Ik werd net telefonisch benaderd door Karel van Heemskerk, die geld inzamelt voor de stichting Kinderboerderijen. Hij bleef zo doordraven dat ik de telefoon erop gegooid heb. Bij navraag op hun website vond ik dit bericht. Dus hierbij de waarschuwing: geef geen geld, er is geen inzamelingsactie!
Geen telefonische inzamelingsactie door de SKBN Gepubliceerd op dinsdag 06 september 2011 15:50 Door verschillende particulieren en bedrijven is de SKBN getipt dat zij telefonisch benaderd zijn 'namens de Stichting Kinderboerderijen'. Het zou gaan om een telefonische inzamelingactie waardoor er gebeld wordt door een man die zich uitgeeft als 'Karel van Heemskerk' betreffende een landelijke campagne voor het steunen van kinderboerderijen.
Wij willen benadrukken dat deze telefoontjes niet bij de SKBN vandaan komen. Maak dan ook géén geld over of doe toezeggingen. Informeer eerst goed wie u aan de telefoon heeft en voor welke organisatie en welk doel het geld bedoeld is.
Ook als er iemand aan de deur collecteert namens de 'Stichting Kinderboerderijen' willen wij u adviseren geen geld te geven. De SKBN houdt geen collectes langs de deuren. Plaatselijke kinderboerderijen doen dit vaak wel! U kunt bij uw gemeente het collecte-rooster opvragen om na te gaan wie er in uw gemeente mag collecteren.
Suzanne F.
Geplaatst: 08-09-11 11:12
Oh wat raar. Wie zou zich daarvoor uitgeven dan? Hij was dus erg opdringerig? Op zich is dat natuurlijk ook al vreemd, dat zou zo'n Stichting nooit doen.
janouk
Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-11 11:13
Ik zocht hun site ook op om een klacht in te dienen, want ik sta in het bel me niet register. En toen vond ik deze melding op de site.
TanteSabien
Geplaatst: 08-09-11 11:16
Jeetje wat raar!
Mensen verzinnen wat zeg om andere mensen geld afhandig te maken
Nic
Geplaatst: 08-09-11 13:17
Ik had laatst zoiets over kinderspeelplaatsen. Het leek wel een bandje, maar wel een net echt bandje. Ook geen gegevens geven zoals je naam herhalen ofzo.