Rare jongens die Turken.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Rare jongens die Turken.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 00:06

Ik weet niet hoe jullie er over denken ,maar ik ben blij dat ik helemaal compleet ben...maar alles beter als met een bot mes op een smerig kamertje,dat dan weer wel natuurlijk.

bron:www.depers .nl
Citaat:
Massaal naar de besnijdenis en daarna een vreugdedans
Door: Fréderike Geerdink
Gepubliceerd: vandaag 23:41
Update: vandaag 22:56

Steeds meer Turkse gemeenten ?organiseren een massaal besnijdenisfeest. Gratis, veilig en hygiënisch.

Vijfennegentig jongetjes, in vier rondes en aan de lopende band, worden besneden tijdens een gemeentelijk massa-evenement. In het ziekenhuis, dus efficiënt en hygiënisch. En als alle jochies deskundig van hun voorhuid zijn afgeholpen, is het feest in Akyurt, een stadje vlak bij de Turkse hoofdstad Ankara. De burgemeester: ‘Jullie eerste stap op weg naar mannelijkheid is gezet!’

Zomer, dat is in Turkije het besnijdenissenseizoen. In de lange vakantie gaan duizenden jongetjes onder het mes. Sinds de AKP in 2002 aan de macht kwam en ‘service aan de burger’ hoog op het prioriteitenlijstje zette, is de massabesnijdenis een groeiend fenomeen. Gemeentes organiseren de besnijdenis niet alleen, maar betalen ook. Inclusief knallend besnijdenisslotfeest in de open lucht. Scheelt de burger zo’n 3.000 lira (circa 1.400 euro, drie gemiddelde maandsalarissen) per zoon.

Knippen en stampen

Het feest in het kort: de jonge besnedenen worden één voor één een groot podium opgeroepen, ze zeggen hun naam en krijgen applaus. Dan is er muziek, de jongetjes dansen: armen uit elkaar, knippen met de vingers, stampen met de voeten. De traditionele muziek maakt plaats voor opzwepende Turkse pop, een energieke dansshow van jongens die zelf hun voorhuid een jaartje of zeven geleden kwijtraakten, en de voordracht van toepasselijke gedichten. Na een uurtje of twee hangen er steeds meer jongetjes bij hun moeders op schoot.

De broertjes Ismail (11) en Ibrahim (10) Miroglu hebben het dansen al aardig onder de knie, maar uitleggen hoe het ook alweer zat met die besnijdenis, is moeilijk. ‘Het is voor mijn gezondheid, toch?’ probeert Ismail, en kijkt op naar zijn vader, Haydar. Die zegt: ‘Ja, en om religieuze redenen.’ De besnijdenissen waren een rib uit Haydars lijf geweest als hij het zelf had moeten betalen. Haydar: ‘De traditionele kostuums heeft de gemeente ook betaald.’

AKP-burgemeester Gültekin Ayantas wuift de vrijgevigheid weg. ‘We zorgen voor onze kinderen. Vooral armere mensen maken gebruik van de dienst. Zij zouden anders misschien een traditionele besnijder in de arm nemen. Nu worden deze kinderen veilig en hygiënisch door een arts in het ziekenhuis geholpen.’

Traditionele besnijder

Slechts 10 tot 15 procent van de Turken laat zijn zoon besnijden door een arts. De rest kiest een traditionele besnijder. Van de tweehonderd jongens die de afgelopen tien jaar naar het ziekenhuis moesten wegens complicaties, bleek 85 procent door een traditionele besnijder geholpen.

De gemeentelijke massabesnijdenissen geven de veilige besnijdenis een flinke duw in de rug. Niet besnijden is geen optie: de traditie zit diep in het Turkse leven. Iedere Turk, diep religieus of overtuigd seculier, laat zijn zoon besnijden. Ook steeds meer gemeentes waar een oppositiepartij het voor het zeggen heeft, betaalt besnijdenissen voor haar armere inwoners.

Aan het eind van het feest klimt burgemeester Ayantas het podium op. Hij speecht over mannelijkheid, en over de drie stappen tot volle wasdom. Na deze eerste stap volgen militaire dienst en het huwelijk. De jongetjes wordt gevraagd weer op het podium te komen. Sommigen huilen, willen niet meer. Maar even later zijn ze met blije gezichtjes terug in hun ouders armen. Met een doos met een op afstand bestuurbare helikopter. Cadeautje van de gemeente

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:16

Mijn vriend (Turks, hier in België geboren en getogen), is als kind ook besneden. Heel netjes in het ziekenhuis, en heeft er ook een groot feest voor gekregen. Hij zegt dat het gelijkaardig is als een huwelijksfeest, maar ipv de bruid en bruidengom de besneden jongen. Hij en zijn ouders zijn trouwens niet gelovig, het is puur traditioneel. Ik denk dat hij het ook wel ziet zitten om zijn kinderen laten te besnijden. Uiteraard ook in het ziekenhuis, niet door een of andere zogenaamde religieuze goeroe. Heb er op die manier ook niets op tegen, schijnt zelfs gezonder te zijn.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:18

Kwanyin schreef:
schijnt zelfs gezonder te zijn.

Het is hychieniser
sorry nou vergeet ik toch helemaal hoe je dat woord schrijft..t is al laat

Ben blij dat ik geen turkse jongen ben. :)

Maartenn

Re: Rare jongens die Turken.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:19

Ik ben ook blij dat ik geen turkse jongen ben :P

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:21

Haha, ik ook!
Maarja hygiëne is natuurlijk wel belangrijk

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 00:23

Hoe zo gezonder....je kan het zaakje ook gewoon schoon houden...

