maar op mijn eigen voor en achternaam en wiste ik dat uit. Alleen is dat eigenlijk niet genoeg. Ergens in één van die links op google staan wel oude gebruikersnamen en als die dan in het zoekveld worden getypt... Komen er veel meer sites tevoorschijn met spul dat ik niet meer op internet wil hebben staan. Uiteindelijk dus ook al mijn oude gebruikersnamen opgerakeld en dat zo veel mogelijk verwijderd. Op sommige sites kan dat nog, op andere helaas niet.

Ik google zelfs de naam van mijn paard, haha. Je weet immers maar nooit :o .

Sinds ik het besef heb gekregen dat alles wat op internet staat er heel lang staat ben ik een stuk voorzichtiger in wat ik online zet. Ik zet nog genoeg online, zeker wel, maar niet zonder er eerst even goed over na te denken.

Wie doet dit dus ook? Jezelf natrekken op internet en dingen wissen? En zouden mensen meer moeten nadenken over de gevolgen van dingen online zetten? Ik kan me voorstellen dat veel mensen het niet beseffen en dat vooral Jongeren of kinderen de gevolgen niet inzien van informatie delen op internet.

Springruit06

Re: Jezelf Googelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:35

Ik heb pas wel een heel aantal oude dingen gewist. Het liefst zou ik ook alles op bokt wissen, maar dat gaat jammer genoeg dus niet. Vind dit echt heel vervelend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:36

Hoe kan je eigenlijk dingen van jezelf wissen?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 14:42

Nou, ik heb het geluk dat ik veel informatie heb gezet op schrijfsites waar dingen gewoon verwijderd kunnen worden. Dat kan ik dan zelf doen. Op andere forums is er gewoon een edit knop en pas ik elke post aan. Op Bokt kan dat niet, want de edit knop is hier naar een uur weg.

Is er geen edit knop, spreek ik de beheerder aan en verwijderd die dingen voor me. Of word mijn account gewoon compleet weg gehaald. Het zijn forums waar ik vroeger bevriend was met de beheerders en het zijn ook kleinere forums dan Bokt, waarin het dus nog niet zo'n probleem is om dingen weg te halen of gebruikersnamen te veranderen, zodat men niet meer zo traceerbaar is.

WissMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:43

Mm, ik zal maar niet gaan zoeken... wieweet wat ík nog 'rs tegen ga komen.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:43

als je op bokt iets hebt geplaatst, lang geleden, kan je denk ik best een keer aan een van de mods vragen om iets te wissen. maar dat kan natuurlijk geen waslijst zijn.
tjaa, moeilijke kwestie!

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:45

Ook ik vind het heel vervelend dat wat ik oooooit op Bokt heb geschreven nog leesbaar is..
Helaas..

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 14:45

Ik heb niet zoveel problemen met mijn berichten op Bokt, op zich, die zijn via mijn naam gelukkig niet te vinden. Maar gewoon in het algemeen, informatie die tevoorschijn komt op Google als je je naam intikt :).

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:46

Naast schoolbank.nl en facebook die ik ooit had aangemaakt ben ik niet te traceren en met mijn nicknaam ook niet tenzij je de goeie forums weet.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:46

Als ik op mijn naam google, kom ik op een schrijfster uit :+ En dat ben ik toch echt niet :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:57

Als je de volledige naam van m'n paard weet, kom je op mijn bokt account uit, maar niet-paardenmensen hebben daar nooit interesse in.

Mijn eigen naam geeft hits naar m'n hyves, facebook, linkedin en wat werk-gerelateerde sites. Helaas is er iemand met dezelfde naam (zelfde voornaam en haar man heeft dezelfde achternaam als ik en die heeft ze aangenomen) die fanatiek is op het EO forum en daar graag laat weten dat ze miskramen heeft gehad en voor jan en allemaal zal bidden voor een goede toekomst... daar krijg ik soms bijzondere reacties op, en regelmatig mensen die mij mailen terwijl ze haar proberen te bereiken.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:58

het enige wat ik op m'n eigen naam vind is krantenartikel van dat ik geslaagd ben (hele waslijst met alle geslaagden van dat jaar :+ ) en met wat beter zoeken ook nog wat tijden van het clubkampioenschap schaatsen van aantal jaar terug :P

yessy, das wel lastig...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:39

vinurr schreef:
Ik heb pas wel een heel aantal oude dingen gewist. Het liefst zou ik ook alles op bokt wissen, maar dat gaat jammer genoeg dus niet. Vind dit echt heel vervelend.

Volgens mij is het volgens de wet zo geregeld dat wat jij zelf op internet kan plaatsen er ook weer af moet kunnen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:42

Ik googlede mezelf laatst is, kwam ik uit op mijn sterfdatum ergens over 20 jaar..

Mooi poedersuiker, want dan krijg ik zeker geen contract aan geboden bij een mogelijk vaste baan _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:44

eenitraM schreef:
Ik googlede mezelf laatst is, kwam ik uit op mijn sterfdatum ergens over 20 jaar..

Mooi poedersuiker, want dan krijg ik zeker geen contract aan geboden bij een mogelijk vaste baan _O-

Dat had ik dus ook :') best wel balen ja.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:29

Zolang mensen mijn username hier niet googlen vind ik het best. Heb net nog even gekeken, ik vond echt 10 pagina's vol met allerlei fora waar ik op zit, en inderdaad RPG's en fanfictions :=

Op mijn eigen naam krijg je niks omdat mijn achternaam vreselijk veel voorkomt in Nederland, en het ook een gewoon woord is. Je krijgt helaas wel mijn sterfdatum :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 18:34

Mijn sterfdatum komt niet tevoorschijn, wat is dat voor lugubere site? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:47

Dat stond hier ooit eens op bokt, dan moest je geloof ik iets van je levensstijl invullen en dan kon je je sterfdatum berekenen :')

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:50

Werd al helemaal zenuwachtig door je bericht, google mezelf namelijk nooit!!

Bij mij valt de schade wel mee.
Wat oude profiels van 'vroegah', en bijvoorbeeld mijn Facebook van nu.
Verder alleen maar wedstrijd uitslagen gelukkig. :j

Oude berichten op Bokt zijn bij bijna iedereen hilarisch. :D :D

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:52

ik sta er ook op bij sterf datum

De eeuwige God is u een woning en onder u zijn eeuwige armen

Tamara Huisman

op de leeftijd van 45 jaar

xx-xx-xxxx donderdag 18 februari 2038

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:53

heb het opnieuw berekend ik sterf op 16 januari 2079 en word dus 86 jaar :P

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:58

bij mij valt de schade ook wel mee ,m,n facebook en hyves en verder een site van vroeger ,maar m,n sterfdatum zie ik niet...gelukkig maar ,dat wil ik echt niet weten

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:12

Ben niet te bezorgd dat me eerste lijdinggevende (bb) iets vindt wat tegen me gebruikt kan.
Hij mag me zoeken tussen 14 mensen in de whitepages en die ene in Canada.
Onder me eigen naam valt een doctor, een kunstenaar en een kind van een homo echtpaar in de VS.

En ik sterf niet.
:Y)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:23

Gelukkig zijn mijn naamgenoten (zelfde voor + achternaam) een heel stuk actiever op internet, ik vind niet echt iets over mezelf! Toch wel fijn eigenlijk :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 19:24

Ik heb ook één naamgenoot, maar dat meisje is 8, dus dan denk ik dat iemand die me googelt wel weet wie wie is :P