Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caira schreef:Ze zijn momenteel bezig om zoveel mogelijk mensen uit de bijstand aan het werk te krijgen idd. Werk naar kunnen, dat wel welliswaar. Ik vind het een goede zaak. Ze zullen voor je vriendin ook wel een leuke baan vinden, of ze moet lichamelijk afgekeurd zijn.
Relaxed schreef:vaak mankeren deze mensen niet zoveel, maar kunnen of willen ze geen werk vinden.. .
SilverStorm schreef:maar bijv. 1 van mijn buurtjes die zwart rondklust en dan gewoon tegen mij durft te zeggen als ie voor de deur bezig is, ja opschieten he, als er een inspecteur komt ben ik de klos. dat soort mensen mag van mij gewoon keihard voor de keus werken of niets gezet worden..
zonnebloem18 schreef:Dan heeft ze ook geen bijstand al het goed is maar een WAO of WIA uitkering.
Deugenietje schreef:Dus mijn vader doet zijn best maar niemand wil hem hebben.
tamary schreef:Bovendien zullen er ook mensen via bv scheiding in bijstand terecht komen die tijdens hun huwelijk ook al niet konden werken, maar door inkomen man nooit problemen gehad hebben hiermee.
.
tamary schreef:De categorie geboren in de bijstand en simpelweg niet willen mag van mij er ook uit, maar helaas heeft de groep beroepswerkelozen hun act goed voorelkaar. Het zijn de mensen die door pech en misverstanden in de bijstand terecht komen (en eigenlijk in bv WIA/WAO/Wajong horen) die de zwaarste klappen krijgen.
BraveSpots schreef:Even algemeen vraagje, maar hoe kun je nu tegelijk werken en afgekeurd zijn? Ik lees zoiets wel vaker.
Als je werkt (of deels kan werken) is dat toch net het ultieme bewijs dat die afkeuring onterecht was, of denk ik nu ontzettend krom?
BraveSpots schreef:Even algemeen vraagje, maar hoe kun je nu tegelijk werken en afgekeurd zijn? Ik lees zoiets wel vaker.
Als je werkt (of deels kan werken) is dat toch net het ultieme bewijs dat die afkeuring onterecht was, of denk ik nu ontzettend krom?
Nicolletje schreef:Er zijn mensen gewoon compleet afgeschreven terwijl er in principe niks mis met ze is behalve dat ze niet echt hier of daar aangenomen zullen worden zoals ze er nu bijlopen.
Die hoeven zich nieteens meer te melden, krijgen gewoon maandelijks geld gestort.
.