Binnenkort grote berg in Nederland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Binnenkort grote berg in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 15:18

Citaat:
UTRECHT -  Als het een beetje meezit, kunnen we binnenkort skiën op een twee kilometer hoge berg aan de Nederlandse kust.

Het plan om een berg te bouwen tussen de typisch Nederlandse koeien en windmolens is sinds gisteren weer een klein beetje concreter geworden. In het luxe Karel V hotel in Utrecht staken meer dan vijftig mensen uit het bedrijfsleven de koppen bij elkaar om van gedachten te wisselen over het plan, meldt De Gelderlander.
Het plan van voormalig wielrenner en journalist Thijs Zonneveld voor de bouw van een alpine reus in ons land is daarmee uitgegroeid tot een serieus idee.

'Bergen aan Zee'
Ingenieursbureau DHV presenteerde gisteren het project 'Bergen aan Zee'. Het project moet leiden tot een massieve berg voor de Hollandse kust.
"De kust is een logische plaats voor een massieve berg", aldus weg- en waterbouwdeskundige Pol Tummers van DHV. "In zee is genoeg zand beschikbaar dat kan worden opgespoten en het is gemakkelijk aan te voeren."
bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/1045 ... binnenland

Ik vind het opzich een grappig idee, maar wat moet Nederland nou met een berg van 2 km hoog? Daarbij zitten we midden in een economische crisis en op alles wordt fors bezuinigd, maar geld om een berg te bouwen is er wel?

_Tara_

Re: Binnenkort grote berg in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:20

Meest onzinnige idee ooit. Ik hoorde ook dat ze 'm hol wilde maken zodat er van binnen ook vanalles gemaakt kon worden?

No_No

Haha! Ja, ik heb het ook gezien! Volgens mij wordt dit helemaal niks en gaat het op zijn minst vast heeeeel lang duren voor de berg er staat :P

Zunzuncito

Ik zeg; een vroege 1 April grap...

Anoniem

:= Waaróm?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 15:22

Ja in de berg willen ze woningen en hotels. En erop willen ze mountainbiken, wielrennen en skiën. Nou sorry hoor :') Leuk zo'n berg maar het gaat wel wat ver.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:23

In het kader van economische stimulans, snap ik wel dat ze hier eventueel voor kiezen :j Een dergelijke berg in het platte Nederland wordt echt een toeristische trekpleister. Helemaal als hij ook nog hol is en er een winkelcentrum inzit ofzo.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 15:24

Ja maar de miljoenen die dat kost. En dat nu? Met al die bezuinigingen.. Dat kun je echt niet maken.

Tuurlijk vind ik het idee wel onwijs gaaf maar ik vind het gewoon echt geen optie.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:29

Citaat:
In het luxe Karel V hotel in Utrecht staken meer dan vijftig mensen uit het bedrijfsleven de koppen bij elkaar om van gedachten te wisselen over het plan, meldt De Gelderlander.

Maar het komt ook uit het bedrijfsleven vandaan ;) Niet direct van de regering. De bouw, inrichting etc. zou voor meer werkgelegenheid zorgen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:30

2 kilometer hoog????? Dat is evengroot als de gemiddelde alpenberg in zwitserland en oostenrijk.. Gestoord..

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:31

Zullen de omwonende vast ook ontzettend leuk vinden! Nooit meer een straaltje zon in je tuin.. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:32

Marit schreef:
Ja maar de miljoenen die dat kost. En dat nu? Met al die bezuinigingen.. Dat kun je echt niet maken.

Tuurlijk vind ik het idee wel onwijs gaaf maar ik vind het gewoon echt geen optie.

Dan snap je economie echt niet :D

Door met z'n allen de hand op de knip te houden komen we echt niet uit de crisis hoor :D

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:34

In het kader van het bid op de Olympische Spelen 2028 en de ontwikkeling van talenten (top)sporters vind ik dit goed idee.
Ik weet ook wel zeker dat grote bekende bedrijven (zoals energiebedrijven) hier zeker oren naar hebben.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 15:36

Nouks schreef:
Marit schreef:

Dan snap je economie echt niet :D

Door met z'n allen de hand op de knip te houden komen we echt niet uit de crisis hoor :D

Nee dat is waar, maar er zijn ook veel artikelen te vinden waar bedrijven het een mooi idee vinden, maar ook toegeven dat het geld er gewoon niet voor is.

Wordt ook even oppassen voor vliegtuigen trouwens. Leuk als je op je vliegroute ineens een berg tegenkomt :') Maar daar zullen ze vast wel al naar gekeken hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:52

Marit schreef:
Wordt ook even oppassen voor vliegtuigen trouwens. Leuk als je op je vliegroute ineens een berg tegenkomt :') Maar daar zullen ze vast wel al naar gekeken hebben.

_O-
Boeing aan Schiphol: Mayday mayday, I see a mountain. I repeat; I see a mountain. :')

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:57

Ik vind het echt een belachelijk idee. Één berg in NL valt ook zo lekker uit de toon en hoe mooi is een nepberg nu werkelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:51

Suzanne F. schreef:
Marit schreef:

_O-
Boeing aan Schiphol: Mayday mayday, I see a mountain. I repeat; I see a mountain. :')

_O-

Geweldig :')

Vind het een onzinnig plan, maar ik heb wel weer even goed gelachen :D

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:54

Ik wens ze veel suc6 :')

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:55

Het lijkt mij geweldig, kan ik eindelijk rotsklimmen en wandelen in eigen land. Met een gletsjer zou helemaal hip zijn!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:56

LEEUK! Als ik een dagje naar het strand ga zit ik dus naar een berg te kijken. Wat denken ze wel niet? Leuk voor een keertje ja, maar niet als je er woont en er wekelijks tegenaan moet kijken :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:57

Waar komt die berg?
Bergen aan Zee?
Bergen op Zoom?
Bergambacht?
Bergeijk?

Lijkt me geniaal! Ik ben gek op bergen, ga niet voor niets ieder jaar naar Zwitserland.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:58

TWEEEE kilometer hoog? :oo Dan heb ik idd nooit meer zon.

Bergen aan zee cayenne.
Laatst bijgewerkt door marjolein_el op 01-09-11 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:59

Een berg is maar alleen. Die heeft wel een vriendje nodig :j

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:59

droom ik hier in belgie ook van een tropisch regenwoud, mens kan niet alles willen hebben :+

Laat Nederland maar mooi zoals het is :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:00

Een 2 kilometer hoge berg van zánd? In zee? Hoe willen ze dat vasthouden? :+