Te laat is geen film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Te laat is geen film

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 18:52

bron: http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/p ... html?p=2,1

AMSTERDAM - Pathé gaat laatkomers niet meer toestaan in de filmzaal. De deuren gaan zodra de hoofdfilm is begonnen namelijk op slot.

Een woordvoerder heeft donderdag een bericht daarover op de website Filmtotaal bevestigd. De bioscoopketen heeft dit donderdag in een mail gemeld aan houders van de Pathé Unlimited Card, een pas waarmee vaste klanten onbeperkt naar de bioscoop kunnen.

’Om ervoor te zorgen dat wij alle bezoekers een optimale filmbeleving kunnen garanderen, hebben wij besloten dat het voortaan niet meer toegestaan is om de zaal te betreden nadat de hoofdfilm is gestart.

Omdat het erg storend voor andere bezoekers is wanneer er laatkomers binnenlopen, zijn wij tot de beslissing gekomen dat het alleen mogelijk is om de zaal te betreden tijdens het voorprogramma. Zodra de hoofdfilm start, gaan de deuren dicht en is de ticketverkoop gestopt.'

Het is nog niet bekend hoe de bioscoop de toiletbezoeken zal gaan regelen. De maatregel is vanaf 1 oktober van kracht in de Pathétheaters.

De boodschap wordt de komende weken via de website en in de theaters gecommuniceerd. „Veel bezoekers hebben last van laatkomers”, stelt de zegsvrouw. „Terwijl het de gewoonste zaak van de wereld is om op tijd te komen. In een theater worden ook geen mensen meer toegelaten als het stuk is begonnen.”

Vanaf een aantal minuten voor aanvang van de voorstellingen worden voortaan geen kaarten meer verkocht. Voor zover bekend is Pathé de eerste Nederlandse bioscoopketen die de maatregel invoert. Mensen mogen overigens wel na aanvang de zaal uit en weer in als zij naar het toilet moeten, beklemtoont de woordvoerster.

ik vraag me dan toch echt af hoe dat ze het willen gaan doen als er bv tijdens de film brand uitbreekt.
of de deuren dan automatisch open gaan ofzo.
aan de andere kant is het ook goed dat telaat komers zo gestraft worden door hun eigen fouten.
kan me er soms indd aan ergeren dat er mensen heel laat binnenkomen :j

Vjestagirl

Re: Te laat is geen film

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:53

Toilet bezoeken tijdens de pauze lijkt me...

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:54

Ketaki schreef:
ik vraag me dan toch echt af hoe dat ze het willen gaan doen als er bv tijdens de film brand uitbreekt.
of de deuren dan automatisch open gaan ofzo.
aan de andere kant is het ook goed dat telaat komers zo gestraft worden door hun eigen fouten.
kan me er soms indd aan ergeren dat er mensen heel laat binnenkomen :j

Ik dacht precies hetzelfde! Lijkt me best eng, want áls er brand uitbreek zit je daar met een hoop gillende mensen in een gillende zaal. Maar inderdaad wel goed, want telaat komers zijn heel vervelend!

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:54

In amsterdam heb je geen pauzes meer in de meeste bioscopen, dus dat word lastig.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 18:54

Vjestagirl schreef:
Toilet bezoeken tijdens de pauze lijkt me...

dat lijkt me indd ook zo ja.

maar goed, als er tijdens de film een brand uitbreekt ben ik benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.

aangezien de deuren op slot gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:55

Ik denk niet dat de deuren letterlijk op slot gaan (Wat volgens mij niet mag i.v.m. brandveiligheid),maar dat ze dus niemand meer toelaten,door een bewaker voor/bij de zaal te zetten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:56

Ongetwijfeld dat ze niet echt op slot gaan maar dat er een medewerker bij komt te staan. Of dat ze speciale sloten gebruiken die in een noodsituatie open gaan (die heb je)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:57

FlorisSam schreef:
Ik denk niet dat de deuren letterlijk op slot gaan (Wat volgens mij niet mag i.v.m. brandveiligheid),maar dat ze dus niemand meer toelaten,door een bewaker voor/bij de zaal te zetten.

Precies, dat lijkt mij ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:57

Bij pathe zijn geen pauzes. En daarbij wil ik gewoon naar de wc kunnen tijdens de filmp als ik dat wil.
Verder vind ik de maatregelen wel goed!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:58

Misschien moeten ze de 20 minuten reclame voorafgaand aan de film eens schrappen. Dan nemen mensen het misschien wat nauwer met de aanvangstijden.

Kan me er rot aan ergeren als ik mijn best doe om op tijd te zijn, een behoorlijk bedrag betaal voor een kaartje en dan rustig een kwartier tot 20 minuten naar reclame moet zitten kijken voor de film begint.

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:58

Ik vind het wel terecht, ik irriteer me ook altijd aan die laatkomers :)

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:59

als ik pathe arena als voorbeeld neem, worden je kaartjes gecontroleerd voordat je naar boven gaat richting de zaal. Kunnen ze daar toch al de mensen die te laat zijn tegen houden?

