Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aieshja schreef:Ik ben heel makkelijk, is het dood? Waarom dan niet opeten?
Paarden worden inderdaad niet opgefokt om te slachten, maar sommige worden er wel voor gehouden heb ik een keer begrepen. Maar volgens mij krijgen ze geen rare chemicalien maar alleen veel gras, brokken en ruwvoer zodat ze een beetje rond worden.
Maar ik vind wel dat paarden humanischer wordt gehouden dan meeste koeien, varkens en kippen.
Cassidy schreef:Vergis je niet, er worden ook paarden speciaal voor het vlees gefokt.
Ze hebben echt niet allemaal een mooi, lang en gelukkig leven gehad.
Tara_Jenny schreef:Daar ben ik het mee eens. Volgensmij worden er idd. geen paarden voor gefokt. Ik vind het ook raar dat veel mensen geen paard willen eten, maar wel koe. Waarom zijn koeien minder waardevol?
Ik eet gelukkig helemaal geen vlees...
Mereltje schreef:Tara_Jenny schreef:Daar ben ik het mee eens. Volgensmij worden er idd. geen paarden voor gefokt. Ik vind het ook raar dat veel mensen geen paard willen eten, maar wel koe. Waarom zijn koeien minder waardevol?
Ik eet gelukkig helemaal geen vlees...
Ik vind koeien niet minder waardevol, maar ik heb er minder gevoel bij.
Een paard voelt voor mij als een huisdier en ik eet ook geen hond/kat.
En ik denk dat meer mensen er zo over denken. Ik vind het overigens niet zielig dat paarden geslacht worden en opgegeten worden, alleen voor mij voelt dat gewoon niet goed.
Ben het er wel mee eens dat de meeste paarden het beter hebben dan de gemiddelde koe/kip.
xxMaxx schreef:Cassidy schreef:Vergis je niet, er worden ook paarden speciaal voor het vlees gefokt.
Ze hebben echt niet allemaal een mooi, lang en gelukkig leven gehad.
Is dat in nederland of buitenland? Ik heb het namelijk over nederland. En welke paarden bedoel je dan? Die wel van particulieren zijn geweest, maar geen goed leven hebben gehad?
Cassidy schreef:Wat denk je van alle overtollige Haflinger Hengstveulens die ieder jaar weer geboren worden? Of de trekpaardveulens (jaja, ook in Nederland) Alle pretshet veulentjes omdat het zo schattig is als er in het voorjaar wat jongs in de wei staat, maar die allemaal een ander adres moeten op het moment dat ze wat groter worden of er geen ruimte is om ze aan te houden?