Vrouw zegt dochter prins Bernhard te zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vudress

Vrouw zegt dochter prins Bernhard te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 20:10

Een 65-jarige vrouw beweert een buitenechtelijke dochter van prins Bernhard te zijn. Zij wordt daarin gesteund door haar moeder, haar stiefvader en een burgemeester, stelt royalty-verslaggever Marc van der Linden dinsdag in De Telegraaf.

De vrouw zou zijn verwekt tijdens de Bevrijdingsdagen van 1945. Daarna zou ze met hulp van het Bronovo-ziekenhuis in Den Haag en de familie Donner zijn weggewerkt.

Cees Fasseur, auteur van de bestseller Juliana en Bernhard, zegt in de krant te hopen dat de vrouw schriftelijke stukken kan overleggen om haar bewering te onderbouwen.

Hij denkt dan bijvoorbeeld aan correspondentie met prins Bernhard. Hij wijst erop dat wel meer mensen beweren familie van de Oranjes te zijn. De vrouw zou in 2003 hebben ontdekt dat ze de dochter is van prins Bernhard. Ze is volgens de krant dinsdagavond te gast bij de televisieprogramma's RTL Boulevard en Knevel & van den Brink.

Van der Linden zou de vrouw op het spoor zijn gekomen toen hij werkte aan het boek De vrouwen van prins Bernhard, dat woensdag verschijnt. Volgens hem is de kans groot dat Bernhard nooit heeft geweten van het kind. De in 2004 overleden prins had voor zover bekend twee buitenechtelijke kinderen: Alicia de Bielefeld en Alexia Grinda.

Bron: nu.nl

Blue_Eyes

Re: Vrouw zegt dochter prins Bernhard te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:44

En wat wil je hier precies voor discussie mee op gang brengen, of sterker: wat is je mening hierover? Anders wordt je topic gesloten, dat zou jammer zijn ;)

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 21:52

Geen regels gelezen. :o

Mijn persoonlijke mening:

Een publiciteitsstunt om het boek van Marc van der Linden te promoten. Ik zie geen andere reden waarom deze vrouw de publiciteit zou zoeken. De erfenis is immers verdeeld, er valt niets meer te halen. Er zijn in het verleden verschillende mensen geweest die claimden een afstammeling van de koninklijke familie te zijn. De kans dat deze vrouw een warm onthaal krijgt binnen het koningshuis is uitgesloten over een DNA-test valt natuurlijk niet te praten.

De betrouwbaarheid van Marc van der Linden als roddeljournalist c.q. royalty watcher speelt voor mij ook een grote rol in het niet geloven van dit verhaal.

Hoe denken anderen hierover?
Laatst bijgewerkt door Vudress op 23-08-11 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:53

Ik vind het echt onzin, of het nou waar is of niet...
Wat hebben wij hieraan?
Wat hebben wij met deze informatie nodig?
Niet echt veel lijkt mij...

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 21:59

Als je zo gaat redeneren is alle informatie die je in de vorm van nieuws krijgt overbodig. :=

Misschien helpt het je wat als je bedenkt dat de waarde van het merk Huis van Oranje vergelijkbaar is met het merk Heineken, de reputatie van het Huis van Oranje is dan ook in zekere zin belangrijk voor het gehele land.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:07

Vind het apart dat deze mevrouw er nu pas naar buiten komt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:11

Ach, Bernhard was wel een oude snoeperd, kan maar zo! :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:49

Ik vind het wel behoorlijk lijken, maar ik kan er naast zitten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 01:07

Vudress schreef:
Als je zo gaat redeneren is alle informatie die je in de vorm van nieuws krijgt overbodig. :=

Misschien helpt het je wat als je bedenkt dat de waarde van het merk Huis van Oranje vergelijkbaar is met het merk Heineken, de reputatie van het Huis van Oranje is dan ook in zekere zin belangrijk voor het gehele land.

En dan, zijn er drie buitenechtelijke kinderen ipv 2.
Maakt dat zo'n verschil dan?
Het Nederlandse koningshuis heeft qua bouwen van reputatie en populariteit meer aan een Wim-Lex, Maxima en kinderen, dan een opduiken van een eventueel derde buitenechtelijke kind van een overleden prinsgemaal daar afbreuk aan kan doen.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 12:38

Mijn reactie was meer bedoeld voor degene die zich afvroeg wat hij/zij nou met nieuws over het koningshuis moest. ;)

Optreden van Marc van der Linden in Knevel & van den Brink gisteravond heeft mij definitief doen besluiten dat ik er niets van geloof. Geen andere meningen hier?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:42

Tja, ik vind het opvallend dat ze er nu mee komt. Redenen waarom ze er niet eerder mee kwam zijn ongeloofwaardig.
Maar Bernhard heeft vaker buiten de pot gepist en ik moet zeggen dat IK de gelijkenissen wel zie.
Of dat nu kwam door slimme montage of wat dan ook..

Ik weet het niet.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 12:49

Geen bronnen kunnen of willen weerleggen, om vervolgens jezelf verschuilen achter het feit dat je een betrouwbare journalist bent wil er bij mij niet in. Marc van der Linden heeft vast ergens een bevriende visagist opgetrommeld die haar zo moest opmaken dat ze gelijkenissen vertoont. :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:14

Vudress schreef:
Mijn reactie was meer bedoeld voor degene die zich afvroeg wat hij/zij nou met nieuws over het koningshuis moest. ;)

Optreden van Marc van der Linden in Knevel & van den Brink gisteravond heeft mij definitief doen besluiten dat ik er niets van geloof. Geen andere meningen hier?

Ik heb toevallig vanmiddag op de radio een interview met Marc vd Linden gehoord. Ik weet niet wat ik geloven moet, kan alleen zeggen dat het me bar weinig interesseert. Bernhard heeft waarschijnlijk nooit van dit kind geweten, voor de andere kinderen heeft het altijd goed gezorgd en contact gehouden. Dus zelfs als het waar zou zijn, ik lig er niet wakker van. En met mijn menig ander niet.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:16

Ik denk niet dat ze de eerste is die dit zegt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:30

och, ik kan me er niet zo druk om maken. In die tijd zijn er heel veel buitenechtelijke kinderen geboren. Deze zijn toevallig van Bernhard... Tsja. Die man is al jaren dood, wat wil je dan nog met die informatie doen :+