Dan hoef je geen deuren op slot te doen, wat veiliger is (er zal maar brand ontstaan ergens en je zit opgesloten in de zaal omdat de deuren op slot zitten...). Toiletbezoeken tijdens pauze kan niet want pauzes kennen ze niet. Dus dat zou gewoon mogelijk moeten blijven. (Je zal maar spontaan buikloop krijgen en de deur zit op slot...)

Daarbij ben ik het helemaal eens men BBreedveld.. Die 20 minuten reclame vooraf erger ik me mateloos aan. 5 minuten reclame, ok. En dan gewoon de film starten en de rest na de film. Zijn zat mensen die nog even blijven zitten, aftiteling kijken enz.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:59

BBreedveld schreef:
Misschien moeten ze de 20 minuten reclame voorafgaand aan de film eens schrappen. Dan nemen mensen het misschien wat nauwer met de aanvangstijden.

Kan me er rot aan ergeren als ik mijn best doe om op tijd te zijn, een behoorlijk bedrag betaal voor een kaartje en dan rustig een kwartier tot 20 minuten naar reclame moet zitten kijken voor de film begint.

inderdaad. :')

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:01

marjolein_el schreef:
BBreedveld schreef:

inderdaad. :')

Ik raad jullie aan om in Den Helder naar de bios te gaan, altijd plek, pauzes en geen hond die in die bioscoop wilt adverteren :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:02

Anoniem schreef:
Bij pathe zijn geen pauzes. En daarbij wil ik gewoon naar de wc kunnen tijdens de filmp als ik dat wil.

Dan ga je toch voor de film even...dan moet je het makkelijk tot het einde kunnen volhouden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:02

Ach, k vind de reclame deel van de bioscoop ervaring...

En naar de wc, tsja, misschien moeten ze dan weer n pauze inlassen, maar k vind het wel vervelend als er mensen voor mijn beeld langslopen om 'even te plassen'.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:04

Vjestagirl schreef:
Ach, k vind de reclame deel van de bioscoop ervaring...
En naar de wc, tsja, misschien moeten ze dan weer n pauze inlassen, maar k vind het wel vervelend als er mensen voor mijn beeld langslopen om 'even te plassen'.

Vaak extra mooie lange versies van diegene die je op TV ziet. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:04

NatasjavE schreef:
Anoniem schreef:

Dan ga je toch voor de film even...dan moet je het makkelijk tot het einde kunnen volhouden.

Dan nog als ik een halve liter cola weg drink. Moet ik meestal toch wel voor het einde van de film. En dat moet gewoon kunnen. Wil je totaal ongestoord een film kijken moet je lekker thuis op de bank een filmpje kijken.

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:05

ik vind het een prima plan!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:05

Anoniem schreef:
Dan nog als ik een halve liter cola weg drink. Moet ik meestal toch wel voor het einde van de film. En dat moet gewoon kunnen. Wil je totaal ongestoord een film kijken moet je lekker thuis op de bank een filmpje kijken.

(geen halve liter cola wegdrinken?)

Wil je tussendoor kunnen piesen moet je lekker thuis op de bank een filmpje kijken... Kom op, als je in een bios niet meer ongestoord film kan kijken, waar in vredesnaam dan wel?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:07

Anoniem schreef:

Dan nog als ik een halve liter cola weg drink. Moet ik meestal toch wel voor het einde van de film. En dat moet gewoon kunnen. Wil je totaal ongestoord een film kijken moet je lekker thuis op de bank een filmpje kijken.[/quote]

Nee hoor, dat moet je blaas echt makkelijk aan kunnen. Het duurt nl even voordat die halve liter door je lijf is en je moet makkelijk 2 uur niet naar de WC hoeven gaan.

Je gaat naar de boiscoop voor het grote scherm en het geluid. Sommige films kijk ik echt voor het eerst alleen in de Bios (James Bond en Indianna Jones of iets in 3D)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:08

Vjestagirl schreef:
.. Kom op, als je in een bios niet meer ongestoord film kan kijken, waar in vredesnaam dan wel?

Nee want thuis moet ie steeds op pauze om 't een of ander :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:09

Vjestagirl schreef:
Anoniem schreef:

(geen halve liter cola wegdrinken?)

Wil je tussendoor kunnen piesen moet je lekker thuis op de bank een filmpje kijken... Kom op, als je in een bios niet meer ongestoord film kan kijken, waar in vredesnaam dan wel?

Tsja als je in een ruimte bent met meerdere andere mensen, dan word je gewoon gestoord door andere. Dat is gewoon zo. En wil je dat niet, moet je lekker thuis blijven. Iemand die verkoude is mag dus ook niet naar de film van jou? Want ja die hoesten. En opstaan om op de gang te hoesten stoort ook..

Vjestagirl

Re: Te laat is geen film

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:10

Hoesten is geen onderdrukbaar gedrag... Naar de wc gaan daartegen kun je prima n poosje ophouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:13

Vjestagirl schreef:
Hoesten is geen onderdrukbaar gedrag... Naar de wc gaan daartegen kun je prima n poosje ophouden.

Maar stoort net zo goed. En zo zijn er zo veel dingen, die wel storen maar waar je niets aan kunt doen. Als je écht naar de wc moet, heb je ook geen keus.

Maarja we gaan nu wel een beetje offtopic.