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:23

( jongen :o :D ( Mij lijkt het echt helemaal niets.. het schijnt dat je seks gevoel achteruit gaat. Wat best logisch is zonder voorhuid ( haha ja hoe leg je dat uit)

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:25

WhySoWhite schreef:
( jongen :o :D ( Mij lijkt het echt helemaal niets.. het schijnt dat je seks gevoel achteruit gaat. Wat best logisch is zonder voorhuid ( haha ja hoe leg je dat uit)

Je bedoelt dat een besneden jongen minder intens dingen voelt tijdens de seks?

Edit: en dan niet het emotionele gevoel maar het zenuwstelselachtige gevoel :+

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:27

moet je die vuilnisbak van het ziekenhuis achteraf eens zien....

of krijgen ze m mee naar huis?
Onder de kussen voor de velletjes fee?

Zonder dollen; klinkt als een goede zaak.
Besnijden doen ze sowieso dus goed dat het nu netjes en hygienisch gebeurd met steriele messen
ipv in de woonkamer.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:28

xCathy schreef:
WhySoWhite schreef:

Je bedoelt dat een besneden jongen minder intens dingen voelt tijdens de seks?

Edit: en dan niet het emotionele gevoel maar het zenuwstelselachtige gevoel :+

haha ja precies ik kon even niet op een goede woord keuze komen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:28

papagroom schreef:
Hoe zo gezonder....je kan het zaakje ook gewoon schoon houden...

Right. Hoeveel blowjobs op onbesneden zaakjes heb jij in je leven al gegeven?
Eerst doen, dan oordelen. :Y)

Nederlanders kunnen wat dat betreft qua hygiëne nog veel leren van andere culturen.
De meeste vrouwen zitten niet te wachten op een zweempje overjarige camembert.

Dus ja, prima actie! Veilig en hygiënisch en een mooi groot feest.
Het zit nou eenmaal zo diepgeworteld in de cultuur dat het toch wel blijft bestaan en waarom ook niet.
Niks mis met besneden zaakjes :Y)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:30

Als het gewoon in een goed ziekenhuis gedaan is maakt het echt niet uit hoor. Je ondervindt er echt geen last van. En zo'n gigantisch verschil kwa uiterlijk vind ik het nu ook weer niet.

Ik kan nu niet echt zeggen dat mijn vriend problemen ondervindt op seksueel vlak of minder gevoelig is, eerder omgekeerd :o

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 00:31

Citaat:
Eerst doen, dan oordelen.
Jakkes....papagroom is PAPAgroom hoor....

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:32

Hahahhaha niet dat pappa's geen blowjob kunnen geven maargoed, ik snap je punt :+

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:33

wie weet is papagroom heel modern ;) :=

In de VS is het ook de normaalste zaak :j

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:35

Ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen om besnijdenissen bij vrouwen, al dan niet om religieuze redenen. Dàt is zielig en barbaars ;( .

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:36

Kwanyin schreef:
Als het gewoon in een goed ziekenhuis gedaan is maakt het echt niet uit hoor. Je ondervindt er echt geen last van. En zo'n gigantisch verschil kwa uiterlijk vind ik het nu ook weer niet.

Ik kan nu niet echt zeggen dat mijn vriend problemen ondervindt op seksueel vlak of minder gevoelig is, eerder omgekeerd :o

Hij kan geen verschil voelen als het goed is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:37

papagroom schreef:
Citaat:
Eerst doen, dan oordelen.
Jakkes....papagroom is PAPAgroom hoor....

Ja en?
Met enige ervaring zou je dus kunnen weten dat veel westerse onbesneden zaakjes niet zo schoon zijn, ook al denken de eigenaren dat ze ze goed verzorgen.
Die randjes en kiertjes hè, bij het velletje...verraderlijke hoekjes.
Dus daarom, frisser zonder velletje. (of het écht goed schoonhouden, zoals andere culturen met velletje ook kunnen)

Eet smakelijk :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:38

Ik werk in een verpleeghuis.
Heb daar regelmatig een Spaanse kraag bij mannen gezien :x
Het is wel schoner en hygienischer als mannen besneden zijn.
Dus zo gek zijn die Turken nog niet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:53

Ik moet ook wel zeggen dat van alle zaakjes die ik gezien heb (die wel gemakkelijk op een hand te tellen zijn), is die van mijn huidige en enige besneden vriend echt veruit de meest propere van allemaal. De enige zeg maar waar ik geen moment iets heb van "ok, yuk wat is dat }:0 " Maar of dat nu iets zegt over de goede hygiëne van een besnijdenis of over de povere onderhoudsbekwaamheden van mijn vorige ervaringen weet ik niet :P .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 01:00

Hoe moeilijk is het je zaakje goed te wassen?

Ik ben nog nooit smerige penissen tegengekomen. :).

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 01:02

Voor mijn ex een helse opdracht blijkbaar :') En veel was het nogthans niet :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 03:13

Ik ga liever niet naar bed met jongens die onbesneden zijn := Gelukkig zijn er steeds meer Nederlandse jongens die zelf ook snappen het hygiënischer is...

pria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 05:32

mijn vriend is ook besneden, en ik moet zeggen dat het echt een stuk properder is als een onbesneden
mijn vriend is trouwens een belg!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 06:50

papagroom schreef:
Sinds de AKP in 2002 aan de macht kwam en ‘service aan de burger’

Ik las echt een APK. :')