Citaat:Een Amerikaanse vrouw uit Arizona wil de dikste vrouw ooit worden. Met een dieet van 20.000 calorieën per dag hoopt ze aan het eind van het jaar 360 kilo te wegen. Dat meldt de Britse krant de Daily Mail.
Susanne Eman's eerdere doel was meer wegen dan Donna Simpson uit New Jersey (315 kilo), de voorheen zwaarste vrouw in de VS. Ze denkt dat dat al is gelukt.
De 32-jarige alleenstaande moeder wil nu dolgraag 'uitvinden of het mogelijk is voor een mens om als tientonner door het leven te gaan'.
Supermarkt
Eens per maand gaat ze met haar zoons Gabriel (16) en Brandon (12) naar de supermarkt, waar ze dan ongeveer 8 uur bezig met het vullen van zes winkelwagentjes.
'Hoe dikker ik word, hoe beter ik me voel', zegt Susanne. 'Ik voel me sexier en zekerder. Waarom zou ik niet kijken hoe ver ik kan gaan met dikker worden terwijl ik toch gezond blijf?'
Aandacht
De Amerikaanse begon haar missie toen het haar een aantal jaar geleden niet meer lukte om haar gewicht te controleren. 'Ik merkte dat ik meer aandacht van mannen kreeg en dat deed me goed.'
Susanne, die niet kan werken door haar overgewicht, zegt dat ze fit blijft door gemakkelijke oefeningen te doen en regelmatig haar gezondheid te laten checken. Omdat haar spieren al dat gewicht moeten dragen, doet ze iedere dag oefeningen om haar spieren sterk te houden. Iedere week meet ze haar bloeddruk en suikergehalte in het bloed, net als diabetici. Als het fout gaat blijven haar kinderen niet alleen achter. 'Als ik ziek mocht worden, zorgt mijn zus voor mijn kinderen', verklaart Susanne.
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... rden.dhtml
Ik heb net met ontzetting dit artikel gelezen. Nou is een ieder in beginsel natuurlijk vrij om te doen en laten wat hij wil qua eten, maar dit... Om je gezondheid zo bewust op het spel te zetten, is dat niet heel erg egoistisch? Een dusdanig gewicht is hoe dan ook een aanslag op je lichaam, en indirect daarmee op je gezondheid. Ze heeft daarbij ook nog kinderen, waar dan wel een zus voor zal zorgen maar zij is hun moeder!
Hoe denken jullie hierover? Zou je hier als overheid (of arts?) nog een regulerende rol in moeten spelen of is dit echt de verantwoording van haar zelf?